Egészen ikonikus küzdelemmel dőlt el a győzelem sorsa Punta del Estében Jean-Éric Vergne és Lucas di Grassi között az előbbi javára – a francia Techeetah-pilóta a szezonbéli második győzelmének köszönhetően komolyabb előnyre tett szert az egyéni összetett élén.
A futam előtti percekben alaposan átalakult a rajtrács eleje, ugyanis az egyik sikán átvágása miatt Di Grassitól (Audi Sport ABT Schaeffler), Alex Lynn-től (DS Virgin Racing) és Oliver Turvey-től (NIO) elvették a Super Pole-os köridőt, míg Mitch Evans-t súlyeloszlással kapcsolatos viszontagság miatt sorolták vissza a rajtrácson – így a pole pozíciót a Techeetah bajnoki éllovas versenyzője, Jean-Éric Vergne örökölte meg.
A piros lámpák kialvását követően Vergne simán el tudott fordulni az élen, Di Grassi, Lynn, Turvey és Abt előtt. A mezőny hátsó részében voltak tülekedések az első másodpercben, de az első kört sikerült átvészelni bármiféle komolyabb incidens nélkül.
Az első sárga zászlós fázisra a harmadik körben került sor, ugyanis Nick Heidfeld félreállt a pályán – mint kiderült, a német Mahindra-pilóta vesztét, akárcsak Mexikóban, műszaki hiba okozta. Egy körrel később pedig a biztonsági autó is pályára gördült – ez némi zavart okozhatott, mert pont előtte előzött egyet Buemi Birddel szemben, aki emiatt további pozíciókat veszített, de már az SC-fázis alatt.
Az ötödik körben viszont már zavartalanul folytatódhatott a körözés. Néhány körrel később Buemi megcsúszott az egyik sikán előtt, amely miatt eltalálta a falat az autó bal hátsó részével, amelyből adódóan levágta az egyik sikánt, és kvázi irányíthatatlanná vált a Renault e.dams gépe, így a svájcinak körökkel korábban kellett megejtenie az autócserét.
Az autócseréket a versenyzők a 17. és a 19. kör között tudták le, amelyek során csak annyit változott a sorrend az élbolyban, hogy pont azok előtt Daniel Abt Alex Lynn elé tudott keveredni, de az élen maradt a Vergne - Di Grassi kettős.
Egy kör múlva aztán Di Grassi kőkeményen megtámadta Vergne-t a vezetésért, de a francia legalább akkora keménységgel verte vissza az előzési kísérletet, amelynek következtében kis híján megpördült Di Grassi. A 23. körben aztán Abt jött is vissza a depóba, ugyanis nem kötötték be megfelelően az autócserék folyamán, így a 3-4. pozícióba a DS Virgin versenyzői, Bird és Lynn kerültek – a németet és az Audit pedig azonnal vizsgálat alá vonták.
Tíz körrel a vége előtt Lucas di Grassi újra elkezdett szorosan tapadni Jean-Éric Vergne-re, de a francia minden esetben tökéletesen zárta az íveket és védte ki a támadásokat. Mindeközben Mitch Evans rendkívül vérszomjas módon előzte meg Lynn-t a negyedik helyért – az új-zélandi jaguaros egy rendkívül merész manőverrel utasította maga mögé a brit versenyzőt.
Vergne végül kitartott a kockás zászlóig Di Grassival szemben, így Chile után Punta del Estében is győzni tudott, a brazil pilóta pedig – a szezonbéli legjobb eredményét elérve annyi meg annyi műszaki viszontagság és egy hosszas pechszéria után – a második helyre hozta be az Audit, megelőzve Birdöt, Evans-t és a mezőny sűrűjéből az ötödik helyig felzárkózó Rosenqvistet. A pontszerző zónát Lynn, Turvey, José Maria Lopez (Dragon Racing), Jerome d’Ambrosio (Dragon Racing) és Maro Engel (Venturi) tették teljessé.
A következő fordulót Rómában, április 14-én fogják megrendezni.
A Punta del Este ePrix végeredménye:
Az egyéni bajnoki pontverseny állása, 6 futam után:
- Jean-Éric Vergne (Techeetah) - 109 pont
- Félix Rosenqvist (Mahindra Racing) - 79 pont
- Sam Bird (DS Virgin Racing) - 76 pont
- Sébastien Buemi (Renault e.dams) - 52 pont
- Nelson Piquet Jr. (Panasonic Jaguar Racing) - 45 pont
- Mitch Evans (Panasonic Jaguar Racing) - 41 pont
- Daniel Abt (Audi Sport Abt Schaeffler) - 37 pont
- Oliver Turvey (NIO) - 32 pont
- Edoardo Mortara (Venturi) - 28 pont
- Lucas di Grassi (Audi Sport Abt Schaeffler) - 21 pont
- Nick Heidfeld (Mahindra Racing) - 21 pont
- André Lotterer (Techeetah) - 18 pont
- Alex Lynn (DS Virgin Racing) - 17 pont
- Antonio Félix da Costa (MS&AD Andretti) - 16 pont
- José Maria Lopez (Dragon Racing) - 13 pont
- Maro Engel (Venturi) - 7 pont
- Nico Prost (Renault e.dams) - 7 pont
- Jerome d'Ambrosio (Dragon Racing) - 6 pont
- Tom Blomqvist (MS&AD Andretti) - 4 pont
- Luca Filippi (NIO) - 1 pont
- Kamui Kobayashi (MS&AD Andretti) - 0 pont
- Neel Jani (Dragon Racing) - 0 pont
A konstruktőri bajnoki pontverseny állása, 6 futam után:
- Techeetah - 127 pont
- Mahindra Racing - 100 pont
- DS Virgin Racing - 93 pont
- Panasonic Jaguar Racing - 86 pont
- Renault e.dams - 59 pont
- Audi Sport Abt Schaeffler - 58 pont
- Venturi - 35 pont
- NIO - 33 pont
- MS&AD Andretti - 20 pont
- Dragon Racing - 19 pont
Fotó: LAT/Formula-E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal