F1 - HIVATALOS: 2018-TÓL AZ FIA BEVEZETI A HALÓT!

2016_belgian_gp_friday_085_1.jpg

Hiába tiltakoztak ellene a csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2018-tól kötelezővé teszi a glóriát a Forma-1-ben! Ennek a testület a Stratégiai Csoport szerdai ülésen adott hangot.

A fejvédelem kérdése a Forma-1-ben immár jó néhány éve, Jules Bianchi és Justin Wilson borzalmas és fatális végkimenetelű balesete óta állandó téma. Az ilyesféle balesetek megelőzése érdekében a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), illetve egy-két csapat már kifejlesztett néhány lehetséges megoldás: így került be a köztudatba a 'Halo', a 'Shield' és az 'Aeroscreen'. Utóbbi koncepció már az első kipróbálások, valamint néhány negatív visszajelzés és vélemény után a kukába került.

A 'Shield', magyar nevén a pajzs múlt pénteken, Silverstone-ban került kipróbálásra a Ferrari német versenyzője, Sebastian Vettel által. Ám, a négyszeres világbajnok számára sem volt valami élvezetes a fejvédőeszköz kipróbálása: a kört "szédítőnek" nevezte, továbbá a rossz kilátásra is panaszkodott.

2016_british_gp_friday_028.jpg

Így, a Stratégiai Csoport szerdai ülése alkalmával, Genfben egyhangúan leszavazták a pajzs bevezetést, azzal az indokkal, hogy még jócskán fejlesztésre szorul. Azonban erre az FIA-nak "csattanós" válasza volt: a testület ugyanis úgy döntött, hogy 2018-tól mindenképpen bevezetésre kerül a 'Halo', azaz a glória, biztonsági okokra hivatkozva.

Azonban ezzel az a baj, hogy már a tavalyi év folyamán is ellene voltak a csapatok és azoknak a versenyzői, ezért nem került bevezetésre az idei évben. A motorsport.com meg nem nevezett forrásokra arról számolt be, hogy a glóriára, amelyet több versenyző is kritizált az elmúlt másfél esztendőben, tízből kilenc csapat képviselője szavazott nemmel.

Elsősorban olyan problémák merültek fel anno a 'Halo' kapcsán, hogy

  • esztétikailag nem nézne ki valami előnyös az autókon,
  • gondok adódhatnak a kilátással,
  • illetve problémát okozhat egy sérült versenyző kimentése esetén.

Persze, az FIA döntését még jóvá kell hagynia a Motorsport Világtanácsnak, azonban az ilyen jellegű folyamatok az esetek többségében már csak formalitások szoktak lenni.

2016_singapore_gp_friday_030_1.JPG

A globális szakportál szerint a szerdai találkozón a hat, Stratégiai Csoportban érdekelt istálló (Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren, Force India) mellett jelen lehettek azon csapatok képviselői is, amelyek nem tartoznak a csoporthoz, továbbá a száguldó cirkusz újonnan kinevezett sportigazgatója, Ross Brawn. A vitákban természetesen nem vehettek részt a plusz vendégek, de bizonyos témákban kikérték a véleményüket.

Nyilvánvaló módon a gyűlés fő tematikáját a fejvédők képviselték, de emellett az is szóba került, miképpen lehetne megoldani a költségek kontrollálását, valamint arról folytak beszélgetések, mivel tehetnék jobbá a show-t. Utóbbi kapcsán néhány javaslat az asztalra is került - ezeket a következő ülések folyamán tárgyalják majd meg.

Fotó: MakFormula1

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4912673855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2017.07.21. 16:26:31

Bianchit vajon tényleg megmentette volna ez a vacak?
És mikor fog valaki emiatt bennégni a fejreállt autójában?

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2017.07.21. 16:30:55

Ja és srácok, nézzétek át, milyen modulokat használtok az oldalon, egyrészt másodpercekig tart a betöltés, vörösen izzik a procihűtőm, ha ez az aktív fül, és - bár máshol ilyennel még nem találkoztam, ez attól még lehet csak helyi probléma - az "u" karaktert csak clipboardról, ctrl+v-vel tudom beírni a kommentboxba.
A kevesebb néha több!

Kováts Olivér/KO · http://brakingnewsmotorsport.blog.hu 2017.07.21. 18:36:49

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: Milyen modulokra és aktív fülre gondol a kedves Olvasó? :-) Az "u" betű rejtélyének pedig utána fogunk járni.

adiba 2017.07.21. 23:22:15

Na nemáá! Minek ez a szar a kocsikra?
Aztán majd jön a távirányítás?
Elegem van a formaegynek nevezett szarból!
Nyitott versenyautó, verseny(nem pedig körözgetés), normális gumi, végtelen üzemanyag és V10!!!!

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2017.07.23. 19:15:21

@KovatsOliver: Chrome fülekre, és fogalmam nincs, hogy melyik beépülő, vagy húsz forrásból húz be az oldal mindenféle js-t és egyéb tartalmat, én úgyan neki nem állok keresgélni, ez a ti dolgotok :)
Valamelyik a sok közül rohadtúl nagy étvágyú, nyiss egy taskmanagert és figyeld a CPÚ terhelést. Sorry a hosszú ú-zás miatt, a korábbi probléma továbbra is fennáll, persze lehet összefüggésben a linúxszal vagy az öregecskedő krómmal, bár sehol máshol ilyet nem tapasztaltam, bloghún se, csak itt.

Kováts Olivér/KO · http://brakingnewsmotorsport.blog.hu 2017.07.25. 08:03:17

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád:

Az "u"-betű probléma ügyében már utánakérdeztünk a blog.hu-nál, de még nem kaptunk választ.

Őszintén megmondom, hogy a másik probléma hallatán meg vagyok lepődve valamelyest, ugyanis nem tartalmaz semmi extrát az oldal: másolásvédelem, Facebook-doboz, F1 widget. Semmi több.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása