
Néhány rövidebb hír Spa-Francorchamps-ból, egy cikkben.
- Pénzbüntetést kapott a Williams. Pénteken délután kiderült, hogy a grove-i együttes kap egy 10 ezer eurós csekket a Nemzetközi Automobil Szövetségtől, amiért az első szabadedzésen az egyik szett gumiabroncsukat nemhogy nem adták le 40 perc elteltével, de 11:09-kor és 11:21-kor is pálya gördült még vele a csapata kanadai versenyzője, Lance Stroll. Miután korábbról, még 2015-ből volt egy hasonló vétsége a Williamsnek, most lépett érvénybe az akkor felfüggesztett pénzbüntetésük. Ezzel újabb pofont kaptak a fehérek, mivel a pénteki napjuk kapásból úgy indult, hogy a Magyar Nagydíj kihagyását követően visszatérő Felipe Massa már az első gyors körén annyira lezúzta az FW40-esét, hogy a komplett karosszéria cserére szorult. (motorsport.com)
- Ismét nem tartotta be ígéretét a Honda. A pénteki sajtótájékoztatón a Honda Forma-1-es projektjének vezetője, Yusuke Hasegawa elismerte, hogy újra nem tartották magukat a japánok a fejlesztési ütemtervhez. Az eredeti tervek szerint ugyanis most debütált volna a Honda négyes specifikációjú erőforrása, ám mivel csak a fejlesztések felével készültek el, a 3.5-ös és a 3.6-os verzió fut Spában. (motorsport.com)
- Ha már lúd, legyen kövér - 40 rajthelynél tart Vandoorne. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) péntek este megerősítette, hogy a McLaren-Honda hazai hétvégéjét futó pilótája, Stoffel Vandoorne kap egy öthelyes rajtbüntetést váltócsere miatt. A belga pedig még korábban egy 35 pozíciós hátrasorolást, amiért a Honda beszerelt az autójába egy vadonatúj erőforrást. (GPUpdate.net)
- Az első komolyabb személyváltozás a Haas-nál idén. A nemzetközi sajtó arról számolt be a pénteki délután során, hogy a Haas-tól családi okok miatt az Olasz Nagydíjat követően távozik a csapat sportigazgatója, Dave O'Neill, a helyét pedig a Renault csapatkoordinátora, Geoff Simmonds veszi át, a Japán Nagydíj után. Az amerikai és a francia istálló is megerősítette O'Neill, valamint Simmonds távozását. (motorsport.com)
- Hivatalos: a McLaren tárgyalt a Renault-val. A Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul a pénteki sajtókonferencia alkalmával elkottyantotta magát, és felfedte, hogy a McLaren valóban tárgyalt a 2018-as idényről a franciákkal. Ám úgy néz ki, hogy a Hondára már-már boszorkányüldözésként tekintő wokingi istálló nem fog tudni motorpartnert váltani, ugyanis a Renault azzal az indokkal csukta be a kaput, hogy most már a szabályzat előírja, hogy egy gyártó csak külön engedély birtokában láthat el háromnál több csapatot erőforrással a Forma-1-ben. (motorsport.com)
- A Renault még nem bízik meg teljesen Kubicában. Abiteboul a McLarennel való tárgyalás mellett azt is elmondta, hogy noha nagyon szép teljesítményt nyújtott anno Valenciában, valamint négy hete, a Hungaroringen is Robert Kubica, egyelőre még nem győződtek meg teljesen az ex-pilóta fizikai felkészültségéről. Persze, nem arról van szó, hogy a francia gyári csapat ne venné komolyan a lengyelt - sőt, külön leszögezte, hogy a szerepeltetése nem valami PR-feladat, hanem valami olyasmi, amit abszolút komolyan vesznek. Viszont az még kérdéses, hogy mikor és miként lesz lehetősége Kubicának a további bizonyításra, ugyanis legközelebb már csak a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj utáni, kollektív teszten lehet pályára vinni az aktuális versenyautót a versenyhétvégéken kívül. (motorsport.com)
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/12779908
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal