A hongkongi második futam után újra nyerni tudott Daniel Abt, de most remélhetőleg meg is tarthatja a győzelmét... Di Grassi megszerezte az első pontjait a szezonban, míg a Mahindra Racing számára teljes kudarccal zárult a mexikói forduló, így ismét Jean-Éric Vergne vezeti az egyéni ponttabellát.
Magyar idő szerint meglehetősen későn, este 23 óra után rajtolt el a Formula-E negyedik szezonjának ötödik versenye, Mexikóvárosban, amelynek indulásánál könnyedén el tudott jönni a Mahindra Racing svédje, Felix Rosenqvist a pole pozícióból, aki mögött Oliver Turvey és Sebastien Buemi is meg tudta őrizni a pozícióját.
Ellenben a negyedik helyre felkapaszkodott Daniel Abt, megelőzve a Super Pole-os köridejének elvétele által a második helyett csak a negyedik rajtkockából indult Antonio Félix da Costát. Az első néhány kör után mögöttük Vergne, Piquet Jr., Evans, Lotterer és Heidfeld egészítették ki a TOP-10-et.
ABB Formula E on Twitter
We go green in Mexico City! #MexicoCityEPrix https://t.co/NuQt6yQNLT
ABB Formula E on Twitter
@JeanEricVergne and @NelsonPiquet squeeze past @afelixdacosta to move up to P5 and P6 #MexicoCityEPrix https://t.co/5ifo1XrKy5
Az ötödik körben aztán Jean-Éric Vernge a Techeetah-val a Stadion előtt keményen kinyomta a pályáról az andrettis Da Costát. A portugál annyira kiszorult ekkor a pályáról, hogy még Piquet is elment mellette, így visszaesett a hetedik helyre.
ABB Formula E on Twitter
@FRosenqvist stopped on track, handing the lead to @OliverTurvey. Rosenqvist is back underway #MexicoCityEPrix https://t.co/yCw3m5Kuyw
A 15. körben pedig komolyabb dráma történt, ugyanis a magabiztosan vezető Rosenqvist alatt megállt az autó, s mire a svéd újra tudta indítani azt, egészen az utolsó helyre csúszott vissza - ezzel Turvey vette át a vezetést. Az elkövetkezendő három-négy körben még kétszer ismétlődött meg ez a folyamat a a Mahindra Racing pilótájával, aki a futam előtt még vezette a bajnokságot a pole pozíciójának köszönhetően. A 21. körben végül Rosenqvist bejött a második autóért.
A 24. körben lezajlott autócserék során jelentősen átalakult az élboly sorrendje: Turvey-től átvette Abt az első helyet, Vergne pedig Buemi elé tudott vágni a harmadik pozícióért. A 28. körben a másik mahindrás, Nick Heidfeld is megállt a pályán, míg Buemi - a FanBoost segítségével - visszaelőzte Vergne-t.
Az utolsó körök pedig már inkább a második helyért zajló kergetőzésről szólt: Turvey-t helyezte nagyon komolyan nyomás alá Buemi és Piquet kettőse, de a NIO britje szinte kötélidegekkel tartotta maga mögött az ellenfeleit, így nem változott a sorrend a leintésig.
ABB Formula E on Twitter
@Daniel_Abt wins the 2018 #MexicoCityEPrix https://t.co/F2B15ksHuj
És hogy miért mondható ez az "elsők versenyének"? Azért, mert mindeközben Daniel Abt az élen vaskos előnyre tett szert, így megszerezte pályafutása első győzelmét - a hongkongi kizárás után ismét... A német Audi-pilótát az első dobogójának örülő Oliver Turvey kísérte be a célba több mint hat másodperces hátrányban, a dobogó legalsó fokára meg Buemi állhatott fel, megelőzve Piquet-t és a Mahindra katasztrófájának köszönhetően a bajnokság élére visszakeveredő Vergne-t. A francia előnye most 12 pont Rosenqvisttel szemben.
Evans hatodik helye révén kettős pontszerzést könyvelhetett el magának a Jaguar Mexikóban. Az új-zélandi mögött Da Costa és a hongkongi nyitóhétvége óta először pontot szerző Edoardo Mortara (Venturi) végzett. A regnáló bajnok Lucas di Grassi pedig a 20. helyről indulva ért célba kilencedikként és még a leggyorsabb kört is megfutotta, amelyekkel a szezonbéli első pontjait gyűjthette be, annak ellenére, hogy még a dragonos José Maria Lopezzel is volt egy kisebb koccanása az utolsó körökben. A tizedik helyet és az azzal járó utolsó pontot Alex Lynn (DS Virgin Racing) csípte el a mezőny végéről felzárkózva, míg Sam Bird a célba érők között az utolsó, 17. helyen végzett, miután ütközött az utolsó körökben Nico Prosttal.
A Mahindra katasztrófájának köszönhetően visszakeveredett a bajnokság élére a jelenleg 81 pontot számláló Jean-Éric Vergne, és most 12 ponttal vezet Rosenqvist és 20 egységgel Bird előtt, de már zárkózik az 52 pontos Buemi és a 45 egységgel rendelkező Piquet Jr. is. A csapatbajnokságban továbbra is a Techeetah vezet, de a 99 pontjával csak 9 egységnyi az előnye a Mahindra, és 25 a Jaguar előtt.
Két hét múlva az uruguayi Punta del Estében folytatódik a Formula-E negyedik szezonja.
A Mexikói ePrix eredménye:
Fotó: Andrew Ferraro, Sam Bloxham/LAT/Formula-E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal