F1 - 2009 ÓTA ELŐSZÖR ZÁRT NYERESÉGGEL ÉVET A RENAULT

nico_hulkenberg_canadian_f1_grand_prix_yr8okcl5c7qx.jpg

Beteljesedni látszik a Renault ötéves pénzügyi terve, ugyanis a gyári istálló a 2017-es évet már profittal zárta, amelyre utoljára 2009-ben volt példa, amikor is utoljára működött a csapat a franciák teljhatalmú irányítása alatt.

A vállalat könyveléseiből kiderült, hogy a tavalyi év folyamán jelentősen megnövekedett a Renault Forma-1-es csapatának bevételei – olyannyira, hogy az enstone-i alakulat a gyári csapattá való visszaalakulás évében produkált veszteséget nyereséggé fordította. A 2017-es szezonra a Renault a pénzforgalmát 119.7 millióról 136.3 millió fontra növelte – így történt az, hogy a 2016-os év során termelt 3.3 millió fontnyi veszteség egy évvel később már 1.1 millió fontos profit volt.

Igaz, ebben a jogdíjakból származó bevételeknek nem volt akkora bevétele, mivel a gyári csapat 2016-ban csak kilencedik lett, míg egy évvel korábban a Lotus-Mercedes hatodik lett összetettben. Ugyanakkor új élet pezsdült a franciák szponzorációs körébe, amely közreműködött a megnövekedett pénzforgalomban.

Viszont a költségek is emelkedtek, legalábbis a fizetéseket illetően mindenképpen, mivel két évvel ezelőtt még „csak” 511 fő dolgozott a Renault-nál, tavaly pedig már 606-an voltak az alkalmazottak sorában.

carlos_sainz_canadian_f1_grand_prix_qualifying_zq60p3arc9px.jpg

A csapat továbbá tisztázta, hogy nagyon komoly mértékben fektetett be a gyári létesítményekbe, a folyamat pedig folyamatos: „A Renault hosszútávú befektetése meglátszik a vagyonmérlegen is, mivel az alaptőke 12 millió fonttal emelkedett azok után, hogy már 2016-ban is volt egy 11.8 millió fontos növekedés. A jelentősebb befektetések a 2018-as esztendő folyamán is folytatódnak, teljessé téve az enstone-i gyár kialakítását, mialatt más kulcsfontosságú projektek is folyamatban vannak annak érdekében, hogy kézben tartsuk a fejlődést és megerősítsük a Renault hosszútávú terveit, ami a konstruktőri bajnokság megnyerését illeti.”

A különféle beszámolókból az is kiderült, hogy a gárda jelenlegi nettó idegen tőkéje 96.4 millió fontra rúg, a vállalaton belüli Renault Csoport kölcsöneinek következtében. 2016. október 18-án ezt 125 millióra terjesztették ki aztán.

A Renault leszögezte, hogy továbbra is tartják magukat az ötéves tervhez, mind a teljesítmény, mind az üzleti tervek terén. Ezen tervezetet 2015 decemberében, a csapat visszavételekor alkották meg, tehát a célok elérésére még bő két év van hátra, miután 2020 végéig van idő.

A közleményben még a következők szerepelnek: „A 2017. december 31-ével záruló év során az aktuális bevételek, a kiadások és az üzleti teljesítmények nem eredményeztek látványos revíziót, a teljesítményi és az üzleti terv alapján.”

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5314107935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása