Az újdonsült bajnok, Jean-Éric Vergne negyedik győzelmével ért véget a Formula-E negyedik szezonja, de ennek ellenére nem a Techeetah, hanem az Audi kaparintotta meg a konstruktőri trófeát – ezzel a németek csodaszámba menő bravúrt értek el, főleg azok után, hogy az idény első harmadában Lucas di Grassi és Daniel Abt egyaránt szenvedett.
A kora reggeli zivataroknak köszönhetően nedves pályán rendezték meg a Formula-E vasárnapi szabadedzését a New York-i pályán, amelynek során ketten is balesetet szenvedtek: előbb Sam Bird vágta neki a falnak a 14-es kanyarnál a DS Virgin Racing autóját, majd Felix Rosenqvist találta meg a palánkot a Mahindra Racing gépével a 11-es kanyarban.
A 45 perces gyakorlás végül Daniel Abt elsőségét hozta, aki 1:18.699-es idejével 97 ezredet adott a jaguaros Mitch Evansnek és majdnem három tizedmásodpercet az Andretti portugál versenyzőjének, Antonio Félix da Costának. Jean-Éric Vergne friss bajnokként a nyolcadik lett, Sébastien Buemi, Lucas di Grassi, Stéphane Sarrazin és André Lotterer mögött.
Órákkal ezután meglehetősen szorosan alakult az idény utolsó időmérő edzése, ugyanis a Super Pole-ban Sébastien Buemi az 1:17.973-as körével mindössze négy századmásodperccel előzte meg André Lotterert és 58 ezredmásodperccel Jean-Éric Vergne-t – így a két Techeetah-versenyző a 2-3. helyen zárt, a két audist, Daniel Abtot és Lucas di Grassit megelőzve. Viszont utóbbiak közül Di Grassi már nem tudott mért kört futni, mivel nekiütközött a falnak.
Az időjárás-előrejelzések alapján ezt követően sokáig úgy tűnt, hogy veszélybe kerülhet az idényzáró futam, de végül nem kellett sort keríteni annak eltörlésére, sőt végül forró és napos körülmények között bonyolították le.
A 43 körös verseny rajtjánál Jean-Éric Vergne kiváló rajtot fogott a harmadik rajtpozícióból, amellyel a célegyenes végén már elsőként tudott elfordulni. A pole pozíciós Sébastien Buemi öt körrel később pedig már csak a harmadik helyen haladt a Renault e.dams gépével, mert André Lotterer is elé került a másik Techeetah-Renault-val, miután megelőzte őt a 11-es kanyarban – azonban rövidesen kiderült, hogy a tapasztalt német pilóta nagyon csúnyán kiugrott a rajtnál, amely miatt a versenyirányítás egy 10 másodperces stop&go büntetéssel sújtotta.
Mindeközben a középmezőnyben kisebb csillaghullás vette kezdetét, mivel már az első alig néhány kört követően aktiválni kellett a teljes pályás sárga zászlót, mert előbb José Maria Lopez húzódott félre a 6-os kanyarnál a Dragon gépével, miután megsérült a felfüggesztése; később pedig Antonio Félix da Costa, Luca Filippi és Jerome d’Ambrosio ütköztek össze a 11-es kanyarnál – az olasz és a belga pilóta kiesett a versenyből, a portugál pedig a baleset okozásáért egy 10 szekundumos stop&go-ban részesült.
A 12. körre az élen Vergne több mint másfél másodperces előnyt épített ki, miközben a második helyért csatázva Lucas di Grassi a Brooklyn-egyenes végén bevetődött Buemi mellé és meg is előzte a svájcit a harmadik szezon bajnoka. Daniel Abt pedig rövidesen felzárkózott mögéjük negyediknek, azok után, hogy a rajtnál Di Grassin kívül a jaguaros Nelson Piquet-vel szemben is pozíciót veszített. Hét körrel később a német Audi-versenyző is elhúzott a második idény bajnoka mellett, aki ezzel visszaesett negyediknek, míg Di Grassi 1 másodpercre faragta le a lemaradását.
Az élmezőnyből Abt jött ki elsőként autócserére a 22. körben, Vergne, Di Grassi és Buemi hármasa pedig egy körrel később kerített sort a boxkiállásra. A Formula-E történetének vélhetően utolsó autócseresorozata nem eredményezett számottevőbb változást az élmenők sorrendjében, de nem sokkal később Di Grassi elkezdte komolyabb nyomás alá helyezni Vergne-t, miközben hátrébb Buemi és Abt szépen egymásra találtak: előbb Buemi előzött a FanBoost segítségével a 11-es kanyarban, de a harmadik pozíciónak nem örülhetett sokáig a svájci, mert pár kör múlva Abt visszajött elé köszönhető annak, hogy hibázott a 2-es kanyarban.
Jean-Éric Vergne meg nem egy necces szituációt átvészelve végül ki tudott védeni valamennyi támadást Di Grassival szemben, így a francia Techeetah-pilóta fél másodperces előnnyel húzta be a szezonzárót, amely számára a negyedik sikert jelentette az idényen belül. S miután Abt bejött harmadiknak, Lotterer meg csupán a kilencedik helyig tudott előrébb keveredni, az Audi két ponttal megnyerte a csapatbajnoki értékelést a Techeetah előtt – ezzel pedig a négygyűrűs márka szinte a sírból hozta vissza a szezonját és az első négy verseny fényében egyáltalán nem volt érdemtelen ez a győzelem.
Buemit negyedikként intették le Felix Rosenqvist, valamint a jaguaros versenyzők, Mitch Evans és Nelson Piquet Jr. előtt, a TOP-10-et pedig Nick Heidfeld (Mahindra Racing), Lotterer és Sam Bird (DS Virgin Racing) tette teljessé – a brit versenyző a harmatgyengén sikeredett záróhétvégéjével elveszítette még a második helyet is az összesítésben, egyetlenegy ponttal.
Az új Formula-E-éra kezdetét jelentő ötödik szezon december 15-én rajtol el, Szaúd-Arábiában.
A második New York-i futam végeredménye:
A negyedik szezon egyéni pontversenyének végeredménye:
A negyedik szezon konstruktőri pontversenyének végeredménye:
Fotó: FIA Formula E Media, Renault e.dams
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal