Valtteri Bottas az időmérő edzés utolsó szakaszában elszenvedett balesetét nem úszta meg további büntetések nélkül - így alakult a melbourne-i rajtsorrend a hátrasorolásokat követően!
Ahogyan arról beszámoltunk, az idei első időmérő edzés eleinte egy esetleges szoros csata kibontakozásával indult, azonban a végén a Mercedes és Lewis Hamilton pokoli tarolása "elrontotta a show-t". A britek négyszeres világbajnoka 73. rajtelsőségét szerezte meg a Forma-1-ben, és a hetediket Ausztráliában - ezzel Hamilton megelőzte a nagy példaképét, Ayrton Sennát az örökrangsorban. Érdekesség, hogy Hamilton a tizenegy nagydíja során hét alkalommal szerezte meg a pole pozíciót, de győzni idáig csak 2008-ban és 2015-ben tudott.
A brit mögé a két Ferrari-pilóta, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, valamint Max Verstappen (Red Bull) sorakozott fel, de a legnagyobb meglepetést kétség kívül a Haas okozta. A 2016-os létrejötte óta az amerikai gárda nem volt még Q3-ban mindkét autójával, a harmadik rajtsorban meg pláne nem... Kevin Magnussen - aki a 2014-es németországi versenyhétvégén nyújtott utoljára időmérőn kiemelkedő teljesítményt, amikor negyedik lett a McLaren-Mercedesszel - még ha Daniel Ricciardo büntetésének is köszönhetően, de az ötödik helyen fejezte be a kvalifikációt, a csapattárs Romain Grosjean előtt, így az 5-6. rajtkockákat tudhatják magukénak Gene Haas csapata.
De a gyári Renault háza táján sem lehet ok panaszra, ugyanis Nico Hülkenberg a 7., Carlos Sainz meg a 9. helyre kvalifikálta magát, közrefogva Daniel Ricciardót, aki egy három rajthelyes hátrasorolás miatt esett vissza, amelyet azért kapott, mert a második szabadedzésen a piros zászlós fázis alatt nem lassított kellőképpen.
A legrosszabbul pedig talán Valtteri Bottas számára alakult az időmérő. Tudniillik, a Mercedes finnje már az első Q3-as mért idejének az elején elveszített az uralmát az autója felett, és a falban kötött ki, ripityára törve a W09 EQ Power+-t. S ahogyan az várható volt, Bottas nem úszta meg büntetés nélkül a kisebb incidenst, ugyanis a versenygépében ki kellett cserélni a sebességváltót, amely automatikus 5 rajthelyes hátrasorolást vont maga után. Egyébként meg még az sem kizárt, hogy a Mercedes kikéri Bottas gépét a Parc Fermé alól, de ez esetben a kétszeres futamgyőztesnek a bokszutcából kellene indulnia a 15. rajtkocka helyett.
A futam magyar idő szerint 7 óra 10 perckor veszi majd kezdetét - az eseményeket élőben figyelhetjük majd az M4 Sporton.
Az Ausztrál Nagydíj rajtrácsa (Bottas büntetése nélkül):

Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal