MOTOGP - PEDROSA VISSZATÉRT A CSÚCSRA MISANÓBAN!

dani_pedrosa_motogp_san_marino_race_a_qagyitcbyx.jpg

Dani Pedrosa számára véget ért az idei szezonban az ínséges időszak, és nyerni tudott Misanóban. Egyúttal pedig történelmet is írt a Repsol versenyzője, ugyanis 8 versenyben belül ő volt a nyolcadik különböző győztes - ilyen szériára pedig korábban nem volt példa a MotoGP-ben.

A múlt hétvégén megrendezésre került a MotoGP 2016-os szezonjának 13. versenye, a San Marino-i Nagydíj, amelynek Misano adott otthont. Több fontosabb bejelentés, egy-két meglepetés és egy történelmi siker is történt a hétvége folyamán.

Misano 2020-ig marad

motogp_of_san_marino_race_gqq0tpawscix.jpgCsütörtökön a Dorna Sports és a helyi szervezők erősítették meg a hírt, miszerint a 4064 méter hosszú misanói pálya a következő négy évben, 2020-ig biztosan a MotoGP-versenynaptár része lesz. A 2012 óta Marco Simoncelli nevét is viselő aszfaltcsíkra a motoros világbajnokság mezőnye 2007 óta látogat el, minden évben.

#58: Örökké Simoncellié

marco_simoncelli_motogp_malaysia_qualifying_e3fkwkias3wx.jpgA MotoGP szervezői ugyanezen a napon bejelentették, hogy visszavonultatták az #58-as rajtszámot a szériában, ezzel tisztelegve Marco Simoncelli emléke előtt. Az olasz még 2011 októberében szenvedett el halálos balesetet a Maláj Nagydíjon. Igaz, azóta senki sem használta a rajtszámát.

Ezzel azonban meglett az ötödik visszavonultatott szám. Korábban a #34-es, a #48-as, a #65-ös és a #74-es rajtszámokról született hasonló döntés.

Ez történt a szabadedzéseken

Pénteken délután és szombat délelőtt megrendezésre került a négy szabadedzés. Az első és a negyedik gyakorlást a yamahás Valentino Rossi nyerte meg, mialatt a második tréningen a Tech3 Yamahával Pol Espargaró volt a leggyorsabb, a harmadikon pedig a repsolos Marc Marquez.

Az első tréning folyamán több balesetet is történt, de abból csak egy volt komolyabbnak mondható, mégpedig Andrea Iannone bukása. A Ducati olasz pilótájának több hátcsigolyája is megsérült, így a hétvége további eseményein már nem is tudott részt venni. Egyébként Miller sem indulhatott Misanóban.

Időmérő: Lorenzo elhalászta Rossi elől a pole-t

jorge_lorenzo_motogp_san_marino_qualifying_gbzfcckbdglx.jpg

Egy 1:31.868-as köridővel a Yamaha címvédője, Jorge Lorenzo volt a leggyorsabb a misanói időmérésen. Ezzel a spanyol 348 ezreddel volt gyorsabb, mint a hazai pályáján versenyző csapattársa, Valentino Rossi. Igaz, a Doktornak nem volt könnyű dolga, ugyanis az eredeti körét a pályahatárok megsértése miatt elvették, így egy újabb próbálkozást kellett abszolválnia. Az első rajtsor a suzukis Maverick Vinalesszel lett teljes, aki egy héttel korábban Silverstone-ban megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét.

A második sorba a repsolos Marc Marquez; a Ducatinál versenyző szabadkártyás Michele Pirro, aki kisebb meglepetésre az ötödik lett. Hozzájuk a ducatis Dovizoso csatlakozott. A harmadik sort pedig Crutchlow, Pedrosa és a balesetező Aleix Espargaró bérelte ki. A TOP 10 testvérével, Pol Espargaróval lett teljes.

[Ezután, a vasárnap délelőtti bemelegítő edzésen a Repsol Honda-pilóta Marc Marquez futotta meg a leggyorsabb kört.]

Futam: Pedrosa immár 2016-ban sem marad nyeretlen - történelmi győzelmet szerzett Misanóban

A repsolos Dani Pedrosa a Michelin lágy gumijain már a verseny rajtjától fogva nagyon erős teljesítményt nyújtott, ugyanis a 8. helyről indulva kapásból felzárkózott hatodiknak. Ezután viszonylag gyorsan átverekedte magát Maverick Vinalesen és Andrea Doviziosón, mielőtt maga mögé utasította volna csapattársát, Marc Marquezt. Ezt követően az első rajtkockából induló yamahás Jorge Lorenzót is levadászta.

Igaz, nem Pedrosa volt az első ember, aki átlépte a háromszoros világbajnoki címvédőt, ugyanis valamivel korábban, a 12-es kanyarban Valentino Rossi is átszuszakolta magát rajta - az olasz drukkerek nagy-nagy örömére.

10 körrel a leintés előtt úgy tűnt, hogy Rossi megnyerheti hazai futamát Pedrosa és Lorenzo előtt, ám ehhez a repsolosnak volt egy-két szava. Olyannyira, hogy a 21. körben a 4-es kanyarban egy nagyon kemény manőverrel át is fűzte magát a Doktoron, és átvette a vezetését. A hétszeres királykategóriás világbajnoknak ezután pedig már esélye sem volt arra, hogy visszatámadjon, ugyanis Pedrosa meglógott előle.

dani_pedrosa_motogp_san_marino_race_mo_p7rgdwimx.jpg

28 kör elteltével pedig a kockás zászló a repsolos Dani Pedrosát intette le elsőnek, ezzel a spanyol megszerezte az első 2016-os győzelmét. Így pedig már nem marad nyeretlen a #26-os rajtszámú versenyző, és a 2006 óta tartó sorozata sem szakad meg, miszerint minden szezonban szerzett legalább egy győzelmet. Egyébként ezzel a sikerrel történelmet írt a MotoGP-ben Pedrosa, ugyanis az elmúlt nyolc futam folyamán ő volt a nyolcadik különböző győztes - erre pedig még sosem volt példa a világbajnokság történetében!

Rajta kívül a dobogóra a Yamaha pilótái, Rossi és Lorenzo állhattak fel, akik így csökkentették a hátrányukat a csak negyedikként záró repsolos Marc Marquezzel szemben, akinek még így is 43 pontos az előnye az összetettben.

A TOP 10-be még a suzukis Vinales, a ducatis Dovizoso - Pirro páros, a Tech3 Yamaha-pilóta Pol Espargaró, az LCR-es Crutchlow, és az avintiás Bautista fért be. A pontszerző zónát Petrucci, Bradl, Barbera, Laverty és Redding zárta. Rajtuk kívül Hernandez ért célba.

Kiesett a versenyből Rabat, Aleix Espargaró, Fores és Lowes is. Közülük a legkorábban Lowes esett ki, miután a 7. körben a 2-es kanyarban bukott. Ugyanúgy elesett Espargaró is, és az újonc Fores sem láthatta meg a kockás zászlót. A viadal utolsó kiesője Rabat volt, aki a verseny elején sokáig időzött a pitben, miután bukott egyet.

A MotoGP idei szezonja szeptember 23-25. között fog folyatódni, Aragóniában.

A San Marino-i Nagydíj végeredménye: 

motogp.jpg  

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1611697711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása