TCR - VALENCIÁBAN MEGRENDEZTÉK A BOP-TESZTET

2018_tcr_photo_news_047.jpg

Március közepére fog kiderülni, hogy melyik autónak mekkora "Balance of Performance" pluszsúlyt kell majd magával cipelnie, a Valenciában lebonyolított teszt eredményei alapján. 

Összesen tizenegy gyártó tizenkét autója gördült pályára február 13-án és 14-én megrendezett "Balance of Performance"-teszten, amely a célt szolgálja immár évek óta, hogy az illetékesek megállapítsák, hogy az esélyek kiegyenlítése jegyében melyik autót mekkora ballasztsúllyal kell még terhelni, az 1265 kilogrammos minimumtömegen túl.

Először a márkák a saját tesztversenyzőiket küldhették ki a Circuito Ricardo Tormóra, majd jöttek a TCR hivatalos tesztpilótái, Gianni Morbidelli és Daniel Lloyd, akik tavaly még a TCR Nemzetközi Szériában versenyeztek, a WestCoast Racing, valamint a Craft-Bamboo Racing színeiben. A márkák saját tesztversenyzői a következők voltak:

  • Alfa Romeo Giulietta - Romeo Ferraris
  • Audi RS3 LMS - Rahel Frey
  • Honda Civic (2017-es verzió) - Josh Files
  • Honda Civic (2018-as verzió) - Esteban Guerrieri
  • Hyundai i30 N - Gabriele Tarquini
  • Kia C'eed - Mike Halder
  • Lada Vesta - Mikhail Grachev
  • Opel Astra - Alexander Heil
  • Peugeot 308 - Aurélien Comte
  • Renault Mégane - Franjo Kovac, Alex Morgan
  • SEAT León - Jordi Gené
  • Volksawagen Golf GTI - Dieter Depping

2018-2018_valencia_bop_test---dynamometer_08.jpg

A hivatalos gépátvételt követően a program két részre bontott volt. Először is a pályán megtett körök segítségével meghatároztak a gravitációs súlypontot, majd a BAPRO teljesítménymérő padján megállapították a teljesítmény felfutását, illetve a főtengelyen leadott teljesítményt és nyomatékot, valamint a turbó nyomását. Minden autót igyekeztek úgy pályára küldeni, hogy a versenyzővel együttesen nyomjon 1265 kilót.

Azonban sajnálatos módon az első nap nem telt el komolyabb baleset nélkül: nagy sebességnél bukott a célegyenes végén Gianni Morbidelli, miután a Vuković Motorsport egyik Renualt-jában elromlott az egyik fékvezeték. A francia márka autója nagyon csúnyán összetört, a rutinos olasz pilótát pedig azonnal a pályakórházba szállítottak, ahol kisebb bokazúzódásokat diagnosztizáltak.

2018-2018_valencia_bop_test---renault_megane_05.jpg

Szerencsére a második nap incidenstől mentes volt, és Daniel Lloyd mellett Morbidelli is képes volt folytatni a munkát. 

2018-2018_valencia_bop_test---gianni_morbidelli_daniel_lloyd_02.jpg"Izgalmas volt vezetni az összes autót, és látni a közöttük lévő különbségeket." - nyilatkozta Lloyd. "A TCR technikai stábja által kiszabott program lévén zsúfolt napunk volt, már csak amiatt is, mert nagyon sok manufaktúrával kellett foglalkozni. Úgy gondolom, jó munkát végeztünk, és mindent megcsináltunk, amit kellett. Ámbár borzasztóan nehéz volt hozzászokni villámgyorsan minden egyes autóhoz. Először öt-hat kört mentünk használt gumikon, majd felszerelték az új kerekeket, hogy gyorsak és egyenletesek legyünk. Természetesen a prioritást az egyenletesség élvezte. Ez nem arról szólt tehát, hogy megfussuk a leggyorsabb kört, hanem az, hogy ugyanazt a procedúrát vigyük végig az összes technikával: gumimelegítés, a pályahatárok figyelembe vétele, egy állandó és egyenletes tempó diktálása."

A brit versenyző -, aki korábban a BTCC-t is megjárta - a Yokohama gumijai kapcsán is megszólalt, hiszen először használta a japán gyártó termékeit: "Le voltam nyűgözve. A legnagyobb dolog az egyenletessége volt az abroncsoknak - teljesen mindegy volt, hogy melyik autóra szerelték fel őket. Jól teljesítettek, és mindig ugyanúgy. Ugyanannyi idő alatt melegedtek be, és ugyanabban a körben születettek a leggyorsabb körök - mindig a második kör volt a legjobb. És azok után is ugyanúgy teljesítették, hogy viszonylag hideg volt, s nem használtunk gumimelegítőket. Nem volt sem defekt, semmilyen más probléma."

Március közepére várhatóak az eredmények annak kapcsán, hogy melyik modell mekkora BoP-ballasztsúlyt kap, amely aztán minden TCR-specifikációjú autókból álló szériára, így a WTCR-re, azaz a Túraautó Világkupára is érvényes lesz.

Persze, ezek az értékek nem lesznek kőbe vésve, hiszen a tavalyi év folyamán is többször változtak. A TCR Nemzetközi Széria tavalyi szabálykönyve úgy fogalmazott, hogy bizonyos paramétereket a szezon bármelyik időszakában meg lehet változtatni, amelyek a következők:

  • Maximum 50 kilogramm lehet a büntetősúly mértéke, a súlycsökkentés pedig maximum 30 kilogrammos lehet.
  • A motorerőt 90 vagy 95 százalékosra le lehet szabályozni.
  • A minimum hasmagasság.

2018-2018_valencia_bop_test---honda_civic_2017_honda_civic_2018.jpg

További képek ide kattintva tekinthetők meg.

Fotó: TCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5113670138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása