Ez történt még a Motorsport Világtanács szerdai ülésén Párizsban, ami a Forma-1-et illeti.
Azonban nem csak ez történt az ülésen, hanem néhány jövő évi szabályváltozás is megerősítésre került, mégpedig a következők:
- A jövő évtől kezdve az esős futamokon már biztosan nem lesz biztonságos rajt. Igaz, a futam a Safety Car mögött fog megkezdődni, és a körszámlálás is kezdetét veszi. Amennyiben pedig megfelelőek lesznek a körülmények, akkor a Safety Car begördül a depóba, a mezőny pedig állórajttal fog nekivágni a folytatásnak.
- A pilóták 2017-től kezdve minden szezonban egyszer térhetnek el eredeti sisakfestésüktől jelentősen - így a versenyzőknek megvan a lehetőségük arra, hogy hazai futamokon, vagy mondjuk valamelyik különleges helyszínen (pl. Monacóban vagy Szingapúrban) különleges sisakdizájnnal versenyezhessenek. Továbbá abban az esetben engedélyezett a sisakcsere egy adott versenyző esetében, ha az csapatot vált szezon közben.
- Jövő évtől kezdve pedig egy hétvégén egy motorkomponensből nem lehet több darabot megkezdeni. Mindig csak a legutóbb behelyezett erőforráselemeket lehet felhasználni további büntetés nélkül a következő versenyhétvégék folyamán. Ezzel akarják becsukni azt a kiskaput, melyet a McLaren-Honda előszeretettel használt az elmúlt két évben, vagy ott van Lewis Hamilton spái példája is. Tehát, 2017-től kezdve nem lesz lehetőség a motorkomponensek felhalmozására.
- 2017-ben pedig az első öt verseny hétvégén maga a Pirelli fogja kijelölni a csapatok számára a gumiszetteteket. A gárdák Melbourne-ban, Sanghajban, Bahreinben, Szocsiban és Barcelonában 7 szettet fognak kapni a leglágyabb keverékből, négyet a közepesből és kettőt a legkeményebből.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3511752519
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.