A szezon negyedik versenyén Lewis Hamilton megszerezte az első 2018-as elsőségét, noha sokáig Sebastian Vettel és Valtteri Bottas voltak a legesélyesebbek arra, hogy a több biztonsági autós periódussal tarkított verseny leintését követően felálljanak a dobogó legtetejére.
Magyar idő szerint vasárnap délután 14 óra 10 perckor vette kezdetét a Forma-1 idei negyedik versenye, az Azerbajdzsáni Nagydíj, amelynek az első rajtsorból a ferraris Sebastian Vettel és a mercedeses Lewis Hamilton kettőse vághatott neki. A piros lámpák kialvását követően Vettel és Hamilton simán el tudtak jönni, és az első kanyart még túlélte a teljes mezőny.
Formula 1 on Twitter
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ ⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ It's LIGHTS OUT in Azerbaijan! Follow the street fighting action here >> https://t.co/n7sXoj8NFR #AzerbaijanGP �� #F1
Formula 1 on Twitter
LAP 1/51 Saftey Car deployed as chaos ensues ⚠️ Ocon and Sirotkin OUT Raikkonen with damage Alonso suffers two punctures #AzerbaijanGP �� #F1
Formula 1 on Twitter
LAP 4/51 The Safety Car is still out And no wonder... there's carbon fibre everywhere � #AzerbaijanGP �� #F1
Azonban utána valóságos roncsderbivé vált a verseny: előbb Sergio Pérezéknél történt egy komolyabb koccanás, majd Kimi Räikkönen és Esteban Ocon akadtak össze – a finn pilótának csak az orrkúpja rongálódott meg, míg a Force India franciája a falban fejezte be a futamot. Rajtuk kívül még további versenyzők is áldozatai lettek az első körnek: Fernando Alonso például sérült orrkúppal, valamint jobb első és jobb hátsó defekttel tért vissza a depóba, de Sergey Sirotkin is a pálya mellett kötött ki.
A visszajátszásból kiderült, hogy előbb Lance Stroll koccant neki hátulról Péreznek, aki emiatt Räikkönent találta el. Alonso pedig Sirotkinnal és Hülkenberggel csatázott, azonban a Force India-féle baleset összezavarta ezt a triót is, aminek következtében a Williams- és a McLaren-pilóta is ütköztek. A káosz miatt mindenesetre be kellett küldeni a biztonsági autót, amely mögött Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Verstappen, Sainz, Stroll, Hülkenberg, Gasly, Leclerc sorrend alakult ki a TOP-10-ben.
Az újraindítás után az eleje még könnyedén el tudott jönni, utána azonban Verstappen nekiesett Ricciardónak, el is ment a csapattárs mellett, sőt, az ausztrál mellett még Carlos Sainz is el tudott húzni a Renault-val. A hatodik kör elején aztán Sainz megpróbálkozott egy előzéssel Verstappen ellen, de a holland védte a pozícióját.
A kilencedik kör elején Sainz a DRS-sel könnyedén előzte meg az 1-es kanyarig Verstappent, miközben a féktávon tétovázó Ricciardót Hülkenberg utasította mögé, így mindkét Renault levadászott egy-egy Red Bull-t. A kör végén aztán Hülkenberg Verstappen mellett is utat talált.
A 11. körben újabb fordulat történt a Renault-Red Bull viadalban: Hülkenberg a 4-es kanyar kijáratánál megcsúszott és az autója bal hátuljával nekicsúszott a falnak – ez pedig a német versenyző számára a verseny végét jelentette. Egy körrel később a két Red Bull több csörtében is egymásnak esett, de Verstappen továbbra is tartani tudta az ötödik helyet Ricciardo előtt.
Az élmezőnyből először Sainz állt ki a pitbe a 16. körben, miután a Renault RS18-ason az ultralágy gumik tapadása rohamos mértékben romlott. Mindeközben Kimi Räikkönen folytatta a felzárkózást és pár kör alatt megelőzte Stroll-t és Leclerc-t is, felzárkózva hatodiknak. Legközelebb Lewis Hamilton jött ki a szerelőihez, a 23. körben, miután az előző körben, a célegyenes végén csúnyán elfékezte a gumijait.
Ennek köszönhetően Vettel egészen a 30. körig húzhatta a lágy gumikon, Bottas még annál is tovább. A finn ráadásul nagyon jó tempót tudott diktálni az élen, mialatt a két Red Bull-versenyző ismét egymásnak torkának esett.
Formula 1 on Twitter
The pivotal moment in Baku � Ricciardo and Verstappen collide in dramatic fashion Recording a second double-DNF for Red Bull in three races #AzerbaijanGP �� #F1 https://t.co/OMwH9Ct9BV
Azonban a kakasviadal ezúttal balesetbe torkollott: a 39. körben Daniel Ricciardo túlságosan agresszíven támadta Verstappent, így a célegyenes végén felöklelte hátulról a hollandot és a két Red Bull a bukótérben kötött ki – hasonlóképpen, mint volt az Vettel és Webber esetében a 2010-es Török Nagydíjon, csak akkor a győzelemért zajlott a csata.
Formula 1 on Twitter
LAP 43/51 Grosjean crashes under the Safety Car � The Frenchman was up to sixth after starting last � #AzerbaijanGP �� #F1
Emiatt egy újabb Safety Car-fázis vette kezdetét, amelyet kihasználva Bottas megejtette az egyetlen kerékcseréjét, Vettel pedig másodjára is kijött gumifrissítésre. Azonban Bernd Mayländer a tervezettnél tovább maradt a pályában, ugyanis a 43. körben Romain Grosjean – gumimelegítés közben – váratlanul elveszítette az uralmát az autója felett, és a 13-14-es kanyarkombinációban a falnak ütközött a Haas-Ferrarival, kiesve a hatodik helyről.
Végül az utolsó négy körre elengedték a mezőnyt: Vettel azonnal előzéssel próbálkozott Bottasszal szemben, ám a célegyenes végén elfékezte magát a Ferrarival és egy kicsit kicsúszott a bukótérben – a négyszeres világbajnok hibáját viszont Hamilton és Räikkönen is kihasználta.
Formula 1 on Twitter
Race win = GONE � A puncture denied Valtteri Bottas his first win of the season #AzerbaijanGP �� #F1 https://t.co/uc6VOuAupL
Bottas így egy lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, azonban a kör végén ráhajtott egy törmelékdarabra, amely kivágta a jobb hátsó kerekét és emiatt defektet kapott a célegyenes végén.
Ezzel Hamilton ölébe hullott a vezetés – a brit pilóta pedig hibamentesen abszolválta a hátralévő három kört, s így megszerezte első futamgyőzelmét 2018-ban. A címvédő mögött az első kör végén még a mezőny végén autózó Kimi Räikkönen ért célba, a dobogó legalsó fokára a Force India mexikóija, Sergio Pérez állhatott fel.
Vettel a végén már nagyon szenvedett a gumijain, de a negyedik helyért maga mögött tudta tartani Carlos Sainz-ot, aki mögött a sauberes újonc, Charles Leclerc látta meg a kockás zászlót, megszerezve pályafutása első pontjait. Kettős pontszerzésnek örülhetett a McLaren annak dacára, hogy eleinte nem nézett ki valami jól a wokingiak szénája: Fernando Alonso a hetedik, Stoffel Vandoorne meg a kilencedik helyen szelte át a célvonalat, szendvicsbe fogva a williamses Lance Stroll-t. Az utolsó pont a Toro Rosso-versenyző Brendon Hartley-é lett – ez pályafutása első pontját jelentette az új-zélandinak.
A pontszerzőkön kívül még Marcus Ericsson (Sauber), Pierre Gasly (Toro Rosso) és Kevin Magnussen (Haas) látta meg a kockás zászlót.
Két hét múlva Spanyolországban kerül sor a folytatásra.
Az Azerbajdzsáni Nagydíj végeredménye:
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal