F1 - 2018-TÓL ÚJRA LEHET AKTÍV FELFÜGGESZTÉS A FORMA-1-BEN?

2016_mexican_gp_friday_022.JPG

1994 után először, 2018-tól újra legális lehet az aktív felfüggesztés használata, ugyanis nagyon úgy néz ki, hogy csak így lehetne kilábalni a jelenleg zajló felfüggesztés-vitából.

Immár jó néhány hete tart a Forma-1 legfrissebb, a csapatok között zajló vitája, mégpedig annak kapcsán, hogy szabályos-e a Mercedes és a Red Bull által használt trükkös felfüggesztés, amely képes szabályozni az autó hasmagasságot, ahogy azt tette a még 1994-es szezonban betiltott aktív felfüggesztés, illetve a 20 évvel később szabálytalannak nyilvánított FRIC-rendszer.

motorsport.com pedig a tegnapi nap folyamán arról számolt be, hogy ennek a hacacárénak csak úgy vethetnek végett, ha 2018-tól ismét legálissá teszik az aktív felfüggesztést. Azért lehetséges ez már csak a jövőben, mert bő egy hónappal az idei versenyszezon előtt már nincs lehetősége ilyen nagy kaliberű módosításra. De a világméretű autósportos szakoldal sem légből kapott pletykák alapján tette közzé a témáról szóló cikkét, hanem egy, a McLaren által kibocsátott dokumentumra hivatkozva, amely a következő lehetséges opciókat vázolta fel:

  1. Első opcióként a dokumentum az aktív felfüggesztést visszahozását említi. A wokingi együttes szerint ugyanis így a Forma-1 átléphetne a 21. századi világba. Jó alapként pedig a Mercedes által 2014-ben felvetett koncepció szolgálhatna, amely egy négycsatornás rendszert firtat.

  2. Második lehetőségként a felfüggesztésre vonatkozó szabályok további szigorítása merült fel, amely már azokat a passzív szisztémákat is tiltaná, amely hatást tud gyakorolni az autó aerodinamikájára. Ezen opció esetén rögtön szabálytalanná válna a Mercedes által kifejlesztett megoldás.

    2016_mexican_gp_friday_059.jpg
  3. A harmadik számú megoldás az lenne, hogy engedélyezik az aerodinamikát befolyásoló passzív felfüggesztésrendszereket, de például a FRIC-et már nem. A Mercedes ezen esetben továbbra is használhatná az elmúlt hetek folyamán többször is megkérdőjelezett koncepcióját, ugyanakkor anyagi szempontból nem lenne túl előnyös.

  4. Az utolsó opció pedig az, hogy minden marad a régi kerékvágásban, azonban a csapatoknak egy részletes dokumentumot kéne benyújtaniuk a felfüggesztéseket fokozottabb mértékben ellenőrző Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) számára, amelyben elmagyaráznák, hogy miképpen is működik a megoldásuk.

A továbbiakban pedig a felfüggesztésről szóló egyeztetések ezen opciók alapján folytatódnak majd jó eséllyel, és majd a szabályokat annak megfelelően fogják idén értelmezni a csapatok, hogy melyik utat választják majd négy közül - ez pedig befolyásolni fogja majd a 2018-as szabályokat valószínűleg. A motorsport.com szerint a legtöbb csapat jelenleg afelé hajlik, hogy 2018-tól engedélyezzék újra az aktív felfüggesztés használatát. 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr612270320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása