Úgy hírlik, hogy az olaszok továbbfejleszthetik a 062-es kódnevű, V6-os erőforrásukat, amely az előző hét folyamán megbízhatóság és tempó szempontjából is meggyőzően teljesített.
Biztatóan kezdte meg a 2017-es szezont a Ferrari, ugyanis a 062-es számú erőforrás megbízható és gyors is volt a négy tesztnap folyamán látottak alapján - a mostani hét folyamán pedig majd meglátjuk, hogy tudják-e tartani ezt a javuló tendenciát az olaszok. S miután hírzárlat van a Ferrarinál, eddig körülbelül annyit tudhattunk meg róla, hogy a Haas csapatát is lenyűgözte a fejlődés mértéke.
Viszont a motorsport.com-nak köszönhetően információk szivárogtak ki arról, hogy az olaszok motorgyártó-részlege egy új, trükkös megoldáson ügyködik, amely az előnyök tekintetében hasonlít a kettős fúvókájú injekciós rendszerekhez, mégpedig a fúvókatű precíz nyitásával és zárásával. Ennek révén nem kerül majd a kelleténél több üzemanyag az égéstérbe, ami aztán nem ég el tökéletesen. Az eredmény pedig az lenne, hogy nő a teljesítmény, és csökken az üzemanyag-fogyasztás.
Pályán még nem tesztelték ezt a radikális rendszert, s mint kiderült, múlt héten, Barcelonában a Ferrari egy standard változatú motorral rótta a köröket. Azonban, ha az új technológia sikeresen debütál, párhuzamosan mutatkozhat be a TJI-vel (Turbulent Jet Ignition), amely a Ferrari koncepciója az előkamrás gyújtásra az égéstérben.
S mint az ismeretes, az idei szabályváltozások óriási hangsúlyt fektetnek az autók aerodinamikájára, így a nagyobb légellenállás miatt pláne fontos szerepet kap a motorteljesítmény is. Az idei szabályok lehetővé tették, hogy az eddigi 100 helyett 105 kilogrammnyi üzemanyag lehessen az autóban egy futam folyamán, ugyanakkor az idei autók 26 kilogrammot híztak - 10 kilogramm súlytöbblet három tizedmásodpercnyi hátrányt jelent körönként.
A jelek szerint pedig a 2017. évi fejlesztési verseny nem csak az aerodinamikáról fog szólni, a motorok terén is "nagy lesz a csata".
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.