A Mercedes-dominancia jegyében eltelt szombati nap után a német Marco Wittmann tökéletes vasárnapot produkált: elsőként zárt a harmadik szabadedzésen, az időmérőn és a futamon is. Így pedig a bajnoki pontversenyben a 2014-es bajnok visszavette a vezetést.
A DTM moszkvai hétvégéjének vasárnapi napja a harmadik edzéssel indult. A mezőnyt felhős időjárás és száraz pálya fogadta az esős szombat után. A tréning legjobbjának a BMW-vel Marco Wittmann bizonyult. A német 1:29.470-es köridejétől 93 ezreddel maradt el mindössze a második helyen záró audis Miguel Molina. A spanyol mögött a brit Tom Blomqvist végzett harmadikként. A legjobb mercedeses Paul Di Resta volt, aki a 6. legjobb időt futotta meg.
Nem sokkal később a második időmérő edzéssel folytatódott a vasárnapi program. A 20 perces tréning kettős BMW-győzelmet eredményezett: Marco Wittmanné lett a pole egy 1:28.776-os köridővel, a német mögött pedig Tom Blomqvist jött be másodiknak, 102 ezreddel kikapva.
Az időmérő egyik kulcsszereplője a BMW-s Maxime Martin volt, aki annak ellenére harmadik lett, hogy az edzés utolsó 10 percében falba tette az autóját. A belga az 1:29.027-es köre után viszont nem tarthatta meg az előkelő rajthelyezést, ugyanis a sérült autót ki kellett kérni a parc fermé alól, amely azt jelentette, hogy a versenyzőt diszkvalifikálják az eseményről - tehát a 3. helyett a 24. rajtkocka jutott csak neki.
Így a 3. helyre Robert Wickens léphetett elő a Mercedesszel, aki szombaton megnyerte a futamot. Mögötte Spengler (BMW) zárt a Martin-büntetés után negyedikként, míg a spanyol Juncadella (Mercedes) idei legjobb időmérős helyezését beállítva lett ötödik. A TOP 10 Farfusszal (BMW), Glockkal (BMW), Götzzel (Mercedes), Auerrel (Mercedes) és Da Costával (BMW) egészült ki.
Az Audi számára egy szóval mondva katasztrofális volt az időmérő edzés, ugyanis az ingolstadt-i márka részéről Nico Müller tudta nyújtani a legjobb teljesítményt, egy 13. hely formájában.
Közép-európai idő szerint dél tájékán pedig sor került az idei 12. versenyre, az egyórás moszkvai viadalra.
A rajtnál a pole-ból Wittmann remekül rugaszkodott el. A BMW Team RMG pilótájának nagyon még a visszapillantót sem kellett néznie, ugyanis mögötte a brit Blomqvist az őt nyüstölő Wickensszel volt elfoglalva.
Ezután Wittmann a verseny első etapjában ki tudott építeni egy kényelmes, nagyjából 3 másodperces előnyt. Aztán a német 20 perc után máris megejtette a kötelező bokszkiállását, s végül kifizetődő volt az eleinte furcsának tűnő taktikai lépés, ugyanis a hátralévő bő fél órában nem volt igazán veszélyben az elsősége.
Végül a 2014-es bajnok Marco Wittmann megszerezte idei második futamgyőzelmét, megelőzve az idei harmadik második helyezését begyűjtő Tom Blomqvistot. A dobogó legalsó fokára pedig végül Bruno Spengler állhatott fel, a szintén BMW-s Augusto Farfus előtt - így aratott a bajor márka négyes győzelmet a moszkvai második futamon, ezzel visszavágva a rivális Mercedesnek a szombati négyes sikerért.
Igaz, eleinte úgy tűnt, hogy Robert Wickens a Mercedesszel beleköphet a BMW levesébe, de végül a kanadait utolérte a technika ördöge, ugyanis a kormányzással gondjai adódtak. Azonban Wickens jelesre vizsgázott le kármentésből, ugyanis a műszaki hiba ellenére az 5. helyen ért célba.
Mögötte, a 6-9. pozíciókban négy Audi végzett, Mortara - Müller - Tambay - Ekström felállásban, míg az utolsó pontot a mercedeses Auer csípte el. Sokáig az osztrák pilóta spanyol márkatársa, Juncadella is a pontokért küzdött, ám az utolsó két körre totálisan szétesett, azt követően, hogy tartotta maga mögött az Audikat, miközben az előtte autózó Wickenst védte. Végül Juncadella csak 12. lett.
A végeredmény kapcsán születtek még kellemetlen meglepetések. Jamie Green csak a 20. lett, miután a stewardok a futam folyamán kétszer is áthajtásos büntetéssel sújtották a brit versenyzőt - először a Da Costával való kakaskodásáért, majd azért, mert a depóban a megengedettnél gyorsabban hajtott.
De a 2010-es bajnok, a skót Paul Di Resta is ott volt a nap rossz fiúi között, aki a verseny utolsó negyedében két alkalommal kapott bokszutca-áthajtásost: először Glock kiforgatásáért, majd azért, mert a lassú zónára vonatkozó szabályt.
A Német Túraautó Bajnokságban a Nürburgringen fog folytatódni, szeptember 9-11. között. A hungaroringi fordulóra pedig két héttel később fog sor kerülni.
Az időmérő edzés végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Autó | Idő | Hátrány |
---|---|---|---|---|---|
1 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 1m28.776s | - |
2 | Tom Blomqvist | RBM | BMW | 1m28.878s | 0.102s |
3 | Robert Wickens | HWA | Mercedes | 1m29.180s | 0.404s |
4 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 1m29.371s | 0.595s |
5 | Daniel Juncadella | HWA | Mercedes | 1m29.397s | 0.621s |
6 | Augusto Farfus | MTEK | BMW | 1m29.411s | 0.635s |
7 | Timo Glock | RMG | BMW | 1m29.522s | 0.746s |
8 | Maximilian Gotz | HWA | Mercedes | 1m29.604s | 0.828s |
9 | Lucas Auer | Mucke | Mercedes | 1m29.650s | 0.874s |
10 | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 1m29.759s | 0.983s |
11 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 1m29.760s | 0.984s |
12 | Nico Muller | Abt | Audi | 1m29.768s | 0.992s |
13 | Felix Rosenqvist | ART | Mercedes | 1m29.811s | 1.035s |
14 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 1m29.812s | 1.036s |
15 | Miguel Molina | Abt | Audi | 1m29.815s | 1.039s |
16 | Christian Vietoris | Mucke | Mercedes | 1m29.935s | 1.159s |
17 | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 1m29.987s | 1.211s |
18 | Adrien Tambay | Rosberg | Audi | 1m30.057s | 1.281s |
19 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 1m30.081s | 1.305s |
20 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 1m30.114s | 1.338s |
21 | Gary Paffett | ART | Mercedes | 1m30.122s | 1.346s |
22 | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | 1m30.158s | 1.382s |
23 | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 1m30.424s | 1.648s |
KIZ | Maxime Martin | RBM | BMW | 1m29.027s | 0.251s |
Jelmagyarázat: m (minute) = perc, s (second) = másodperc, KIZ = kizárva
A második futam végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Autó | Győztes idő / Hátrány |
---|---|---|---|---|
1 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 1h02m03.216s (40 kör) |
2 | Tom Blomqvist | RBM | BMW | 4.123s |
3 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 18.119s |
4 | Augusto Farfus | MTEK | BMW | 24.650s |
5 | Robert Wickens | HWA | Mercedes | 38.818s |
6 | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 38.885s |
7 | Nico Muller | Abt | Audi | 39.158s |
8 | Adrien Tambay | Rosberg | Audi | 41.193s |
9 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 41.223s |
10 | Lucas Auer | Mucke | Mercedes | 42.138s |
11 | Miguel Molina | Abt | Audi | 42.245s |
12 | Daniel Juncadella | HWA | Mercedes | 42.562s |
13 | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 42.641s |
14 | Christian Vietoris | Mucke | Mercedes | 46.076s |
15 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 47.432s |
16 | Maximilian Gotz | HWA | Mercedes | 48.338s |
17 | Maxime Martin | RBM | BMW | 51.310s |
18 | Gary Paffett | ART | Mercedes | 52.078s |
19 | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 55.563s |
20 | Felix Rosenqvist | ART | Mercedes | 57.979s |
21 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 1m01.627s |
22 | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | 1m04.773s |
23 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 1m27.467s |
24 | Timo Glock | RMG | BMW | 9 kör |
Jelmagyarázat: m (minute) = perc, s (second) = másodperc
A pontverseny állása 12 futam után:
Poz. | Versenyző | Pont |
---|---|---|
1 | Marco Wittmann | 130 |
2 | Robert Wickens | 118 |
3 | Jamie Green | 104 |
4 | Edoardo Mortara | 100 |
5 | Paul Di Resta | 92 |
6 | Tom Blomqvist | 71 |
7 | Maxime Martin | 71 |
8 | Mattias Ekstrom | 70 |
9 | Nico Muller | 68 |
10 | Gary Paffett | 67 |
11 | Timo Glock | 48 |
12 | Lucas Auer | 44 |
13 | Augusto Farfus | 44 |
14 | Bruno Spengler | 43 |
15 | Christian Vietoris | 42 |
16 | Miguel Molina | 26 |
17 | Maximilian Gotz | 16 |
18 | Antonio Felix da Costa | 16 |
19 | Adrien Tambay | 14 |
20 | Martin Tomczyk | 13 |
21 | Mike Rockenfeller | 5 |
22 | Daniel Juncadella | 4 |
23 | Timo Scheider | 3 |
24 | Esteban Ocon | 2 |
25 | Felix Rosenqvist | 1 |
26 | Rene Rast | 0 |
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.