A számtalan túraautós bajnoki címet számláló Fabrizio Giovanardi indulni fog a Túraautó Világkupa 2018-as szezonjában egy Alfa Romeo Giuliettával - az olasz pilóta és az olasz márka újra összefonódnak.
Fabrizio Giovanardi azon versenyzők egyikének számít, aki nagy név a túraautózás világában. Az 51 esztendős olasz pilóta először 1992-ben szerzett túraautós bajnoki címet, megnyerve az olasz Superturismo-bajnokságot a Class S2-es kategóriában, majd 1997-ben a spanyol túraautós bajnokságban zárt a tabella élén. 1998-ban és 1999-ben Giovanardi ismét a csúcsra tört a Superturismóban, már az Alfa Romeóval, amellyel egybeforrt a neve az évek során, ugyanis 2000-ben és 2001-ben az élen zárta az ESTC-t (European Super Touring Cup / European Super Touring Championship), majd egy évvel később a Túraautó Európa-bajnokságban sem talált legyőzőre.
2005-ben és 2006-ban összesen 22 WTCC-versenyen állt rajthoz a Squadra Corse Alfa Romeo és a JAS Motorsport színeiben - a kisebb kitérő során Giovanardi négy futamgyőzelmet könyvelhetett el magának, nem mellesleg az egyetlen (majdnem) teljes szezonját a harmadik pozícióban fejezte be. Utána átnyergelt a Brit Túraautó Bajnokságba, azaz a BTCC-be, ahol első ízben 2006 és 2010 között versenyzett - ez idő alatt kétszer lett bajnok, 2007-ben és 2008-ban, a VX Racing Vauxhall Vectrájával.

Ezután azonban nem alakult túl jól a karrierje, ugyanis az Alfa Romeo felfüggesztette a versenyprogramját, másik manufaktúrától nem tudott szerződést kicsikarni. De így is még 2010-ben ötödikként, 2013-ban pedig tizenkettedikként zárta a Superstars nemzetközi szériáját, s belekóstolt a V8 Supercars-ba is, rajthoz állva néhány endurance versenyen. Utoljára teljes szezont 2014-ben teljesített bárhol is, ebben az esetben a BTCC-ben - azonban a brit vizekre való visszatérés nem éppen bizonyult bimbózónak, ugyanis a legjobb eredménye egyetlen harmadik hely volt, az év végére meg csak a 13. helyig kapaszkodott fel a bajnokságban.
Utána egészen tavaly szeptemberig csend volt felőle, de ekkor rajthoz állt a TCR Italy vallelungai fordulóján a BF Motorsport SEAT Leónjával, amellyel egy 8. és egy 4. helyet szerzett.
Hétfőn azonban bejelentették, hogy hosszú évek után először újra teljes szezont fog futni a túraautózásban, ugyanis lehetőséget kapott a Team Mulsanne-tól (korábbi nevén: Romeo Ferraris), hogy a WTCC és a TCR Nemzetközi Széria egyesüléséből létrejött Túraautó Világkupán indulhasson a csapat egyik Alfa Romeo Giulietta TCR-jával.
"Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek a Romeo Ferrarisnál, amiért lehetővé tették, hogy versenyezzek a 2018-as szezonban. Mostanában az a megtiszteltetés ért, hogy vezethettem az autót, és igazán lenyűgözött. Számomra ez visszatérés lesz a nemzetközi versenyzés világába néhány esztendőnyi kihagyást követően, azonban a szenvedélyem és a győzelemre való éhség semmit sem változott. Ez a kaland Monzában indult el, és remélhetőleg sokan elégedettek lesznek velem azok közül, akik érintettek a Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR-projektjében" - nyilatkozta a hivatalos sajtóközleményben Giovanardi.

"Fabrizio jelenléte nagyon fontos kulcseleme lesz a programunknak. 2018-ban már a legmagasabb szinten fogunk versenyezni, amely egy óriási előrelépés mind számunkra, mind a Romeo Ferraris számára, amely igencsak komoly presztízzsel bíró csapatok és márkák ellen fog viaskodni. Nagyon sokat fejlődtünk az Alfa Romeo Giuliettával, és Fabriziótól is pozitív visszajelzést kaptunk a monzai teszt alkalmával, amelynek révén valósággá vált mindaz, ami eddig csak álom volt. Igaz, továbbra sem Csodaországban élünk, és tisztában vagyunk azzal, hogy 100%-os teljesítményt kell majd nyújtanunk ahhoz, hogy versenyképesek legyünk egy olyan topszériában, mint amilyen a WTCR" - mondta a Romeo Ferraris ügyvezető igazgatója, Michaela Cerruti, aki a tavalyi év elején még versenyzett is az Alfa Romeóval a TCR-ben.
François Ribeiro, az Eurosport Events vezetője és a WTCR promótere efféleképpen kommentálta a hírt: "A Team Mulsanne csatlakozása nem csak egy hetedik márkát hoz a rajtrácsra, hanem Fabrizio Giovanardi személyében egy komoly túraautós legendát is üdvözölhetünk majd, akinek a mérhetetlen tapasztalata komoly erősséget jelent majd a csapat számára, fejlesztve az autót és visszahozva egy ikonikus túraautós márkát oda, ahová való: a csúcsra."
A Team Mulsanne pedig nemsokára ismerteti a másik versenyzőjét is. A 10 versenyhétvégéből és 30 futamból álló WTCR-szezon április 7-8-án rajtol majd el a marokkói versenypályán.
Így fest az eddigi bejelentések alapján a WTCR 2018-as mezőnye:
Csapat |
Autó |
Versenyzők |
ALL-INKL.COM Münnich Motorsport |
Honda Civic Type-R TCR |
Yann Ehrlacher, Esteban Guerrieri |
Boutsen Ginion Racing |
Honda Civic Type-R TCR |
Tiago Monteiro, Tom Coronel |
BRC Racing Team |
Hyundai i30 N TCR |
Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini |
Campos Racing |
SEAT León CUPRA TCR |
John Filippi, Pepe Oriola, ??? |
Comtoyou Racing |
Audi RS3 LMS |
Denis Dupont, Aurélien Panis, Nathanaël Berthon, Frédéric Vervisch |
DG Sport Compétition |
PEUGEOT 308TCR |
Aurélien Comte, Mat'o Homola |
Sébastien Loeb Racing |
Volkswagen Golf GTI TCR |
Mehdi Bennani, Rob Huff |
Team Mulsanne |
Alfa Romeo Giulietta TCR |
Fabrizio Giovanardi, ??? |
Team WRT |
Audi RS3 LMS |
Jean-Karl Vernay, Gordon Shedden |
Yvan Muller Racing |
Hyundai i30 N TCR |
Thed Björk, Yvan Muller |
Fotó: WTCR sajtóközlemény
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal