Ahogy az várható volt, a Ferrari a szombati betlit követően több új komponenst is beszerelt az #5-ös rajtszámú SF70-H-ba.
Mint az ismeretes, katasztrofálisan alakult a Maláj Nagydíj szombati napja Sebastian Vettel számára: először a harmadik szabadedzésen támadtak elektronikus gondjai, amelyeket a Ferrari szerelői megpróbáltak kijavítani, ám nem sikerült, ugyanis az időmérőn ismét utolérte a technikai ördöge - meghibásodott a turbó. Így viszont nem tudott mért időt futni, a garázsban ért véget számára a kvalifikáció, mindez pedig azt jelenti, hogy a négyszeres világbajnok csak a mezőny végéről indulhat.
Éjszaka, a Ferrari vizsgálatai révén az is kiderült, hogy a turbó azért nem működött megfelelően, mert eltört egy cső, amely a kompresszorból a belső égésű motorba vezeti a levegőt. Váratlan meghibásodása volt ez az olaszok számára, ugyanis amikor Maranellóban összeszerelték és tesztelték ezt a 4-es számú motort, még nem volt semmilyen problémája.
Másnap délelőtt pedig a konstruktőri bajnokság második helyén álló alakulat megerősítette, hogy Vettel megkapja az ötödik egységet a belső égésű motorból, a hőenergiát visszanyerő rendszerből (MGU-H), valamint a turbóból. Ez a német versenyző egy 20 rajthelyes büntetést jelent, de miután amúgy is utolsóként zárt, semmit sem változik a sorrend.
Nincsen könnyű helyzetben Sebastian Vettel, ugyanis világbajnoki riválisa, az összetett 28 ponttal vezető Lewis Hamilton a pole-ból vághat neki az 56 körös versenynek Sepangban. Azonban a négyszeres világbajnok korábban már többször is bebizonyította, hogy nem retten vissza a nagy kihívásoktól.
A Forma-1 történetének jelen állás szerinti utolsó Maláj Nagydíja magyar idő szerint 9 órakor fog elrajtolni, és az M4 Sport élőben fogja közvetíteni.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.