F1 - ÚJ FEJVÉDŐ TECHNOLÓGIÁT FEJLESZTETT KI AZ FIA

2016_russian_gp_friday_046.jpg

Miután a tavalyi évben egyhangúan leszavazták a halót, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) titokban megalkotta a "Shield" névre hallgató fejvédőt, azaz a "pajzsot". Péntek este Kínában már a pilótáknak is megmutatták az eszközt egy prezentáció keretein belül.

Mint az ismeretes, a tavalyi év folyamán elhalasztották 2017-ről 2018-ra a fejvédő eszköz, a halo bevezetését, miután finoman szólva szinte senkinek sem nyerte el a tetszését. Jelen állás szerint azonban úgy tűnik, hogy még maga az FIA is letett a halóról, ugyanis Kínában, a pénteki esti versenyzői eligazításon bemutatta a saját fejlesztésű fejvédőjét, amely a "Shield", azaz a "pajzs" nevet viseli. Az Auto Motor und Sport, illetve a motorsport.com beszámolói szerint az új megoldás inkább a Red Bull által szintén a tavalyi év folyamán próbálhatott "aeroscreen"-jére hajaz, és nem a halóra.

Az új eszköz áttetsző műanyagból készült, és a pilótafülke előtt helyezkedne el. Laposabb valamivel, mint az aeroscreen, és sokkal előnyösebb az áramvonalasság és az esztétikusság szempontjából a korábban tesztelt megoldásoknál. A pajzs pedig arra hivatott, hogy a kisebb tárgyaktól megvédje a versenyzőket, magyarul tehát, egy esetleges leszakadó kerék ellen nem nyújtana védelmet, hiszen ezen fajtájú veszélyt az előző évek folyamán sikerült minimálisra redukálni.

Az FIA azért egy versenyzői eligazításon mutatta be először a fejvédő eszközét, mert a szövetségnek elsősorban a pilóták visszajelzései számítanak, mondván, pozitív vélemények esetén a Forma-1 Bizottság és a Stratégiai Csoport tagjai elé bocsátják a terveket. Viszont, ha már 2018-ban a Forma-1-ben szeretné látni a megoldást a Nemzetközi Automobil Szövetség, akkor iparkodnia kell, ugyanis a szabályzatba való beiktatáshoz április 30-ig össze kell gyűjteni a döntő többség szavazatát. Utána azonban még nyáron át kell esnie egy egyhangú szavazáson, ahol tavaly megbukott a halo.

A motorsport.com információi szerint sok pozitív visszajelzés érkezett a pilóták részéről, de összességében eléggé megosztóak voltak a vélemények.

Kevin Magnussen, a Haas újdonsült, dán pilótája így vélekedett a pajzsról: "Hát, nem tudom... Én azt se bánnám, ha semmi sem lenne. Én úgy vagyok boldog, ahogy a jelenlegi állapotukban vannak az autók. A pajzzsal véleményem szerint eléggé problémás lesz a kilátás, főleg nedves körülmények között. Tavaly Brazíliában megtapasztalhattuk, hogy védelem nélkül sem látunk túl sokat, szóval egy ilyen szélvédővel semmit sem látnánk. Talán száraz körülmények esetén még minden rendben lenne, de az eszköz homályossága miatt kissé trükkös lehet a dolog. Meglátjuk majd, hogy mi sül ki még ebből."

Daniil Kvyat, a Toro Rosso orosz versenyzője sem volt túlságosan elájulva a megoldástól: "Ez nem teljesen olyan, mint az aeroscreen, sőt, némileg rosszabb is ebből a respektusból nézve, ugyanis nem látnánk semmit sem. Csak jól bepiszkolódna ez az eszköz. Nem hiszek ebben a projektben igazán."

Romain Grosjean, a Haas másik versenyzője pedig szintén nem volt túl pozitív véleménnyel a fejvédőről: "A versenyzők körében két, egymástól abszolút eltérő véleménye van: néhányan minél hamarabb az autókon szeretnék látni a halót, néhányan meg inkább afelé hajlanak, hogy ne valósuljon meg egyik megoldás sem. Az én álláspontom az, hogy a Shield-et, a Halót és az Aeroscreen-t is ellenzem. A Forma-1 most visszatért abba az állapotba, ahová kellett. Visszatértünk az igazán menő és agresszív autókhoz, és én a magam részéről nem szeretnék semmit sem rátenni, ami csak lerombolhatja azt, amit építettünk."

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1312408825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása