
A Ferrari hazai futamával folytatódik a Forma-1 2016-os szezonja - íme előzetesünk az Olasz Nagydíjhoz!
Pályabejáró
Spa-Francorchamps után újra egy tradicionális helyszínre látogat el a száguldó cirkusz mezőnye, mégpedig az Autodromo Nazionale Monza névre hallgató aszfaltcsíkra, amelyet csak a "Sebesség Szentélyeként" emlegetnek. A Monzai Királyi Parkban található pálya 5793 méter hosszú, vonalvezetésében pedig 11 kanyar található.

Monza először 1950-ben volt a Forma-1-es versenynaptár része, azóta csak egy alkalommal, 1980-ban fordult elő az, hogy az Olasz Nagydíj alkalmával nem Monzába látogatott el a mezőny, hanem Imolába, ugyanis az előbbi helyszínen nagy volumenű felújítások zajlottak.
Az elmúlt 66 évben már jó pár változáson átesett a monzai pálya nyomvonala, de annak a legendás kanyarjai -, mint például a Curva Grande, a Curva di Lesmo, a Variante Ascari és a Curva Parabolica - megmaradtak.
Egy kör a monzai pályán:
Esélylatolgató
Az előző hétvégén Belgiumban igencsak sok szó esett a motorbüntetésekről, melynek központjában Lewis Hamilton volt, akinek az autójában háromszor is kicserélték a motort, amely egy 55 rajthelyes büntetést vont maga után. Azonban a brit némi szerencsével és négy előzéssel fel tudott zárkózni a 3. helyre a 21.-ről, ezzel egy remek kármentést abszolválva. Így a fölényes győzelmet arató Nico Rosberg csak 10 ponttal tudott közelebb kerülni csapattársához és riválisához.
A Mercedes mögött a Red Bull bizonyulhat ezúttal is a második erőnek. A Ferrari szereplése pedig egyelőre nagyon is kérdéses - Spában jól indult a vörösök számára a hétvége, azonban a balszerencsefaktor árnyékot vetett az SF16-H-ban rejlő potenciálra. A Force India pedig egy újabb erős hétvégére számíthat. Spához hasonlóan Monza is erőpálya lesz, kemény féktávokkal.
Olaszországban a jelenlegi mezőnyben eddig Sebastian Vettel és Lewis Hamilton tudott a legtöbbször győzni, szám szerint háromszor - előbbi 2008-ban, 2011-ben és 2013-ban, míg utóbbi 2012-ben, 2014-ben és 2015-ben. Alonso pedig két győzelmet számlál, 2007-ből és 2010-ből. A pálya rekorderének Michael Schumacher számít, aki öt alkalommal (1996, 1998, 2000, 2003, 2006) tudott győzedelmeskedni.
Adatbank
A legfontosabb tudnivalók az olasz pályáról
- Pálya neve: Autodromo Nazionale Monza
- Első futam: 1950
- Körök száma: 53
- Pályahossz: 5793 méter = 5.793 kilométer
- Versenytáv: 306.72 kilométer
- Körrekord: 1:21.046. - Rubens Barrichello (2004, Ferrari)
- Irány: óramutató járásával megegyező
Egyéb érdekességek az olasz pályával kapcsolatosan
- Üzemanyag-felhasználás: 1.88 kg / kör
- Legmagasabb sebesség: 365 km/óra
- Padlógázos szakaszok aránya egy körön: 71%
- Kanyarban maximum erőhatás: n.a.
- Esély a Safety Car-ra: n.a.
- Sebességváltások - átlag: 51 db / kör
Gumikkal kapcsolatos tudnivalók, gumiválasztások
Program / Közvetítések
2016. szeptember 2. / Péntek:
10:00 - 11:30: Első szabadedzés
14:00 - 15:30: Második szabadedzés
2016. szeptember 3. / Szombat:
11:00 - 12:00: Harmadik szabadedzés
14:00 - 15:00: Időmérő edzés
2016. szeptember 4. / Vasárnap:
14:00 - 16:00: Futam [53 kör]
A Forma-1 minden eseményét az M4 Sport élőben fogja közvetíteni. A kommentátorállásban pedig Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek, ahogyan azt az elmúlt bő 3 évben megszokhattuk.
Az időmérőt és a futamot pedig az oldalunkon is élőben követhetitek, szöveges formában! ☺
Betétprogram(ok)
- GP2
- GP3
- Porsche Szuperkupa
DRS-zónák
- 1.: A célegyenesben
- 2.: A 7-es és a 8-as kanyar között
Negyedik versenybíró: Tom Kristensen
Sajtótájékoztatók
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 15 órától): Jenson Button (McLaren), Esteban Gutierrez (Haas), Kevin Magnussen (Renault), Kimi Raikkonen (Ferrari), Carlos Sainz (Toro Rosso), Sebastian Vettel (Ferrari).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 16 órától): Mattia Binotto (Ferrari), Aldo Costa (Mercedes), Luca Furbatto (Manor), Paul Hembery (Pirelli), Guenther Steiner (Haas), Frank Tost (Toro Rosso).
A várható időjárás
Péntek: napos, 21-30 °C
Szombat: enyhén felhős, 19-30 °C
Vasárnap: enyhén felhős, 19-29 °C
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal