A hétvégén kezdetét veszi a Forma-1 idei versenynaptárának amerikai szakasza, amely az austini, a mexikói és a brazil hétvégét foglalja magában - a mezőny először az Egyesült Államokbeli helyszínre fog ellátogatni.
Pályabejáró

Megérkeztünk a fináléba: a hétvégén már a 18. futamot fogják megrendezni a 2016. évi Forma-1-es Világbajnokságban. Az Amerikai Nagydíj - több nagyobb kimaradással - 1959 óta jelen van a száguldó cirkuszban, de Austinba csak 2012 óta látogat el a mezőny évente. A Hermann Tilke által tervezett aszfaltcsík 5513 méter hosszú, a vonalvezetése pedig 20 kanyart tartalmaz. A pálya híres az első kanyar felé vezető emelkedőjéről, a gyors irányváltásairól, a hosszú egyeneseiről, valamint az első szektorban található, egymásba fonódó kanyarokból álló kombinációjáról.
A GPUpdate.net előzetesében ezúttal a Force India mexikói versenyzője, Sergio Pérez mesélt az aktuális versenypályáról, amely ebben az esetben ugyebár az austini aszfaltcsík:
Veszel egy ugrásnyi hitet, és csak hajrá. És ha hezitálsz, nagyon-nagyon könnyű elrontani a kanyart és időt veszíteni ezáltal. Szükséges, hogy ezen kanyar kapcsán helyes számításokkal rendelkezz.
Emellett van néhány olyan kanyar, melyek másik pályák által lettek inspirálva. A nagy féktávok Monzára utalnak, a gyors kanyarok Silverstone-ra emlékeztetnek. Mindez pedig egy érdekes kört alkot."
Esélylatolgató
Ez az előny többek között annak is köszönhető, hogy Hamilton a nyári szünet óta nemigen találja a formáját - utoljára Németországban tudott győzni. Legutóbb, Suzukában pedig újra elrontotta a rajtot, és úgy kellett megkapaszkodni a 3. pozícióban.
Viszont most egy tipikus Hamilton-pálya következik - erre pedig az a bizonyíték, hogy az eddig négy austini futamból hármat a brit tudott megnyerni. Egyedül 2013-ban nem jutott fel a dobogó legtetejére, ekkor Sebastian Vettel nyert a Red Bull Renault-val. Ugyanakkor, Hamilton még egy sem tudott pole-t szerezni a Circuit of the Americas névre hallgató pályán.
Az Amerikai Nagydíjak királyának pedig a hétszeres világbajnok számít, aki 2000 és 2006 között öt győzelmet tudott aratni az indianapolisi pályán - 2000-ben, 2003-ban, 2004-ben, 2005-ben és 2006-ban.
Adatbank
A legfontosabb tudnivalók az amerikai pályáról
- Pálya neve: Circuit of the Americas
- Első futam: 2012
- Körök száma: 56
- Pályahossz: 5513 méter = 5.513 kilométer
- Versenytáv: 308.405 kilométer
- Körrekord: 1:39.347 - Sebastian Vettel (Red Bull, 2012)
- Irány: óramutató járásával ellentétes
Egyéb érdekességek az amerikai pályával kapcsolatosan
- Üzemanyag-felhasználás: 1.89 kg / kör
- Legmagasabb sebesség: 330 km/óra
- Padlógázos szakaszok aránya egy körön: 63%
- Sebességváltások - átlag: 54 db / kör
Gumikkal kapcsolatos tudnivalók, gumiválasztások
Program, közvetítések
2016. október 21. / Péntek:
17:00 - 18:30: Első szabadedzés
21:00 - 22:30: Második szabadedzés
2016. október 22. / Szombat:
17:00 - 18:00: Harmadik szabadedzés
20:00 - 21:00: Időmérő edzés
2016. október 23. / Vasárnap:
21:00 - 23:00: Futam [56 kör]
A Forma-1 minden eseményét az M4 Sport élőben fogja közvetíteni - kivéve a harmadik szabadedzést. A kommentátorállásban pedig Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek, ahogyan azt az elmúlt bő 3 évben megszokhattuk. Emellett a Braking News F1-en olvashattok élő szöveges közvetítést, az időmérőről és a futamról is.
Betétprogram(ok)
- Porsche Supercup
- Masters Historic Racing
DRS-zónák
- 1.: A célegyenesben
- 2.: A hátsó egyenesben
Negyedik versenybíró: Mark Blundell
Sajtótájékoztatók
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 18 órától): Valtteri Bottas (Williams), Romain Grosjean (Haas), Lewis Hamilton (Mercedes), Nico Hulkenberg (Force India), Kevin Magnussen (Renault), Sebastian Vettel (Ferrari).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 23 órától): Cyril Abiteboul (Renault), Maurizio Arrivabene (Ferrari), Gene Haas (Haas), Christian Horner (Red Bull), Monisha Kaltenborn (Sauber), Toto Wolff (Mercedes).
A várható időjárás
Péntek: napos, 11-26 °C
Szombat: napos, 13-28 °C
Vasárnap: napos időszakok várhatóak, 14-29 °C
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal