WTCC - KISOKOS: 2016 ARGENTIN NAGYDÍJ

wtcc.jpg

Menetrend, pluszsúlyok, meg miegymás.

Egy hosszabb, nagyjából hathetes nyári szünet után éled fel újra a Túraautó Világbajnokság világa - a mezőny a hétvégén az idei nyolcadik állomásán, Termas de Rio Hondóban fog összecsapni, ahol 2013 óta eddig minden évben megfordult a mezőny.

MENETREND, KÖZVETÍTÉSEK

Ami a menetrendet illeti, ezúttal csak szombati és vasárnapi program, ugyanis az idei szezon előtt az a döntés született meg költségcsökkentés céljából, hogy Argentínában és az ázsiai helyszíneken nem rendeznek pénteki félórás tesztet, ismertebb nevén nulladik szabadedzést.

A közvetítéseket illetően pedig fontos elmondani, hogy a kvalifikációt az Eurosport 2 fogja élőben adni, míg a futamok a több tévénéző számára elérhető Eurosport 1-en tekinthetőek meg. A közmédia ezúttal nem közvetíti a WTCC eseményeit, a riói Olimpiai Játékok miatt. Viszont a hétvégén újra ingyenessé válik a széria legújabb webtévé alkalmazása, a WTCC Premium TV, amelynek az az előnye, hogy nem csak a televízióközvetítés képét lehet vele figyelni, hanem néhány versenyző autójába is "beülhetünk" a fedélzeti kamerák révén. Fizetős megoldásnak pedig ott van az Eurosport Player. A Live Timing pedig a szokásokhoz híven egész hétvége folyamán elérhető lesz.

Íme az argentin hétvége programja:

Dátum Időpont Esemény
2016.08.06., szombat 13:45 - 14:15 FP1
2016.08.06., szombat 16:00 - 16:30 FP2
2016.08.06., szombat 20:00 - 21:00 Időmérő
2016.08.06., szombat 21:00 - 21:30 MAC3
2016.08.07., vasárnap 19:05 - 19:30 Nyitó futam
(13 kör)
2016.08.07., vasárnap 20:20 - 20:50 Fő futam
(14 kör)

(A közvetítési időpontokról ITT értesülhettek.)

PLUSZSÚLYOK

A termasi kompenzációs súlyokat az előző három (Németország, Oroszország, Portugália) hétvége időeredményeiből kalkulálták, az adott márkák 2-2 versenyzőjének két-két legjobb időmérős és versenyben futott körét figyelembe véve. Ezeket az időket átlagolják, és az átlagok közötti különbségek határozzák meg azt, hogy melyik gyártó hány kilogrammot kap pluszba az 1100 kilós minimumsúlyon túl.

Ahogy azt megszokhattuk az elmúlt évek folyamán, ismét a Citroen lesz a legnehezebb - az öt C-Elyseé az 1180 kilogrammos maximumsúlyon fog menni a 4806 méter hosszú Termas de Rio Hondo pályán. A Honda 20 kilóval lesz könnyebb, mint a rivális francia gyártó. A Lada egy alapos nyári diéta után 20 kilóval könnyebben, 1150 kilósan fog rajthoz állni. A Chevrolet pedig ledobta a 10 kilós fölöslegét, így a Volvo S60-asokkal egyetemben a Chevrolet Cruze-ok is minimumsúlyon fognak futni.

A termasi pluszsúlyok:

Autó Különbség Pluszsúly Összsúly
Citroen C-Elyseé 0,0 mp. 80 kg 1180 kg
Honda Civic 0,2 mp. 60 kg 1160 kg
Lada Vesta 0,3 mp. 50 kg 1150 kg
Chevrolet Cruze 0,9 mp. 0 kg 1100 kg
Volvo S60 0,9 mp. 0 kg 1100 kg

 

EGYÉB TUDNIVALÓK

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr478945962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása