A Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli most ismertette, hogy mekkora időbeli különbség van az egyes száraz pályára szánt keverékei között.
Az idei első téli teszthetet a rossz időjárási körülményeknek köszönhetően gyakorlatilag a kukába dobhatjuk, viszont a második héten már sokat tesztelhettek a csapatok, így az olasz gumigyártó is hatékonyabban tudott dolgozni.
A Pirelli most a teszthét eredményei és a csapatok által szolgáltatott adatokat elemezve kiadta a gumikeverékek közötti időkülönbséget. Itt természetes érdemes megjegyezni, hogy a csapatok eltérő programokon voltak, ráadásul a körülmények sem voltak mindig azonosak, de mégis fel lehet állítani belőlük egy elméleti sorrendet.
Mekkora is a tényleges különbség az egyes keverékek között?
- a közepes és a lágy között: 0,8 másodperc
- a lágy és a szuperlágy között: 0,4 másodperc
- a szuperlágy és az ultralágy: 0,6 másodperc
- az ultralágy és a hiperlágy: 0,7-0,8 másodperc
A kemény keverékű abroncsról nem sok információ látott napvilágot, lévén, hogy a csapatok egyáltalán nem használták, csupán a Mercedes és a Sauber járatta meg a legkeményebb gumikat, de ők sem erőltették a használatát. Ez a típus vélhetően hasonló szerepet tölthet be, mint tavaly, azaz csak vészhelyzet esetén fogják alkalmazni őket.
Ha valóban ezek a különbségek az abroncsok között, akkor vélhetően a Mercedes foglalja el továbbra is az első helyet az erősorrendben, mögöttük a Red Bull és a Ferrari lehet szorosan, a középmezőny viszont elképesztően egybe lehet, ami komoly csatákat vonhat maga után.
Közben a Pirelli már a szezon ötödik és hetedik futamára, a Spanyol és a Kanadai Nagydíjra szánt gumiabroncsokat is ismertette. Spanyolországban a csapatok a szuperlágy-lágy-közepes triót használhatják majd, míg a montreali lesz az első hétvége, ahol a csapatok rendelkezésére állnak majd az újonnan kifejlesztett hiperlágy gumik is, amelyek a regnáló világbajnok Lewis Hamilton szerint a valaha készített legjobb típus, amióta a Pirelli beszállt a Forma-1-be 2011-ben. A rózsaszín oldalfalú abroncsok mellett az olasz-kínai gumicég még az ultralágy és a szuperlágy gumikat szállítja el a Circuit Gilles Villeneuve-re.
Idén a Pirelli jóval lágyabb típusú abroncsokat biztosít a csapatoknak, vélhetően idén több kerékcserés játékot láthatunk futamonként, ami teljesen felboríthatja a sorrendet. Várjuk tehát az idei szezonrajtot, ami két hét múlva veszi kezdetét Ausztráliában.
Íme, a 2018-as idény első, második, harmadik, negyedik, ötödik és hetedik versenyének gumikínálatai:
Fotó: Zimbio | Táblázat: Pirelli
Írta: Lombárszki Csaba
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal