F1 - ÍGY FEST A 2018-AS AUSZTRÁL NAGYDÍJ RAJTRÁCSA
Forma-1 2018: Ausztrál Nagydíj - Rajtrács

valtteri_bottas_australian_f1_grand_prix_practice_xs0lcjmofqvx.jpg

Valtteri Bottas az időmérő edzés utolsó szakaszában elszenvedett balesetét nem úszta meg további büntetések nélkül - így alakult a melbourne-i rajtsorrend a hátrasorolásokat követően!

Ahogyan arról beszámoltunk, az idei első időmérő edzés eleinte egy esetleges szoros csata kibontakozásával indult, azonban a végén a Mercedes és Lewis Hamilton pokoli tarolása "elrontotta a show-t". A britek négyszeres világbajnoka 73. rajtelsőségét szerezte meg a Forma-1-ben, és a hetediket Ausztráliában - ezzel Hamilton megelőzte a nagy példaképét, Ayrton Sennát az örökrangsorban. Érdekesség, hogy Hamilton a tizenegy nagydíja során hét alkalommal szerezte meg a pole pozíciót, de győzni idáig csak 2008-ban és 2015-ben tudott.

A brit mögé a két Ferrari-pilóta, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, valamint Max Verstappen (Red Bull) sorakozott fel, de a legnagyobb meglepetést kétség kívül a Haas okozta. A  2016-os létrejötte óta az amerikai gárda nem volt még Q3-ban mindkét autójával, a harmadik rajtsorban meg pláne nem... Kevin Magnussen - aki a 2014-es németországi versenyhétvégén nyújtott utoljára időmérőn kiemelkedő teljesítményt, amikor negyedik lett a McLaren-Mercedesszel - még ha Daniel Ricciardo büntetésének is köszönhetően, de az ötödik helyen fejezte be a kvalifikációt, a csapattárs Romain Grosjean előtt, így az 5-6. rajtkockákat tudhatják magukénak Gene Haas csapata.

De a gyári Renault háza táján sem lehet ok panaszra, ugyanis Nico Hülkenberg a 7., Carlos Sainz meg a 9. helyre kvalifikálta magát, közrefogva Daniel Ricciardót, aki egy három rajthelyes hátrasorolás miatt esett vissza, amelyet azért kapott, mert a második szabadedzésen a piros zászlós fázis alatt nem lassított kellőképpen.

A legrosszabbul pedig talán Valtteri Bottas számára alakult az időmérő. Tudniillik, a Mercedes finnje már az első Q3-as mért idejének az elején elveszített az uralmát az autója felett, és a falban kötött ki, ripityára törve a W09 EQ Power+-t. S ahogyan az várható volt, Bottas nem úszta meg büntetés nélkül a kisebb incidenst, ugyanis a versenygépében ki kellett cserélni a sebességváltót, amely automatikus 5 rajthelyes hátrasorolást vont maga után. Egyébként meg még az sem kizárt, hogy a Mercedes kikéri Bottas gépét a Parc Fermé alól, de ez esetben a kétszeres futamgyőztesnek a bokszutcából kellene indulnia a 15. rajtkocka helyett.

A futam magyar idő szerint 7 óra 10 perckor veszi majd kezdetét - az eseményeket élőben figyelhetjük majd az M4 Sporton.

Az Ausztrál Nagydíj rajtrácsa (Bottas büntetése nélkül):

f1_2018_aus_gp_sg.jpgFotó: Zimbio | Táblázat: FIA 

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9813777192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása