TCR EU - BORKOVIĆ: „A BOP MINDEN MÁRKÁNAK EGY HULLÁMVASÚT”
Exkluzív interjú Dušan Borković-val

img_1104.JPG

Még a TCR Európa-kupa hungaroringi fordulóján beszélgettünk a hórihorgas szerb versenyzővel – többek között tisztázta a BoP-vel kapcsolatos nézeteit, valamint a túraautózás jelenéről, a Hungaroringről és az úton lévő gyermekéről beszélgettünk.

Dušan Borković 2013-ban, a Túraautó Európa-kupában indulva vetette meg a lábát a nemzetközi túraautózás világában, s első nekifutásra a harmadik lett összetettben. Ezt követően, 2014-ben a WTCC-ben indult egy TC1-es Chevrolet Cruze-zal, a legkiemelkedőbb eredménye pedig egy második hely volt a szuzukai második versenyről.

2015-ben a Proteam Racing Hondájával állt volna rajthoz, azonban az argentin nyitóforduló után különváltak a felek útjai, miután a most 33 éves pilótának méret szempontjából gondjai akadtak az autóval. Így visszatért az ETCC mezőnyébe és egy SEAT-tal bajnok lett annak ellenére, hogy az utolsó hétvégén még TOP-10-es eredményt sem könyvelhetett el magának.

Egy évvel később a nemzetközi TCR-szériába igazolt a magyar B3 Racinghez, amelynek SEAT-jával az év végi összesítésben a hetedik helyet szerezte meg. Egy évvel később egy, a GE-Force csapat üzemeltetésében lévő Alfa Romeo Giuliettával próbált szerencsét: két futamgyőzelme ellenére azonban „csak” a nyolcadik helyet kaparintotta meg a bajnoki pontversenyben.

img_1899.JPG

Az idei évre meg a TCR Europe és a Target Competition mellett kötelezte el magát, aminek keretében egy Hyundaijal versenyez. Négy versenyhétvége elteltével a második az összesítésben, mindössze egy ponttal elmaradva az éllovas Mikel Azconától. A 33 éves szerb pilótával a bajnokság hungaroringi hétvégéjének szombatján, épp harmadik futamgyőzelme után készítettünk interjút – a másnapi verseny nem a tervei szerint alakult, de szerencséjére a SEAT-os Azcona is betlizett.

img_1851.JPG

Kováts Olivér: Néhány héttel ezelőtt azt nyilatkoztad, hogy hátat fordítasz a TCR Europe-nak, amennyiben nem áll be változás a BoP-rendszerben. Továbbra is tartod magadat ehhez tézishez?

Dušan Borković: „Tisztában vagyok vele, hogy trükkös a rendszer, s ugyanaz mindig a nóta. Amikor adott versenyeken jobb néhány márka, akkor a többiek sírnak. Gondolok arra, hogy amikor jól mentek a Hyundaiok, akkor például a Volkswagen Csoporthoz tartozó márkák panaszkodtak, amikor ők voltak a jobbak, mi rinyáltunk. Alapvetően ez normális, de Spában eszméletlen rossz volt a helyzetünk: nagyon kevés motorerő állt a rendelkezésünkre. Ezt követően azt mondtam, hogy ez veszélyes, de ez alatt azt értettem, hogy egy kanyarban, nevezetesen az Eau Rouge-ban azt éreztem, hogy túlságosan feszegetnem kellett a határaimat, s így is lassabbak voltunk ott négy tizeddel. Ezért nyilatkoztam azt, hogy valami nincs rendben a BoP-vel. Azonban azzal is tisztában voltam, hogy a Hungaroring egy lassabb pálya, ami fekszik a Hyundainak. Így most ebből a hétvégéből kell kihoznunk mindent, ugyanis lesznek még olyan pályák, mint amilyen például Monza, ahol egyértelműen nehezebb dolgunk lesz. Most jó a BoP (nevet), de összességében nehéz erről beszélni, mert valaki mindig sírni fog… Spában Audik mindenkinél majdnem két másodperccel voltak gyorsabbak – hozzánk és a Hondákhoz képest is. Most meg a kompenzációs súlyrendszer – amely nem része a BoP-nek – módosítása visszarántotta őket valahova a középmezőnybe, de ez egy olyan valami, ami versenyhétvégéről-versenyhétvégére több tényezőtől is függ, ugyanakkor nagy különbségeket tud generálni. Láthattuk, hogy Zandvoortban és Spában hihetetlenül gyorsak voltak az Audik, de mindenki tudja, hogy itt lassabbak, viszont Monzában megint számolni kell velük. Így kijelenthető, hogy ez mindenki márkának egy hullámvasút: egyszer fent, egyszer lent… És ugyanez a helyzet a világkupában is: egyszer az Audinak klappol minden, aztán a Peugeot-nak, majd a Hyundainak és a Hondának. De amikor nyer az egyik, sír a másik.”

Kováts Olivér: Kaptál ajánlatokat a szezont megelőzően a WTCR-ből, illetve már a kezdetektől fogva az Európa-kupában akartál versenyezni?

Dušan Borković: „Sok ajánlatot kaptam a világkupából, és tudtam is, hogy mindkét bajnokságban meg tudnám állni a helyem, de ehhez egy jó csapatnál és egy jó autóval kell menni. Tudtam, hogy a Target Competition egy nagyon jó alakulat, amely jó csomaggal is rendelkezik. Így azt a döntést hoztam, hogy inkább az Európa-kupa élvonalában versenyzem ahelyett, hogy egy lassabb autóval menjek a világkupában. Ha jövőre kapok egy kedvező ajánlatot, természetesen megragadom a lehetőséget.”

Kováts Olivér: Mi a véleményed a WTCC és a TCR egyesüléséről? Jó a túraautós sportnak?

Dušan Borković: „Összességében jó, mert eléggé komoly a médiavisszhang és jó a szervezés is. Ugyanakkor nekem sincs okom panaszra, mert a mostani Európa-kupa megfeleltethető a tavalyi nemzetközi bajnoksággal. Nagyon jó pilóták indulnak itt is – olyanok, mint például Vernay, Tassi, Files, illetve Nagy Dani.”

img_0072.JPG

 Kováts Olivér: Hogyan vélekedsz az autódról, valamint annak potenciáljairól?

Dušan Borković: „Nagyon jó ez az autó, mind itt, az európai szériában, mind a világkupában. De, ahogyan azt már említettem, erre is befolyással van a BoP: például 10 centiméteres hasmagassággal és limitált motorerővel lehetetlen vezetni ezt az autót is eredményesen. Nagyon bonyolult a helyzet, de például a WTCC-ben nem panaszkodott senki sem: ott csak pénzre, valamint az autó homologizáltatására volt szükség.”

Kováts Olivér: Problémát jelent a magasságod az autó vezetésében?

Dušan Borković: „Nem.”

Kováts Olivér: Jelenleg a második vagy a bajnokságban három futamgyőzelemmel. Miképpen értékelnéd az eddigi szezonodat?

Dušan Borković: „Néhány futamon nagyon jól sikerült, néhány meg nagyon rosszul. Zandvoortban technikai gondjaink is voltak, amely miatt nagyon sok pontot buktunk el. A spái második futamom is rosszul sikerült, mivel kilöktek. Egyszer fent, egyszer lent. Nekem arra kell koncentrálnom, hogy befejezzem a versenyeket. Azonban azon már nem tudunk siránkozni, ami a múltban történt, a jövőbe kell tekinteni. Az autóban, a csapatban és bennem is megvan a potenciál.”

img_1925.JPG

Kováts Olivér: Mi a véleményed a Hungaroringről?

Dušan Borković: „Igen, nagyon szeretem a Hungaroringet, és jó kapcsolatot ápolok a magyarokkal is. Szeretnek itt az emberek, én is szeretem őket. Ráadásul a pálya nagyon közel van Szerbiához. Amikor idejövök, mindig energikusnak érzem magam, amit nem mondható el minden versenyről és országról – főleg azokról nem, ahol általában nincsen szerencsém.”

Kováts Olivér: Épp a héten jelentetted be, hogy a feleségeddel babát vártok. Miképpen készülsz a kis jövevény érkezésére? Esetleg már gyakorlod az apai szerepet?

Dušan Borković: „Nem gyakorlok rá, mert úgy érzem, hogy nincs szükségem arra, hogy gyakoroljak. Ez szívből jövő dolog. Most a kicsiért is vezetek, s amikor megszületik, meglátjuk, mi történik… Talán lassabb leszek… (nevet)”

Fotó: Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr614185815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása