F1 - ÚJ, BIZTONSÁGOSABB SISAKOT KELL VISELNIÜK A PILÓTÁKNAK 2019-TŐL

img_4933_0.jpg

A következő évtől új bukósisakok debütálnak a Forma-1-ben, amelyeknek hihetetlen technikai paramétereknek kell megfelelniük, ezáltal elképesztően nagy biztonságot nyújtanak. A későbbiek során pedig további versenysorozatokban is csak olyan sisakokkal lehet versenyezni, amelyek megfelelnek az FIA direktíváinak.

A napokban egy új, rendkívül biztonságos sisakstandardről rántotta le a leplet a Nemzetközi Automobil Szövetség, amely a meghatározott szigorú paramétereknek köszönhetően hatékonyabb ballisztikus védelemmel és nagyobb energiaelnyeléssel rendelkezik.

2019-től pedig csak a 8860-2018-as kódnév alatt futó standard – amelyet az FIA a sportágban jelenlévő négy nagy sisakgyártó céggel, a Stilóval, a Bell-lel, a Schuberth-tel és az Araival közösen fejlesztett ki – szerint megépített sisakokkal lehet rajthoz állni a Forma-1-ben, a következő években pedig további versenysorozatokban is bevezetik.

A jelenlegi sisakokhoz képest a legnagyobb változást az jelenti, hogy a rostélyt 10 milliméterrel lejjebb helyezték, növelve a ballisztikus védelmet, amelynek köszönhetően minden eddiginél nagyobb védelmet jelent a felcsapódó törmelékek esetében. Emellett a sisak oldalsó részét megerősítették annak érdekében, hogy a legújabb fejtámlákkal és fejvédő rendszerekkel kompatibilis legyen, az anyagösszetétel pedig a becsapódásbiztosságról és az áthatolhatatlanságról gondoskodik.

A bukósisakoknak nagyon szigorú teszteken kell átesniük ahhoz, hogy használati engedélyt kapjanak, többek között a következőkön:

  • Standard, 9.5 méter/másodperces sebességű ütés esetén a versenyző fejét nem érheti 275G-nél nagyobb erőhatás.
  • Alacsonyabb, 6 méter/másodperces sebességű ütés esetén a versenyző fejét nem érheti 200G-nél nagyobb erőhatás, míg a maximum átlag a 180G-t nem haladhatja meg.
  • Alacsony, 8.5 méter/másodperces sebességű oldalütés esetén a lassulás mértéke nem lehet nagyobb, mint 275G.
  • A javított ballisztikus védelem keretein belül egy 250 kilométer/órás sebességgel kilőtt, 225 grammos fémdarab esetén a lassulás nem haladhatja meg a 275G-t.
  • Amennyiben egy 10 kilogrammos súly 5.1 méteres magasságból a sisakra esik, az átvitt erő nem lehet több, mint 10 kN.
  • A sisakrostély a transzmitteres teszt folyamán nem színeződhet el és a kiláthatóság sem romolhat látványosan és nem is torzulhat.
  • Ami a gyúlékonyságot illeti, még a 790 °C-os lángok esetén is védelmet kell biztosítaniuk a sisakoknak.

Fotó: FIA

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4714031478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása