Vasárnap immár győzelemre tudta váltani a pole pozíciót az Audi frissen igazolt német pilótája, René Rast, aki pályafutása során először pezsgőzhetett a dobogó legtetején, méghozzá úgy, hogy közben a pontversenyben is az élre ugrott.
Azok után, hogy szombaton megnyerte az időmérőt, vasárnap elsőként zárta a harmadik szabadedzést, illetve a második kvalifikációt is az Audi Sport Team Rosberg újonnan szerződtetett versenyzője, René Rast. A #33-as rajtszámú Audival a német remekül rajtolt, ellenben a BMW címvédőjével, Marco Wittmann-nal, aki mellett ennek köszönhetően el tudott húzni az Abt-Audival a svájci Nico Müller, átvéve a némettől a második pozíciót.
A trió mögött pedig lassacskán felbukkant a másik Abt-Audival a svéd Mättias Ekström, aki már a 3. kör végén kijött a kötelező bokszkiállására, alkalmazva a sachsenringi második futamon követett stratégiáját, amikor szintén kijött már a verseny elején kerékcserére a svéd, s végül a második helyen ért célba a nyolcadik rajtpozícióból indulva. De az első három helyezett is letudta a bokszkiállását az ötödik kör magasságában.
Ekström számára pedig már a verseny elején kifizetődő volt a taktika, ugyanis nemsokára az élre tört a kétszeres bajnok, sőt, Muller és Wittmann elé még Maxime Martin is megérkezett a BMW-vel. Martin már az első kör végén depózott, és annak ellenére fel tudott zárkózni az élhaladók közé, hogy csak az utolsó rajtkockából rugaszkodhatott neki az 55 perces és plusz 1 körös távnak.
Hamarosan Rast megérkezett Ekström mögé, ám a 30 éves német nagyon sokáig nem tudott támadási közelségbe kerülni, hiába volt a differencia csupán 0.5-1 szekundum. Végül az utolsó percekben Rast a célegyenes végén bedobta az autóját a márkatárs elé, és átvette a vezetést!
Ezzel pedig René Rast pályafutása kilencedik DTM-versenyén felállhatott a dobogó legfelső fokára, ami még hagyján, de tulajdonképpen újoncversenyzőként a pontversenyben is az első pozícióba került! A német mögött célba érő Mättias Ekströmmel az Audi számára összejött a kettős győzelemmel. Az ingolstadti márkát a hármas márkától a BMW-s Maxime Martin ütötte el, Nico Müllert feltartóztatva.

Jamie Green a Rosberg-Audit behozta az ötödik helyre, miután két szép manőverrel megelőzte a mercedeses Paul di Restát, az első verseny győztesét, valamint a BMW-s Marco Wittmann-nal szemben - előbbi a hatodik lett, utóbbi azonban technikai probléma miatt kiesett két körrel a leintés előtt.
A korábbi Forma-1-es skót pilóta mögött Timo Glock (BMW) és Robert Wickens (Mercedes) ért be a célba, az első tíz sorrendjét pedig két korábbi bajnok, a mercedeses Gary Paffett, valamint az audis Mike Rockenfeller zárta. Utóbbi kapcsán meg kell jegyeznünk, hogy az ötödik rajtpozícióját elveszítve a bokszutcából rajtolt, de az első körben teljesített bokszkiállásból ő is profitálni tudott.
Nem mellesleg, az utolsó körökben Paffett és Rockenfeller izgalmas csatát vívott a 9. helyért, de amikor a német előzött volna, a brit nem volt rest, és kiszorította a pályáról, amiért vizsgálták a 2013-as bajnokot, de végül nem büntették meg a stewardok.
Wittmannon kívül csak egy versenyző, nevezetesen a mercedeses Lucas Auer volt az, aki 20 perccel a kockás zászló előtt esett ki műszaki hiba okán. Kár érte, ugyanis nagyon jó formában kezdte az idei évet az osztrák versenyző, ám a gyengébbre sikeredett hungaroringi hétvége letaszította őt a ponttabella éléről.
S ha már szóba került a bajnokság, jelenleg Rast vezet 70 ponttal, egy ponttal megelőzve Auert. Az osztrák mögött Green a harmadik 65 ponttal, megelőzve a 62 egységgel rendelkező Ekströmöt, illetve az egyaránt 54-54 pontot számláló Rockenfellert és Paffettet.
Két hét múlva a Norisringen folytatódik a Német Túraautó Bajnokság 2017-es szezonja, amely a szoros pontversenynek köszönhetően garantáltan izgalmas lesz.
A vasárnapi verseny végeredménye
Zárásképpen pedig íme egy kisebb képválogatás a vasárnapi futamról! :-)
Fotó: Landek Norbert
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal