F1 - APA, KEZDŐDIK! ELRAJTOL HÉTVÉGÉN A FORMA-1 MEZŐNYE!
Forma-1 2017: Ausztrál Nagydíj - Beharangozó

2016_australian_gp_saturday_028.jpg

Van egy nagyon jó hírünk a Forma-1 fanatikusainak: véget ért a várakozás, és a hétvégén kezdetét veszi a sportág történetének 68. szezonja, a 2017-es világbajnoki sorozat! Mindennek örömére összegyűjtöttük a legfontosabb dolgokat a 33. Ausztrál Nagydíj kapcsán!

Eltelt a sok-sok héten át tartó várakozás, és a hétvégén kezdetét veszi a 2017. évi szezon, amely az új szabályváltozásoknak köszönhetően igencsak izgalmasnak ígérkezik. A csapatok az ausztráliai Melbourne-ben kezdik meg a száguldást az idei évben is, akárcsak 1996 óta minden évben, 2006 és 2010 kivételével.

Pályabejáró és informáló: 

1458295855148_1.pngA március 24-e és 26-a közt esedékes "2017 Formula 1 Rolex Australian Grand Prix"-nak otthont adó Melbourne Grand Prix Circuit 5.303 kilométer hosszú, vonalvezetése 16 kanyart tartalmaz összesen, amelyből 7 balos és 9 jobbos. A pálya iránya az óramutató járásával megegyező. 

Kevin Magnussen, a Haas-Ferrari újdonsült dán versenyzője beszélt ezúttal a melbourne-i pályáról a GPUpdate.net előzetesében: "Ez egy hepehupás pálya, különösen az egyes kanyarnál, ahol emiatt nehezebb későn fékezni. Ha ott nem blokkolnak a kerekek, akkor az az első jó lépés egy jó köridő összerakásának érdekében. A hármas - négyes - ötös kanyarok a pálya egyik lassú részének számítanak. Ugyanakkor ott eléggé trükkös a fékezés, ugyanis a parkban lévő fák beárnyékolják a pályát, emiatt pedig nehéz megtalálni az ideális fékpontot. Utána egyre gyorsabban mész, majd jön a nagy sikán, végül pedig a kört egy nehéz szakasszal zárjuk, amelyet a lassú és trükkös 14., 15. és 16. kanyarokat foglalja magában. "

A helyi nézők pedig nem csak a 2017-es Forma-1-es autókban gyönyörködhetnek majd, ugyanis a betétprogramokból is akad néhány. Ide tartozik például a Porsche Carrera Cup, a Supercars, és a Shannons Australian GT bajnokság.

Jó esély van arra, hogy idén meg fog dőlni a melbourne-i 1:24.125-ös körrekord, amelyet még Michael Schumacher állított fel a Ferrarival 2004-ben, ugyanis a becslések szerint a 2017-es versenygépek 3-4 másodperccel biztosan gyorsabbak a 2016-osoknál, és akkor valószínűleg még nem láttuk azokat maximális teljesítményen. Tavaly Hamilton az időmérőt 1:23.825-ös körrel nyerte meg.

2016_australian_gp_race_083.jpg

Ami a mezőny összetételét illeti, az idei esztendőben 10 csapat 20 versenyzője lesz ott a rajtrácson, miután a tél folyamán megszűnt a Manor Racing.

A Mercedes színeiben Lewis Hamilton mellett a finn Valtteri Bottas fog versenyezni a 2017-es szezonban, a tavalyi év végén, első világbajnoki címe után öt nappal visszavonuló Nico Rosberg helyén. A Ferrarinál a 2015-ös és a 2016-os évhez hasonlóan idén is a két világbajnokot, Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent állítják csatasorba. A Red Bull Racing is megtartotta a tavalyi, Daniel Ricciardo - Max Verstappen felállást. Azonban a Force Indiánál csak Sergio Pérez maradt meg 2016-ról 2017-re, ugyanis Nico Hülkenberg a Renault-hoz igazolt, a helyére pedig az ex-manoros Esteban Ocon lett leigazolva. A Williamsnél fog versenyezni az idei esztendő egyik újonca, a kanadai Forma-3-as Európa-bajnok Lance Stroll személyében, akinek a csapattársa a Mercedeshez távozó Valtteri Bottas helyét átvevő, tapasztalt Felipe Massa lesz. A McLarennél az idei évben is Fernando Alonso lesz az egyik versenyző, de Jenson Button helyét a GP2 2015-ös bajnoka, Stoffel Vandoorne vette át - a belga számít a szezon második újoncának. A Toro Rosso eközben 2017-ben is a Daniil Kvyat - Carlos Sainz duóval fogja képviseltetni magát a mezőnyben. A Haas csak Romain Grosjeant tartotta meg a tavalyi évről, a Formula-E-be igazoló Esteban Gutiérrez helyére pedig Kevin Magnussent igazolta le a Renault-tól. A Renault színeiben idén a Force Indiától Kevin Magnussen helyére érkező Nico Hülkenberg, illetve Jolyon Palmer fognak versenyezni. A Sauber pedig Marcus Ericssonnal, és a Felipe Nasr-t leváltó Pascal Wehrleinnel lesz ott a mezőnyben.

f1-fansite_com_2004_hd_wallpaper_f1_gp_australia_29.jpg

Amennyiben vetünk egy pillantást az imént ismertetett névsorban, láthatjuk, hogy Jenson Button és Nico Rosberg visszavonulásával az idei mezőnyben "csak" négy világbajnokot üdvözölhetünk, mégpedig Sebastian Vettel (2010, 2011, 2012, 2013), Lewis Hamilton (2008, 2014, 2015), Fernando Alonso (2005, 2006), valamint Kimi Räikkönen (2007) személyében. Újoncként pedig Vandoorne-t és Stroll-t üdvözölhetjük a mezőnyben.

Ami pedig az Ausztrál Nagydíjon aratott győzelmeket illeti, a hétszeres világbajnok Michael Schumachernek négy is van belőlük: a német klasszis a 2000-es, a 2001-es, a 2002-es és a 2004-es szezonnyitón is elsőként látta meg a kockás zászlót. A jelenlegi mezőnyben Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton számlálják a legtöbb győzelmet, szám szerint kettőt: a finn a 2007-es és a 2013-as, a brit a 2008-as és a 2015-os futamon diadalmaskodott. Ausztráliában pedig a McLaren zárt az élen a legtöbb alkalommal, mégpedig tizenegyszer - a wokingi istálló Prosttal 1986-ban és 1988-ban, Sennával 1991-ben és 1993-ban, Bergerrel 1992-ben, Coultharddal 1997-ben és 2003-ban, Häkkinennel 1998-ban, Hamiltonnal 2008-ban, Buttonnal pedig 2010-ben és 2012-ben tudott győzedelmeskedni.

12750_01-au-preview-4k-en.jpg

A hétvégén a Pirelli a három legpuhább keveréket, az ultralágyat, a szuperlágyat és a lágyat fogja biztosítani a csapatok számára. S mint ismeretes, idén az első öt versenyhétvégén a Pirelli döntése alapján minden egyes versenyző hét szettet fog majd beosztani a legpuhább keverékből, négyet a közepesből és kettőt a legkeményebb gumiból. A vasárnapi futam rajtja előtt az első gumik nyomásának 19 psi-nak kell lennie, a hátsó gumik esetében ez az érték pedig 22 psi.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az előző évekhez hasonlóan érintetlenül hagyta a DRS-zónákat, tehát a hátsó szárnyakat majd a célegyenesben, illetve a 2-es és 3-as kanyar közötti, rövidebb szakaszon lehet majd nyitni. Az érzékelési pont a 14-es kanyar előtt 13 méterrel lesz elhelyezve.

Biztonsági változtatások azonban történtek az Albert Parkban: az 1-es, a 6-os és a 14-es kanyaroknál kibővítették a gumifalat, a 12-es kanyarnál pedig a TecPro védelmi rendszerrel helyettesítették azt, amelynek külső ívén dupla rázókövek lettek lefektetve. Mindeközben a 11-12-es kombináció erősebb rögzítették a belső íven lévő kerékvetőket. A 8-as kanyarban pedig bezárták a falban lévő nyitást, a bal oldalon.

derek_warwick_bmw_pga_championship_previews_wwfsk9nt3zox.jpgMelbourne-ben, a szezonnyitó hétvégén pedig Derek Warwick, a korábbi Forma-1-es pilóta fogja segíteni a szövetség munkáját az esetleges incidensekben való döntéshozatalok alkalmával. Warwick 146 futamon állt rajthoz a Forma-1-ben 1981 és 1993 között, ez idő alatt a Toleman, a Renault, a Brabham, az Arrows és a Lotus színeiben is láthattuk versenyezni - legjobb eredményeként négy dobogós helyezését jegyezhetünk. 1992-ben a World Sportscar bajnokságot megnyerte a Peugeot-val. A brittől nem állnak messze a Jaguarok: 1986 és 1991 között a sportautózásban, 1995-től 1998-ig pedig a Brit Túraautó Bajnokságban ment a márkával. Warwick az 1996-os Le Mans-i 24 óráson is rajthoz állt.

Az idei évben pedig - az új tulajdonos, a Liberty Media közbenjárásával - új formátumot ölt a csütörtöki sajtótájékoztató menete. Az eddig megszokott hat helyett már nyolc versenyző fog részt venni a procedúrán, két csoportra osztva - a két négyfős "bagázs" egyszerre fog nyilatkozni, körülbelül 25 percen át. Az első csoport a nyomtatott sajtó, a második pedig a televíziós társaságok rendelkezésére fog állni. Melbourne-ben a magyar idő szerint a csütörtökön hajnali 05:00-kor kezdődő eseményen az első csoportot Fernando Alonso (McLaren), Lewis Hamilton (Mercedes), Danie Ricciardo (Red Bull) és Sebastian Vettel (Ferrari) négyese fogja alkotni, a másodikat pedig a Valtteri Bottas (Mercedes) - Felipe Massa (Williams) - Esteban Ocon (Force India) - Lance Stroll (Williams) kvartett.

rio_haryanto_australian_f1_grand_prix_previews_a6s9utqjccix.jpg

A pénteki, azaz a csapatvezetők részvételével zajló sajtótájékoztató az eddigi hagyományok szerint kerül majd lebonyolításra. Az esemény magyar idő szerint pénteken 08:00-tól fog megkezdődni, a résztvevők pedig a következők lesznek: Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Christian Horner (Red Bull), Paddy Lowe (Williams), Toto Wolff (Mercedes).

A menetrend a következőképpen fog kinézni:

2017. március 24., péntek: 

02:00 - 03:30: Első szabadedzés

06:00 - 07:30: Második szabadedzés

2017. március 25., szombat: 

04:00 - 05:00: Második szabadedzés

07:00 - 08:00: Időmérő edzés

2017. március 26., vasárnap:

07:00 - 09:00: Futam

FONTOS! A hétvégén óraátállítás lesz, azaz vasárnap hajnalban 02:00-ról 03:00-ra kell előretekerni az órákat.

Az eseményeket Magyarországon élőben fogja közvetíteni az M4 Sport, Nagy-Britanniában pedig a Sky Sports F1. Utóbbi országban azonban a Channel 4 is fog egy összefoglalót sugározni a hétvégi eseményekről. Akik esetleg nem lesznek televízió közelében, de az események idején Magyarországon fognak tartózkodni, és még internetkapcsolatuk is lesz, azok ezen az URL-címen élőben figyelemmel tudják majd kísérni a történéseket.

A hétvége folyamán napos, néha enyhén felhős időjárás várható, a hőmérő higanyszála nappal 25 és 27 °C között fog ingadozni.

Esélylatolgató:

Szezon eleje és vadonatúj szabályváltozások lévén igencsak nehéz biztosat jósolni az idei esztendő első Forma-1-es futamára. Ami az eddig látottak alapján megállapítható, hogy a Mercedes továbbra is erős, és az új specifikációjú motorokkal még inkább az lesz, az ügyfélcsapataival egyetemben. Ugyanakkor a Ferrari esélyeit sem érdemes még eltemetni, ugyanis az olaszok a tavalyi évhez képest motorikusan és aerodinamikailag is fejlődött. A Red Bull még egyelőre nem sorolandó a győzelemre esélyes csapatok közé, de a bikák ennek ellenére ott lesznek a Mercedes és a Ferrarik mögött Melbourne-ben, a későbbiek folyamán pedig még fejlődhetnek.

2016_australian_gp_race_016_6.jpg

A középmezőnyben eddig meggyőzően erősnek bizonyult a Williams, ugyanakkor eddig a Force India, a Toro Rosso és a Renault sem tűnik kutyaütőnek, a Haas-tól pedig még nem láttunk sok mindent. Az viszont egyértelmű, hogy a McLaren és a Honda kálváriája tovább folytatódik, sőt, a tesztek alapján akár még újabb "mélységekbe" is süllyedhet, mivel a japánok nem igazán tudták gatyába rázni a V6-os motorjukat, sőt, az megbízhatóság és tempó szempontjából is eléggé gyenge, hasonlóan a 2015-öshöz. A Sauber pedig egyértelműen a sor végén van, ugyanis a 2016-os Ferrari-motor használata által okozott sebességbeli hátrány nagyon meglátszik a csapat teljesítményén, főleg az egyenesekben.

Ez történt 2016-ban:

2016_australian_gp_race_073.jpg2016_australian_gp_race_147.jpgA tavalyi év eleje a Ferrari parádéjával indult, ugyanis Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen puskagolyóként lőttek ki a második sorból, és utasították maguk mögé az élről induló Mercedeseket. Sokakban mégis egy sokkoló bukás maradt meg a tavalyi szezonnyitóról: a 17. köridőben a hármas kanyar féktávjánál Fernando Alonso a McLaren-Hondával ráfutott hátulról a Haas-Ferrari mexikói pilótájára, Esteban Gutiérrezre, amelyet követően óriásit esett - szerencsére mindketten a saját lábukon hagyták el a baleset helyszínét, igaz, a spanyolok kétszeres világbajnokának sérülések miatt ki kellett hagynia a soron következő Bahreini Nagydíjat. A Ferrari pedig a későbbiekben eltaktikázta magát, ráadásul Räikkönen műszaki hiba miatt kiesett. Így Nico Rosberg nyert Lewis Hamilton és Sebastian Vettel előtt. Részletes beszámoló a tavalyi futamról ezen a linken található.

Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8912352899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása