A Milton Keynes-i bázisú alakulat kért a legkevesebbet az ultralágy gumikból a versenyzőinek, Daniel Ricciardónak és Max Verstappennek a Pirellitől a 10 év kihagyás után visszatérő Francia Nagydíjra.
2008 óta idén először rendeznek majd Forma-1-es Francia Nagydíjat, amelyre a jövő hétvégén kerül sor. A Pirelli a Paul Ricard-i verseny kapcsán már hetekkel ezelőtt közölte, hogy az ultralágy, a szuperlágy és a lágy abroncsokat fogja biztosítani a csapatok számára, a minap pedig arra is fény derült, ki mennyit kért ezekből a keverékekből.
Az élmezőnyben a Red Bull számít kivételnek, ugyanis több lágy gumit kért, mint a másik két élcsapat, a Mercedes és a Ferrari, azonban a teljes mezőnyben nem akadt még olyan csapat, amely annyira kevés ultralágy gumit igényelt, mint az osztrák gárda. Daniel Ricciardo és Max Verstappen számára egyaránt hét szett ultralágy, illetve három-három garnitúra szuperlágy és lágy gumiabroncs fog a rendelkezésére állni.
Eközben a Ferrarinál és a Mercedesnél megoszlanak a stratégiák. A kanadai futamon aratott győzelmével a bajnokság élére visszaálló Sebastian Vettel kilenc szett ultralágy, három garnitúra szuperlágy és csupán egy szett lágy gumiból gazdálkodhat majd, hasonlóan legfőbb riválisához, Lewis Hamiltonhoz. A két finn is ugyanúgy választott, így Räikkönennek és Bottasnak is kilenc garnitúra ultralágy, illetve két-két szett szuperlágy és lágy papucsa lesz.
A legagresszívabb taktika a Williamshez kötődik, ugyanis mind Sergey Sirotkin, mind Lance Stroll 10 szettet igényelt a legpuhább keverékből, a többiből pedig csak egy-két garnitúrát.
Nem volt még népszerű a legkeményebb, sárga oldalfalú Pirelli a renault-s Carlos Sainz Jr.-nál, a Toro Rossós Pierre Gasly-nál, a haasos Kevin Magnussen, valamint a sauberes Charles Leclerc-nél, ugyanis mindnyájan csak egy szettet kértek belőle.
Ami pedig az ultralágy gumikat illeti, csak a McLarennél tér el a stratégia, ugyanis Fernando Alonso – aki ezen a héten a Le Mans-i 24 óráson fog rajthoz állni – nyolc, Stoffel Vandoorne pedig kilenc szettet kért.
A Francia Nagydíjra vonatkozó gumiválasztások:
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal