Hosszas várakozás után, csütörtökön közzétették, hogy a TCR-specifikációjú autóval rendelkező márkák milyen motorteljesítménnyel, BoP-ballaszttal, illetve hasmagassággal állhatnak rajthoz.
Egészen a február közepén, a valenciai versenypályán lebonyolított teszt óta vártunk arra, hogy a TCR technikai delegációja kiszámítsa az adatok alapján a BoP-értékeket, amelyek hiánya miatt a Túraautó Világbajnokság (WTCC) és a TCR Nemzetközi Széria egyesülése révén létrejött Túraautó Világkupában induló versenyzők panaszkodtak a múlt héten, Barcelonában megrendezett kollektív gyakorlás folyamán. Azonban a várakozásnak vége, ugyanis két nappal a WTCR marrákesi szezonnyitó hétvégéjének kezdete előtt napvilágot láttak a szóban forgó adatok.
Szó se róla, a kalkulációk eléggé kacifántosak lettek, még mi magunknak is kellett készítenünk egy vázlatot a cikk megírása előtt, igaz, bizonyos számokban így sem láttuk meg a logikát...:

Mindenekelőtt a korábbi évekhez képest csökkentették az autók minimumtömegét - amelyet a versenyző tömegével együttesen mérnek - 20 kilogrammal: ez azt jelenti, hogy a szekvenciális váltóval szerelt technikáknak legalább 1265 kilogrammot kell nyomniuk, míg a DSG-váltós autóknak 1230 kilogrammot.
A teljesítményballaszt keretein belül meghatározták a motorteljesítmény, a BoP-ballaszt, valamint a hasmagasság mértékét. Az utóbbi érték minden autó esetében sztenderd jelen állás szerint, egészen pontosan 80 milliméter. A motorteljesítmény a legtöbb autó esetében maradhatott 100%-on, azonban akadt néhány kivétel: 97.5%-on mehet a Honda Civic régi és új modellje is, míg az Alfa Romeo Giulietta TCR, a Peugeot 308 TCR, a DSG-verziós CUPRA, az Audi RS3 LMS TCR, a SEAT León és a Volkswagen Golf GTI 102.5%-on.
Amíg a BoP-s pluszsúlyokat illeti, a WTCR-ben érintett modellek közül 20 kilós engedményt kapott az Alfa Romeo, a Honda Civic, valamint a Peugeot 308 TCR, 10 kilogrammosat a CUPRA és az Opel Astra. Nem kap BoP-súlyt a Hyundai i30 N TCR, valamint a szekvenciális váltós Volkswagen Golf, az Audi tömege viszont plusz 10 kilóval növekedett. Ezentúl azonban minden autó kapott 60 kilogrammnyi kompenzációs tömeget.
Emellett a motor maximális teljesítményét 340 lóerősre korlátozták, amely a tavalyi évhez képest 2.9%-os csökkenést jelent, a nyomaték maximális értéke pedig nem haladhatja meg a 410 Nm-t, egy 2.4%-os csökkentést követően.
Az összes TCR-specifikációjú autó BoP-értékei:
A TouringCarTimes összeállítása alapján.
Fotó: WTCR sajtóközlemény
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal