A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) figyelmeztette a Forma-1-es csapatokat, hogy változtatniuk kell a felfüggesztésükön abban az esetben, ha annak tervezésének az elsődleges célja a teljesítmény javítása.
Mint ismert, a Forma-1-ben immár jó néhány hete zajlik a csapatok között a jól ismert felfüggesztés-vita, amelynek megoldásaként már az is felmerült, hogy 2018-tól újra visszahozhatják az aktív felfüggesztést, amelyet még 1994-ben tiltottak be a sportágban.
Az előző hónapban a csapatok technikai vezetői már üléseztek a témával kapcsolatosan, de nem sikerült közös nevezőre jutniuk. Azonban a minap a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tisztázta a helyzetet egy, a csapatok számára szétküldött körlevél formájában, amelyben kifejti, hogy az alapelgondolás az, hogy a felfüggesztés aerodinamikai szempontból csupán véletlenszerű úton jelenthet előnyt, de az alkatrésznek elsősorban a futóművet kell javítania.
Emellett az FIA arra is felhívta a csapatok figyelmét, hogy bármikor bekérheti a felfüggesztés részletes tervrajzait, és amennyiben az alkatrész szabályellenes, a szövetség bármikor kötelezheti az illető istálló a leszerelés és/vagy a módosításra.
A szövetség a dokumentumában öt feltételt szabott meg, annak kapcsán, hogy miként fog dönteni az irányítás a felfüggesztés szabályosságáról. Tilos az olyan megoldás használata, amely befolyásolja az autó viselkedését a gyorsulás hatására. Az FIA arra is kitért, hogy a szisztéma működését, azaz a hasmagasság beállítását nem lehet összekapcsolni az autó fékezési vagy kormányzási rendszerével. A felfüggesztés nem lehet befolyással az autó hasmagasságára, csakis a külső tényezőkre reagálhat. Emellett a rendszerben nem tárolható olyan energia, amely a későbbiekben a futómű beállításához kerülne felhasználására. Végül pedig a felfüggesztés mozgó elemeit és az emelő rugót nem lehet összekötni.
A hírek szerint a Red Bull és a Mercedes közül ezzel az előbbi került kínos helyzetbe, ugyanis az elől és hátul is alkalmazott hidraulikus felfüggesztése az egyenesekben valahogyan állítható volt a légellenállás csökkentése végett. Arra pedig jó esély van, hogy ezzel a felfüggesztés-sztori még mindig nem ért véget - elképzelhető, hogy az Ausztrál Nagydíj után akár fellebbezéssel vagy kizárással kapcsolatos hírt is hallhatunk.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal