A Közép-Európai Zóna-kupa 2 literes géposztályának tavalyi bajnoka, Zoran Kastratović idén már a négyszeres WTCC-bajnok Yvan Muller 2011-es győztes Chevrolet Cruze-jával száll harcba.

Igaz, idáig a szezonja nem a tervek szerint alakult, ugyanis a hungaroringi, majd a Red Bull Ringi-i versenyhétvégét is ki kellett hagynia. Mindenesetre Kastratovićnak az volt a célja, hogy 2018-ra új kihívást találjon magának – erről beszélt a Serbiaring.com hasábjain: „A 2017-es bajnoki címemet követően elkezdtem azon morfondírozni, hogy mi jelentene számomra kihívást abban a sportban, amit imádok.”
Így a szerb pilóta fogta magát és elutazott Svédországba, a NIKA Racinghez, amelytől azt az 1.6 literes turbómotorral szerelt Chevrolet-t vásárolta meg, amellyel Yvan Muller – aki a négy világbajnoki címével a Túraautó Világbajnokság legeredményesebb versenyzőjének számít – 2011-ben bajnokságot nyert.
Kastratović azt is elárulta az eredetileg szerb nyelven megjelent cikk szerzőjének, Jelena-Katarina Mitrovićnak, hogy ez egyben az az autó is, amelyet 2013-ban, azaz öt évvel ezelőtt állított utoljára csatasorba a svéd csapat, a volánnál Michel Nykjaerrel a volánnál, azóta pedig csak a garázsban porosodott a Cruze. Amikor megtudta, hogy egykor ez az autó Mullert szolgálta, méghozzá harmadik világbajnoki címének évében, teljesen le volt nyűgözve. Azonban miután megvette, a motor keresésével meggyűlt a baja.
„Megkerestem az RML-es srácok, akik nagyon sok pénzt kértek az erőforrást, amit pusztán csak bérelni lehetett volna. De ez sem tántorított el a dologtól és végül egy 2 literes motort vettem a Swindontól, amely hivatalos partnere a Brit Túraautó Bajnokságnak (BTCC). Mindeközben az RML-től megkerestek és felajánlották, hogy megvásárolhatom a motort, de az ár még mindig túlságosan magas volt számomra és addigra már megállapodtunk a Swindonnal” – ecsetelte Kastratović.
Ezalatt a brit cég felvette a vásárlói listájára a szerbet, így Guy Ruthven, a beszállítási menedzser és a mérnök Tom Snowball felajánlották a segítségüket a közeledő versenynapokra.
„Amikor jóváhagyták a versenyzői projektemet, elküldtem az autó elektronikáját, hogy oldják fel a zárolás alól. Majd, amikor elmegyek visszavenni az autót, megegyezünk annak kapcsán, hogyan folytatódjon az együttműködésünk” – magyarázta a szerb. – „Egy hónappal ezelőtt érkezett meg az autó, amelyen kemény dolgozom és remélem, hogy a grobniki futamra [amely a bajnokság ötödik állomása lesz, ahová a mezőny augusztus 4-5-én fog ellátogatni – szerk.] elkészülök. Ha nem, akkor rajthoz állok a Slovakiaringen és Brnóban, valamint esetleg az ušće-i versenyen, Belgrádban. Mindenesetre nagyon szeretnék idén néhányszor autóba ülni még az idei szezon során, hogy az erőmet a többiekéhez tudnám hasonlítani. Ugyanis most már sokkal komolyabb a verseny, mivel erősödött a géposztály.”
A cikk a Closed Wheel Racing médiacsoporttal való partneri együttműködés révén jött létre. A cikk eredeti szerzője Jelena-Katarina Mitrović, a Serbiaring.com újságírója.
Fotó: Chevrolet Pressroom, Zoran Kastratović
Fordította (angol nyelvről): Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal