A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kijelölt egy harmadik DRS-zónát is a melborune-i Circuit Albert Park pályán annak érdekében, hogy több előzést láthassunk a 2018-as évadnyitó versenyen.
A tavalyi szezonban - az azt megelőző aerodinamikai szabályváltozások miatt elsősorban - jócskán megcsappant az előzések száma, az Ausztrál Nagydíjon még az ötös értéket sem érte el. Ezen a nem éppen imponáló statisztikán láthatóan az FIA is szeretne javítani, ugyanis idén már három zónában is állíthatják a hátsó szárnyakat a versenyzők.
A korábbi évek folyamán, mint az ismeretes, Melbourne-ben két DRS-zóna állt a pilóták rendelkezésére, amelynek használatát egy érzékelési pont szabályozta, amelyet 13 méterrel a 14-es kanyar előtt helyeztek el. Ha egy versenyző az előtte haladóhoz képest egy másodpercen belül volt, a 16-os, utolsó kanyar kijáratánál, majd a 2-es kanyarból kijövet is nyithatta a hátsó szárnyat.
A melbourne-i pályarajza, a DRS-zónák jelöléseivel. | Fotó: fia.com
A harmadik zóna érzékelési pontja 170 méterrel a 11-es kanyar előtt lesz található, maga az aktiválási pont pedig 104 méterrel a 12-es kanyar után.
Ez a megoldás azt a korábbi ötletet válthatta fel, miszerint több előzési pont generálása érdekében a 11-es és 12-es gyors kanyarkombinációt egy hosszabb egyenes és egy azt követő balkanyar váltsa fel - azonban ez anyagi szempontból nem lett volna igazán kifizetődő, így elvetették a koncepciót.
Fotó: MakFormula1
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal