
Valtteri Bottas ezúttal győzelemre tudta fordítani a pole pozíciót, azonban ennek ellenére harmadik maradt az egyéni pontversenyben - ez az első idény a V6-os turbóérában, amikor nem két mercedeses zárt a lista élén.
Magyar idő szerint 14 órakor, naplementében vette kezdetét az idei huszadik, egyben utolsó Forma-1-es verseny, az Abu Dhabi Nagydíj. Az élről rajtolva Valtteri Bottas nagyon simán el tudott jönni a piros lámpák kialvását követően, s megőrizte vezető helyét csapattársa, Lewis Hamilton és a ferraris Sebastian Vettel előtt. Az első tizenkét pozícióban nem is történt változás az első kör folyamán. Hátrébb azért volt tülekedés, de az egyetlen érdemi momentum Kevin Magnussen megpördülése volt a rajt utáni métereken.
Az első körökben Lance Stroll (Williams) és Romain Grosjean küzdelmét nézhettük a 13. helyért: a franciának több sikertelen próbálkozása volt az első DRS-zóna végén, mert a másodikban a kanadai ellenfele simán vissza tudott jönni. Végül a sokadik alkalomnál Grosjean már annyira agresszív volt, hogy a második zóna végén található kanyarkombinációban körbeautózta Stroll-t.
Az első depózásokig változatlan maradt a TOP-12-ben. A 15. körben a Red Bull kihozta Verstappent, egy körrel később pedig a Ferrari Räikkönent, de miután az utóbbi csapatnál idejében reagáltak, nem történt pozíciócsere kettejük között. A kiállásig a hetedik helyen autózó Hülkenberg cseréje kifejezetten lassú volt a 18. körben: alapvetően le kellett töltenie egy 5 másodperces büntetést, amiért az első körben a pálya levágásával jogosulatlan előnyhöz jutott, plusz a Renault szerelőgárdája egy 2-3 másodpercig a jobb hátsó kerékkel is elbíbelődött. Néhány körrel később Vettel és Ricciardo is kijöttek.
Formula 1 on Twitter
LAP 21/55: ❌ RIC's return to track was short-lived - he's OUT after suffering hydraulic problems #AbuDhabiGP �� #F1
A 22. körben pedig utóbbi személyében meglett a futam első kiesője: az 5-ös kanyarnál állt félre a Red Bull ausztrálja, egy körrel azután, hogy a harmadik szektorban, még a bokszkiállás előtt, lekoccolta a szalagkorlátot. Azonban a kiesését nem ez okozta - a csapatrádiós kommunikáció szerint hidraulikus probléma vetett véget az ötszörös futamgyőztes versenyének. Mindeközben, a 22. és a 24. körben a két Mercedes-pilóta is kilátogatott a bokszutcába.
Formula 1 on Twitter
� Another view of that wobbly wheel #AbuDhabiGP �� #F1
11 körrel később, Sainz kiállása alkalmával folytatódott a Renault ámokfutása a bokszutcában: a francia gárda szerelői annyira kapkodták, hogy nem tudták normálisan rögzíteni a bal első kereket, így a spanyolnak a bokszutca kijárata után félre kellett állnia.
Ezután az utolsó körökig nem történt érdemi esemény: azonban a 49. körben hibázott egy picit Bottas, és emiatt Hamilton DRS-távolságon belülre ért a finnhez képest, azonban két körrel később már megint 1 másodperc fölött volt a differencia.
Az Abu Dhabi Nagydíj dobogósai: Valtteri Bottas (Mercedes), Lewis Hamilton (Mercedes) és Sebastian Vettel (Ferrari); Bemutatkozott a Forma-1 vadonatúj logója.
Bottas végül közel négy másodperces előnnyel szerezte meg pályafutása harmadik győzelmét csapattársa, Lewis Hamilton előtt: ezzel a Mercedes kettős győzelemmel zárta az évet, azonban az egyéni pontversenyben ennek ellenére nem sikerült kisajátítani az első két pozíciót - erre még nem volt példa a V6-os turbóérában! Ugyanis Sebastian Vettel a Ferrarival dobogós pozícióval búcsúztatta 2017-et, megelőzve csapattársát, Kimi Räikkönent, aki így el tudta csenni a negyedik helyet Ricciardótól az egyéni összetettben.
Verstappen behozta a Red Bull-t az ötödik helyre, mögötte Nico Hülkenberg egy hatodik hellyel biztosította be a Renault számára a hatodik pozíciót a csapatbajnokságban. A német pilótát a Pérez - Ocon sorrendben záró Force Indiák követték, az utolsó pontokat pedig a McLaren-Honda spanyolja, Fernando Alonso, valamint a pályafutása utolsó versenyét teljesítő Felipe Massa tették zsebre.
Most bő 118 napos pihenőre vonul a száguldó cirkusz, amelyet követően március 25-én, Melbourne-ben veszi kezdetét a 2018-as idény.
A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj végeredménye:
Az egyéni pontverseny végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Futamgyőzelmek száma | Pont | Hátrány |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 9 | 363 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 5 | 317 | - 46 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | 3 | 305 | - 58 |
4. | Kimi Räikkonen | Ferrari | 205 | - 158 | |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1 | 200 | - 163 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | 2 | 168 | - 195 |
7. | Sergio Pérez | Force India | 100 | - 263 | |
8. | Esteban Ocon | Force India | 87 | - 276 | |
9. | Carlos Sainz | Toro Rosso / Renault | 54 | - 309 | |
10. | Nico Hülkenberg | Renault | 43 | - 320 | |
11. | Felipe Massa | Williams | 43 | - 320 | |
12. | Lance Stroll | Williams | 40 | - 323 | |
13. | Romain Grosjean | Haas | 28 | - 335 | |
14. | Kevin Magnussen | Haas | 19 | - 344 | |
15. | Fernando Alonso | McLaren | 17 | - 346 | |
16. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 13 | - 350 | |
17. | Jolyon Palmer | Renault | 8 | - 352 | |
18. | Pascal Wehrlein | Sauber | 5 | - 355 | |
19. | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 5 | - 355 | |
20. | Marcus Ericsson | Sauber | 0 | - 363 | |
21. | Pierre Gasly | Toro Rosso | 0 | - 363 | |
22. | Antonio Giovinazzi | Sauber | 0 | - 363 | |
23. | Brendon Hartley | Toro Rosso | 0 | - 363 | |
24. | Paul di Resta | Williams | 0 | - 363 | |
25. | Jenson Button | McLaren | 0 | - 363 |
A csapatbajnokság végeredménye:
Poz. | Csapat | Futamgyőzelmek száma | Pont | Hátrány |
1. | Mercedes | 12 | 668 | |
2. | Ferrari | 5 | 522 | - 146 |
3. | Red Bull | 3 | 368 | - 300 |
4. | Force India | 187 | - 481 | |
5. | Williams | 83 | - 585 | |
6. | Renault | 57 | - 611 | |
7. | Toro Rosso | 53 | - 615 | |
8. | Haas | 47 | - 621 | |
9. | McLaren | 30 | - 638 | |
10. | Sauber | 5 | - 663 |
Fotó: Zimbio | Táblázat: FIA, Braking News Motorsport
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal