TCR - NYILVÁNOSSÁGRA HOZTÁK A PLUSZSÚLYOKAT

wtcr_2018-jpg.jpg

Hosszas várakozás után, csütörtökön közzétették, hogy a TCR-specifikációjú autóval rendelkező márkák milyen motorteljesítménnyel, BoP-ballaszttal, illetve hasmagassággal állhatnak rajthoz.

Egészen a február közepén, a valenciai versenypályán lebonyolított teszt óta vártunk arra, hogy a TCR technikai delegációja kiszámítsa az adatok alapján a BoP-értékeket, amelyek hiánya miatt a Túraautó Világbajnokság (WTCC) és a TCR Nemzetközi Széria egyesülése révén létrejött Túraautó Világkupában induló versenyzők panaszkodtak a múlt héten, Barcelonában megrendezett kollektív gyakorlás folyamán. Azonban a várakozásnak vége, ugyanis két nappal a WTCR marrákesi szezonnyitó hétvégéjének kezdete előtt napvilágot láttak a szóban forgó adatok.

Szó se róla, a kalkulációk eléggé kacifántosak lettek, még mi magunknak is kellett készítenünk egy vázlatot a cikk megírása előtt, igaz, bizonyos számokban így sem láttuk meg a logikát...:

30223958_1831569930470495_655761843_o.jpg

Mindenekelőtt a korábbi évekhez képest csökkentették az autók minimumtömegét - amelyet a versenyző tömegével együttesen mérnek - 20 kilogrammal: ez azt jelenti, hogy a szekvenciális váltóval szerelt technikáknak legalább 1265 kilogrammot kell nyomniuk, míg a DSG-váltós autóknak 1230 kilogrammot.

A teljesítményballaszt keretein belül meghatározták a motorteljesítmény, a BoP-ballaszt, valamint a hasmagasság mértékét. Az utóbbi érték minden autó esetében sztenderd jelen állás szerint, egészen pontosan 80 milliméter. A motorteljesítmény a legtöbb autó esetében maradhatott 100%-on, azonban akadt néhány kivétel: 97.5%-on mehet a Honda Civic régi és új modellje is, míg az Alfa Romeo Giulietta TCR, a Peugeot 308 TCR, a DSG-verziós CUPRA, az Audi RS3 LMS TCR, a SEAT León és a Volkswagen Golf GTI 102.5%-on.

Amíg a BoP-s pluszsúlyokat illeti, a WTCR-ben érintett modellek közül 20 kilós engedményt kapott az Alfa Romeo, a Honda Civic, valamint a Peugeot 308 TCR, 10 kilogrammosat a CUPRA és az Opel Astra. Nem kap BoP-súlyt a Hyundai i30 N TCR, valamint a szekvenciális váltós Volkswagen Golf, az Audi tömege viszont plusz 10 kilóval növekedett. Ezentúl azonban minden autó kapott 60 kilogrammnyi kompenzációs tömeget.

Emellett a motor maximális teljesítményét 340 lóerősre korlátozták, amely a tavalyi évhez képest 2.9%-os csökkenést jelent, a nyomaték maximális értéke pedig nem haladhatja meg a 410 Nm-t, egy 2.4%-os csökkentést követően.

Az összes TCR-specifikációjú autó BoP-értékei:

tcr_auto_bop.jpg

A TouringCarTimes összeállítása alapján.

Fotó: WTCR sajtóközlemény

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8713812212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása