F1 - RAJTBÜNTETÉSSEL SÚJTOTTÁK SEBASTIAN VETTELT A RED BULL RINGEN

sebastian_vettel_f1_grand_prix_austria_qualifying_ztgtikxqwokx.jpg

A stewardok a Forma-1-es Osztrák Nagydíj időmérő edzését követően úgy döntöttek, hogy megbüntetik Sebastian Vettelt, amiért feltartotta Carlos Sainz-ot a Q2 végén. A német ferraris így csak a 6. rajtkockából várhatja a vasárnapi rajtot.

Vizsgálatot kezdeményezett a szombati kvalifikáció után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírósága Sebastian Vettel ellen, ugyanis a második szakasz hajrájában feltartott Carlos Sainzot, annyira, hogy a renault-s csak a rázókövön áthaladva tudta elkerülni az ütközést az 1-es kanyar kijáratánál a négyszeres világbajnokkal.

Ennek ellenére mindketten továbbjutottak a Q3-ba, ahol Vettel a harmadik, Sainz pedig a kilencedik pozícióba kvalifikált.

„Összességében nem sokat változtatott az időmérőmön. Noha arra késztetett engem, hogy megrongáljam az első szárnyam, ami nyilván pénzbe és javítási munkálatokba kerül, ráadásul nem tudod, hogy a szárny a továbbiakban is képes-e annyira jól dolgozni, mint az előtt” – nyilatkozta Sainz a spanyol televíziós munkatársaknak az időmérő után. – „Azonban nem volt igazán hatással rám. Úgy gondolom, hogy szimplán csak nem látott engem, szó sincs arról, hogy szándékosan csinálta volna. Nem figyelmezették őt a rádión.”

Formula 1 on Twitter

BREAKING: Sebastian Vettel will serve a three-place grid penalty at Sunday's #AustrianGP This incident with Carlos Sainz has been reviewed by the Stewards #F1 https://t.co/vOUchcBB68

Vettel a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón meg is erősítette, hogy valóban nem informálta őt a csapata arról, hogy Sainz versenytempóban közeledik hozzá: „A gyorskörömön előzte meg a 7-es és a 8-as kanyar között és amikor a tükrömbe pillantottam a célegyenesben, nem láttam őt. Épp kanyarodtam az 1-es kanyarba, próbálta újra a tükörbe figyelni, mert arra gondoltam, hogy már őt kell, hogy legyen a környékemen, ugyanis nem tudtam, hogy kiment-e a boxba vagy megkezdett-e egy újabb kört.”

„De végül kiderült, hogy megpróbált elmenni egy gyorskörre. Nem láttam őt és a rádión sem figyelmeztettek rá, így mindössze csak bocsánatot tudok kérni tőle. Nem volt benne semmilyen szándékosság. Lenéztem az egyenesben, majd az 1-es kanyarban, amikor végeztem már a körömmel, csak meg akartam győződni arról, hogy nincs semmi a tükrömben az után. Aztán a felvételen láttam, hogy már egymás mellett voltunk” – folytatta az eset magyarázását a bajnoki pontverseny második helyén álló német.

Azonban az FIA nem kegyelmezett és 3 rajthelyes büntetéssel sújtotta a vasárnapi futamra Vettelt, aki ennek következtében a hatodik rajtkockába esik vissza, Räikkönen, Verstappen és Grosjean mögé. Emellett egy büntetőpontot is kapott a licenszébe, amely már a hatodik egy éven belül.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7214084871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása