F1 - VETTEL NAGY KÁRMENTÉSEI A FORMA-1-BEN

sebastian_vettel_f1_grand_prix_malaysia_qualifying_4ujfehu6imyx.jpg

Sebastian Vettel nincs könnyű helyzetben Malajziában, de még semmi sincs veszve - a német pilóta ugyanis korábban már többször is bebizonyította, hogy a mezőny végéről képes jó eredményt elérni.

Mint az ismeretes, katasztrofálisan alakult a Maláj Nagydíj időmérő edzése a ferraris Sebastian Vettel számára, mivel a harmadik szabadedzés után ismételten meghibásodott az autója - még csak gyors időt sem ment a német, aki így a 20., egyben utolsó pozícióban végzett. Mindeközben a bajnokságot 28 ponttal vezető Lewis Hamilton megszerezte a pole pozíciót Kuala Lumpurban.

Azonban már nem ez az első eset, amikor nehéz helyzetbe került Vettel - a GPUpdate.net ennek kapcsán összegyűjtötte a négyszeres világbajnok legnagyobb felzárkózásait az elmúlt esztendőkből.

1.) 2012-es Abu Dhabi Nagydíj - Rajtpozíció: bokszutca; Futam: 3. hely

sebastian_vettel_red_bull_3.jpg

Sebastian Vettel 13 ponttal vezette a világbajnokságot, amikor a 20 futamból álló 2012-es szezon 18. versenyhétvégén, Abu Dhabiban az időmérő edzést követően kizárták, mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ellenőrei nem tudtak kinyerni az előírt üzemanyag-mennyiséget az RB8-asból. Így a német versenyző a depóból kezdhette meg a versenyt, s annak ellenére fel tudott zárkózni rendkívül gyorsan, hogy a futam első ötödében megsérült az első vezetőszárnya, miután koccant Bruno Senna Williams-Renault-jával, majd nekiment a DRS-táblának, miután Daniel Ricciardo a Toro Rossóval váratlanul lassított előtte a biztonsági autós fázis alatt.

Az eltérő taktikájának köszönhetően a Red Bull-lal fel tudott zárkózni az élbolyra, sőt, miután az utolsó körökben megelőzte Jenson Button McLaren-Mercedesét, felállhatott a dobogó legalsó fokára. Ezen eredmény révén csupán 3 pontot veszített a bajnoki összetettben riválisával, a ferraris Fernando Alonsóval szemben.

2.) 2014-es Amerikai Nagydíj - Rajtpozíció: bokszutca; Futam: 7. hely

sebastian_vettel_f1_grand_prix_usa_m7l4xjvu5lyx.jpg

Mint az ismeretes, a V6-os éra első évében nem könnyű éve a Red Bull-nak, köszönhetően a Renault megbízhatóságbéli problémáival, ennél fogva Vettelnek új motorkomponensekre volt szüksége, ami persze több rajtbüntetést is maga után vont. Erre felkészülvén a csapatnál már a hétvége eleje óta a versenytempóra fókuszáltak.

Noha a német részt vett az időmérőn, 17. lett, de a hátrasorolások mértékét figyelembe véve abszolút mindegy volt neki, hogy hol végez - végül a bokszutcából vághatott neki a futamnak. Ismételten egy rendkívüli gumistratégiával próbálkozott, amelynek keretein belül az utolsó nyolc körre kapott egy friss szett gumiabroncsot, amellyel a hetedik helyig tudott előretörni, miközben több versenyző már küszködött a kopottas papucsain. Hat pontot vágott ezzel a zsebre a problémáktól egyáltalán nem mentes hétvégén.

3.) 2014-es Abu Dhabi Nagydíj - Rajtpozíció: bokszutca; Futam: 8. hely

sebastian_vettel_f1_grand_prix_abu_dhabi_eehbvnwwgttx_1.jpg

Ezúttal nem volt annyira drámai helyzetben a német az Egyesült Arab Emirátusokban, mint két évvel korábban. Akkor hatodik lett az időmérőn Vettel, ám a csapattársával, Ricciardóval együtt kizárták, miután az RB10-eseken lévő vezetőszárny nem felelt meg a szabályoknak.

Ricciardo a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót, miközben a németek négyszeres világbajnoka beragadt Kevin Magnussen McLaren-Mercedese mögé, s nyolcadik lett, 35 másodperccel elmaradva ausztrál kollégájától.

4.) 2015-ös Kanadai Nagydíj - Rajtpozíció: 18.; Futam: 5. hely

sebastian_vettel_canadian_f1_grand_prix_ukoabzerxewx.jpg

A két évvel ezelőtti montreali versenyhétvége nem alakult egyszerűen Sebastian Vettel számára, ugyanis az akkor már a Ferrari színeiben versenyző németre kiróttak egy öthelyes rajtbüntetést, amiért az egyik szabadedzésen piros zászló alatt előzött.

Az időmérő edzésen pedig az MGU-H meghibásodását követően már a Q1-ben hoppon maradt Vettel, amelyet követően csak a 18. rajtkockából vághatott neki a viadalnak, ahonnan indulva végül az 5. helyen ért célba.

5.) 2016-os Szingapúri Nagydíj - Rajtpozíció: 22. hely; Futam: 5. hely

sebastian_vettel_f1_grand_prix_singapore_qghucz0b_4mx.jpg

Katasztrofálisan alakult Vettel számára a tavalyi időmérő a szingapúri éjszakában, ugyanis irányíthatatlan volt alatta az SF16-H, mint kiderült, a felfüggesztés meghibásodása miatt - így a német csak a 22., utolsó rajthelyet tudta megszerezni.

A helyzetnek megfelelően egy alternatív stratégiát választottak a Ferrarinál, s noha Vettel beragadt Felipe Nasr Sauber-Ferrarija mögé, a bokszkiállását követően szépen átfűzte magát a versenytársain, a lágyabbik gumikeveréken. Végül 17 helyet javítva az ötödik lett, amiért a rajongók megszavazták a Nap Versenyzőjének.

Vajon képes lesz-e holnap Vettel valami hasonló bravúrra annak érdekében, hogy életben tarthassa a világbajnoki reményeit?

Fotó: Zimbio, MakFormula1

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4512914013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása