F2 - HIÁBA SÉTÁLT A VÍZEN NORRIS, SZÁRAZ PÁLYÁN UTOLÉRHETETLEN VOLT DE VRIES
Forma-2 2018: Hungaroring - Főfutam

img_1487.JPG

Fordulatokban gazdag főversenyt futott a Forma-2 mezőnye a szombat késő délutáni órákban: a verseny első felében, az esős pályán Lando Norris volt az úr, azonban a második felében, amikor már a slick gumikkal lehetett érvényesülni, Nyck de Vries megállíthatatlan volt. Ezeken túl a bajnoki éllovas drámai módon betlizett, míg a harmadik helyért harcolva az utolsó körben még egy baleset is történt.

Nagyon komoly drámával vette kezdetét a hungaroringi Forma-2-es főfutam: történt ugyanis, hogy a bajnokság éllovasa, George Russell mechanikai probléma miatt a rajtrácson ragadt, amelynek orvoslására már csak azt követően került sor, hogy a komplett mezőny elment mellett, így csak a boxutcából vághatott neki az esős viadalnak a negyedik rajtkocka helyett.

A mezőny az esős körülmények miatt pedig csak jó néhány felvezető kör után rajtolhatott el. A piros lámpák elalvását követően nagyon jól jött el az első rajtkockából Sérgio Sette Câmara a Carlinnal, így a célegyenes végén ő tudott elsőként elfordulni Nyck de Vries és Luca Ghiotto előtt, míg Jack Aitken visszaesett a negyedik helyre.

Hátrébb azonban nem alakultak ennyire simán a dolgok, mert az ötös kanyarban Louis Delétraz kis híján megmászta Maximilian Günthert, aminek eredményeként összeütköztek és mindkettőjüknek ki kellett jönnie a depóba, egyetemben Ralph Boschunggal, az MP Motorsport svájci pilótájával.

Szerencsére az incidenst egy rövidebb sárga zászlós periódussal megúsztuk, amelyet követően Lando Norris nagyon komoly felzárkózásba kezdett: a Carlin britje előbb Antonio Fuocót autózta körbe a 3-as kanyarban, majd, egy körrel később Jack Aitken mellett húzott el, lefele a 2-es kanyarhoz, valamivel később pedig ádáz küzdelemben nyomta le Luca Ghiottót a harmadik helyért. A hetedik-nyolcadik körre pedig már De Vries-t is utolérte, s a második szektorban szinte könnyedén ment el a Prema hollandja mellett a Forma-3-as Európa-bajnokság tavalyi bajnoka.

A tizedik körben ezután Norris egy nagyon komoly manőverrel ültette be a hintába a csapattársa Sette Câmarát, aki így a 8-as kanyarnál már abszolút tehetetlen volt – így a McLaren-junior átvette a vezetést! Ezt követően a brazil kiesett a ritmusból, aminek köszönhetően De Vries és Fuoco is utolérte. A 13. körben De Vries a négyes kanyarban keményen megelőzte Sette Câmarát, majd Fuoco is elment mellette – ezt követően az olasz Charouz-pilóta megtámadta a sikánnál, később pedig az utolsó kanyarban is a holland premást, de mindkét alkalommal összeértek.

Féltávnál pedig a mezőny apraja-nagyja kijött kerékcserére, ugyanis már annyira száraz volt a pálya, hogy megérte feltenni a slick gumikat. A boxkiállások során az élmezőny sorrendje érdemileg nem módosult, maradt az első öt helyen a Norris-De Vries-Fuoco-Sette Câmara-Aitken felállás. Egészen addig, amíg meg nem csúszott előbb a 2-es kanyarban, majd a 3-as kanyarnál az olasz charouzos; ekkor ugyanis Sette Câmara vette át a harmadik helyet.

A boxkiállások után még több mint 12 másodperces előnye volt az élen Norrisnak, de miután egyszer az 1-es kanyarnál elhagyta a pályát és megcsúszott, visszavett a tempóból, aminek révén De Vries körönként legalább 0.5-1.5 másodpercet harapott ki a lemaradásából – a holland az utolsó nyolc körre utol is érte, egy körrel rá pedig meg is előzte a britet az első helyért!

De Vries ezt követően meg is tudott lógni, alig három-négy kör alatt több mint hét másodperces előnyre tett szert, miközben Norrisra elkezdett felzárkózni Sette Câmara, miután a britnek teljesen tropára mentek a közepes keverékű Pirelli-gumijai.

Az utolsó körökben még annak ellenére sem fenyegette semmi sem Nyck de Vries idei második és karrierbéli harmadik győzelmét, hogy a 31. körben még a virtuális biztonsági autó szolgálataira is szükség volt, miután Nicholas Latifi műszaki hiba miatt a sikánnál félreállt a DAMS-Dallarával. Eközben a második helyért élet-halál harc zajlott Norris, Sette Câmara és Fuoco között. Az utolsó előtti kanyarban a célegyenes végén megpróbálta megelőzni a Carlin brazilja a csapattársát a második helyért, de megcsúszott. Az utolsó körben ugyanitt megint keresztbe állt Sette Câmara, akit így megelőzött Fuoco. Az olasz charouzos ezután utolérte Norrist, majd a 13-as kanyarban kívülről próbált előzni, de nem sikerült, sőt Sette Câmara ki is forgatta. Így ugyan a pályán a két carlinos zárt a 2-3. helyen, de még a levezető kör alatt egy 10 másodperces időbüntetésben részesítette a brazil pilótát a versenyirányítás – így Fuocóé lett a harmadik pozíció, Sette Câmara meg hetediknek esett vissza.

Aitken végül bejött negyediknek az ART-Dallarával, Alexander Albon előtt, akinek pár körrel a leintés előtt volt néhány meleg pillanata a brit pilótával, amikor megcsúszott az 1-es kanyarban, amelyet követően a bukótérben is többször elveszítette az uralmát az autója felett, de végül tudta kontrollálni annak a mozgását. Az első tízbe még Luca Ghiotto, Sette Câmara, a nyolcadik helyével a sprintfutamos pole-t megszerző Markelov, valamint a két japán, Tadasuke Makino és Nirei Fukuzumi fértek be.

A futamnak Latifin kívül még egy kiesője akadt, a bajnoki éllovas George Russell személyében, aki a 12. körben állt ki a depóba, miután az autó veszélyességére és vezethetetlenségére panaszkodott.

A sprintversenyt vasárnap 11 óra 20 perctől rendezik majd meg.

A főfutam végeredménye:

f2_2018_hun_r1.jpg

Fotó: Kováts Olivér / Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6714147483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása