Malajzia immár 1999 óta a száguldó cirkusz versenynaptárának része, azonban most úgy tűnik, hogy a szervezők lemondhatnak a Forma-1-ről pénzügyi okokra hivatkozva.
Mint említettük már, a Malajziában található sepangi pálya 1999 óta minden évben otthont ad a Forma-1-nek. Azóta egy alkalommal sem maradt el a Kuala Lumpur-i esemény, viszont az elmúlt években csökkentek a jegyeladások, úgyhogy megeshet, hogy rövid időn belül a szervezők letesznek arról, hogy Forma-1-es futamot rendezzenek.
A bevételcsökkenés kapcsán a pálya vezérigazgatója, Ahmad Razlan Ahmad Razali megerősítette, hogy a Forma-1-es hétvégére mindössze a jegyek 60%-a kelt el, eközben az e hétvégi MotoGP-futamra telt ház várható.
Ráadásul az egyik helyi maláj médiumnak, a The New Strait Times-nak Razlan azt mondta, hogy a Forma-1 televíziós nézettsége is számottevően csökkent az elmúlt időkben. Az idei maláj futam volt a legkevésbé nézettebb az információk szerint.
S noha Sepang és a Forma-1 között érvényes szerződés van 2018-ig, a pálya részvényesei és a pénzügyi minisztérium képviselői még a héten tárgyalóasztalhoz fognak ülni, hogy megbeszéljék a Forma-1-es maláj futam jövőjét.
Razlan úgy véli, hogy a Forma-1 többé már nem izgalmas a Malajziában élők számára, ennek fő oka pedig az az, hogy mindig egy csapat dominál. Mindez miatt van szükséges az újbóli megbeszélésekre, hogy az országban egyáltalán van-e még igény a száguldó cirkuszra.
Malajzia ifjúság- és sportügyi minisztere, Khairy Jamaluddin pedig úgy gondolja, hogy egy kis időre mindenképpen fel kell hagyni a Forma-1-es futam rendezésével, és inkább a MotoGP-re koncentrálni, ugyanis a motoros királykategória vendégül látását a pálya jobban megengedheti magának.
"Azt hiszem, abba kell hagynunk a Forma-1-es futam rendezését, legalább egy kis időre. Nagyon sok pénzbe került, és csak limitált mennyiségben térül meg a befektetés. Amikor először rendeztünk Forma-1-es versenyt, nagy üzletnek bizonyult. Ugyanis Japánt leszámítva mi voltunk az első helyszín Ázsiában. Manapság pedig már rengeteg ázsiai helyszín van a Forma-1-ben, úgyhogy többé ez már nem előnyös. Három okunk van viszont arra, amiért a MotoGP-re kéne fektetnünk a hangsúlyt: 1.) Alacsonyabbak a költségek. 2.) Mindig telt ház van. 3.) A Moto2-ben és a Moto3-ban is vannak hazai pilóták." - írta a Twitteren Jamaluddin.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal