WTCC - MICHELISZÉ A POLE A NORDSCHLEIFÉN!!!
WTCC 2017: Nordschleife, 2. szabadedzés / Időmérő edzés

18699792_1675720295790705_4935126616608688870_n.jpg

Végre valahára összejöttek a dolgok Michelisz Norbi számára, és megszerezte a pole pozíciót a Zöld Pokolban. A gyári Hondánál versenyző magyar pilóta utoljára 2015-ben Motegiben zárt időmérő edzést az első pozícióban.

A második edzést követően, amikor is a Volvo a már-már Nordschleife-specialistának mondható Nicky Catsburggal megfutotta a 25 kilométeres aszfaltcsíkon a WTCC-s körrekordnak számító 8:34.813-as időt, kicsit félve vártuk a kvalifikációt, annak ellenére, hogy Michelisz Norbi a második lett a gyári Honda Civic-kel, ugyanis a differencia a holland és a magyar versenyző között 2.388 másodperc volt. A harmadik Rob Huff lett az All-Inkl.com Münnich Motorsport Citroenjével, azonban a brit világbajnok hátránya már 4.515 szekundumra rúgott.

De egy, az Audi TT Cup-ban elhalasztott és a reggeli szabadedzésénél melegebb időjárási körülmények között megrendezett, 40 perces időmérő edzés folyamán fordult a kocka. Ugyanis Michelisz Norbi hibátlan vezetéssel és egy 8:38.072-es köridővel megnyerte az időmérő edzést - az #5-ös rajtszámú magyar pilóta esetében kvalifikációs elsőségében utoljára 2015-ben Motegiben volt példa!

wtcc_norbert_michelisz_celebrationjpg.jpg

Igaz, csak a végén nyugodhattunk meg, hiszen Nicky Catsburg és a Volvo komolyabb veszélyt jelentett Micheliszre, mivel az utolsó gyors körén elkezdett javulni. A holland pilótának aztán az utolsó szektorban el kellett vennie a gázról a lábát, mivel a #63-as rajtszámú Volvo jobb első kereke felől vibrációt érzékelt, így hat tizeddel Norbi mögött a második lett. Rob Huffé lett a harmadik pozíció: a #12-es rajtszámú All-Inkl.com Münnich Motorsport-Citroen 1.5 szekundummal maradt el, a bajnokságot komolyabb előnnyel vezető Tiago Monteiro Hondáját megelőzve.

Thed Björk második leggyorsabb volvósként az ötödik pozícióban végzett, miközben argentin csapattársa, Nestor Girolami a 10. legjobb időt futotta meg, amellyel bebiztosította az első rajtkockát a fordított rajtrácsos nyitóversenyre. A két S60-as közé négy autó furakodott be tehát: a Sebastien Loeb Racing részéről a #3-as rajtszámú Citroent kormányozó Tom Chilton a hatodik leggyorsabbnak bizonyult, miközben a francia istálló #25-ös számú gépével Mehdi Bennani a nyolcadik helyen zárt, közöttük Tom Coronel lett a ROAL-Chevrolet-vel a hetedik, hármójuk mögött meg a Campos-Chevrolet-vel Esteban Guerrieri a kilencedik.

Ryo Michigami a Honda harmadik gyári gépével éppen csak lecsúszott a TOP-10-ről, miközben a tegnapi balesete óta a lábát fájlaló Yann Ehrlacher a 12. lett a javítást igényelt RC-Ladával. Legrosszabb Citroen-versenyzőként John Filippi a 13. helyet kaparintotta meg, megelőzve az RC Motorsport amerikaiját, Kevin Gleasont.

A sort pedig a Zengő Motorsport autói zárják: Aurélien Panis a 2017-es géppel a 15. lett 13 másodperces hátrányban, Nagy Dani pedig a kétéves technikával a 16. pozícióban végzett, a lemaradása megközelítette a 17 szekundumot. Azonban nem lehet hibáztatni őket ezért, ugyanis alapból nincs még túl sok WTCC-s tapasztalatuk, a Nordschleifét -, amelyet sokan a világ egyik, ha nem a legveszélyesebb pályájának tartanak - pedig a tegnapi nap folyamán próbálták ki először élőben.

"Rendkívül boldog vagyok a mai eredménnyel. Magabiztos voltam, tudtam, hogy az edzéstempót elnézve ezzel az autóval ott lehetek a legjobb háromban. Abban nem voltam biztos, hogy ez elegendő lesz-e a pole pozícióhoz, de végül nem hibáztam, ami ezen a pályán igencsak kielégítő. Ez egy különleges pálya, amelynek számos, nagy igénybevételű pontján rendkívül izgalmas 240 kilométer/órával száguldozni." - nyilatkozta a pole pozíció boldog tulajdonosa, Michelisz Norbi.

Ami a MAC3-at illeti, a Volvo simán nyerte a párbajt egy 9:01.992-es idővel, ugyanis a Hondával szembeni 19 másodperces előnye mögött az áll, hogy Tiago Monteirónak sérült gátlóval kellett abszolválnia a 25 kilométert.

Az időmérő edzés végeredménye:

wtcc_2017_nord_q.jpg

A MAC3 végeredménye:

wtcc_2017_nord_mac3_1.jpg

ETCC: A középmezőnyben zártak a Zengő Motorsport versenyzői a németországi időmérőn

Mindössze 79 ezredmásodperc döntött az ETCC-s pole pozíció sorsáról a Nordschleifén: az időmérő edzést a Rikli Motorsport bajnoki éllovas versenyzője, a svájci Christjohannes Schreiber nyerte meg, megelőzve a SEAT-os cseh Petr Fulínt, aki korábban az összes szabadedzésen a leggyorsabbnak bizonyult - a győztes idő 9:14.609 volt. A harmadik pozícióban egy másik SEAT-tal a portugál Fábio Mota zárt.

18622653_1515468458483777_3288331970811949966_n.jpg

A Zengő Motorsport Nagy Norbival és Szabó Zsoltival kibérelte a harmadik rajtsort, a lemaradásuk 3.5 és 4.5 másodperc között ingadozott - igaz, utóbbi esélyes volt egy jobb köridőre, ám egy ugratás során sérülést szenvedett a kormányösszekötője.

György Anett közel egyperces hátrányban a 9. helyen zárt, ám kizárták az időmérőről, amiért nem állt ki a mérlegelésre, így a holnapi nap folyamán külön engedéllyel, az utolsó rajtkockából indulva vághat neki a futamnak. Így a kvalifikáció során műszaki hiba, illetve javítási munkálatok okán mért kört nem futott Peter Rikli, valamint Plamen Kralev nyer egy-egy pozíciót a rajtrácson.

Az időmérő edzés végeredménye:

etcc_2017_nord_q.jpg

A menetrend szerint a nyitóverseny 11:20-tól, a főverseny pedig 12:45-től kerül megrendezésre - mindkét futam háromkörös lesz, egyszerre lesz a pályán a WTCC és az ETCC mezőnye, és az Eurosport, valamint az M4 Sport is élőben fogja közvetíteni.

Fotó: WTCC Media, FIA

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr312542655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása