Sebastian Vettel zárta az élen a második tesztnapot a Hungaroringen, a ferrarist a briliáns teljesítményt nyújtó Lando Norris követte a McLarennel, de a nap szenzációja mégis Robert Kubica volt, aki a negyedik helyen tért vissza a Renault-val. Így alakult a #BudaTest második napja!
Azok után, hogy vasárnap megnyerte a 32. Magyar Nagydíjat, Sebastian Vettel a második hungaroringi tesztnapot is az élen zárta, annak ellenére, hogy csak a délelőtti etapban gördült pályára a Ferrarival. A németek négyszeres világbajnoka 1:17.124-gyel futotta meg az etalonidőt, amely 9 tizeddel volt lassabb, mint a szombati nap folyamán futott pole-köre.
Viszont a nap egyik sztárja Lando Norris volt, aki a második helyre repítette az MCL32-es kódjelű McLaren-Hondát. A Forma-3-as élmenője a nap végére már csak két tizeddel maradt el a Ferraritól. Norris 91 kört teljesített, és csak egyszer állt meg alatta az autó, pont a délelőtti etap végén. A brit mögött Vettel délutáni váltótársa, Kimi Räikkönen lett a harmadik, 5 tizeddel elmaradva.

A nap másik szenzációja pedig az volt, hogy ROBERT KUBICA VISSZATÉRT! A lengyel versenyző a 2011. évi, brutális ralibalesete óta először vezetett aktuális évi autót. Az egyszeres futamgyőztes nagyon szépen teljesített a Renault-val: konstans etapokat ment, megtett 142 kört, és 1:18.572-vel a negyedik helyen zárt!
Kubica mögött a Toro Rosso versenyzői zártak: a délelőtti műszakot teljesítő Sainz az 1:18.850-es körével bő másfél tizedet adott délutános kollégájának, Daniil Kvyatnak. Az orosz pilóta alatt az utolsó fél óra elején megállt az autó, amivel előidézte a nap második piros zászlós fázisát. Ezt még további egy követte az utolsó percekben, amellyel véget is ért a szerdai gyakorlás.
A Force India a tegnapi naphoz hasonlóan ma is pályára küldte fejlesztőpilótáját, Nikita Mazepint, illetve a DTM-ből ismert Lucas Auert - az orosz a hetedik leggyorsabb időt produkálta, míg az osztrák a kilencediket. Kettejük között a Mercedesszel a GP3-as éllovas, George Russell zárt.

A fiatal brit versenyző számára láthatóan nem a gyorsaság volt az elsődleges - erre például abból is következtetni lehetett, hogy pályára vitte a halót, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) mindenképpen be akar vezetni 2018-tól, annak ellenére, hogy tízből kilenc csapat leszavazta, nem beszélve mondjuk a szurkolók felől érkező negatív kritikákról. (Mint azóta kiderült, csak a Ferrari voksolt a glória mellett, amelyre azóta több versenyző is rábólintott.)
Pierre Gasly a 10. lett a Red Bull autójával, az osztrákok francia származású tesztpilótáját egy F2-es élmenő, Luca Ghiotto követte. A maga 161 körével a nap legszorgosabb versenyzőjének bizonyult olasz ifjonc a Williamstől kapott lehetőséget, s a 11. helyen zárt. Az utolsó két pozícióban Santino Ferrucci zárt a Haas-Ferrarival, valamint az első Forma-1-es tesztjét abszolváló Nobuharu Matsushita a tavalyi Ferrari-motort használó Sauber C36-ossal.
Ezennel viszont már tényleg vakációra vonul a száguldó cirkusz apraja-nagyja, legközelebb Spa-Francorchamps-ban fognak felbőgni a V6-os motorok, augusztus utolsó hétvégéjén.
A szerdai tesztnap végeredménye:
Képgalériánk a tesztről:
Fotó: Landek Norbert
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal