Menetrend, pluszsúlyok, meg miegymás.
Egy hosszabb, nagyjából hathetes nyári szünet után éled fel újra a Túraautó Világbajnokság világa - a mezőny a hétvégén az idei nyolcadik állomásán, Termas de Rio Hondóban fog összecsapni, ahol 2013 óta eddig minden évben megfordult a mezőny.
MENETREND, KÖZVETÍTÉSEK
Ami a menetrendet illeti, ezúttal csak szombati és vasárnapi program, ugyanis az idei szezon előtt az a döntés született meg költségcsökkentés céljából, hogy Argentínában és az ázsiai helyszíneken nem rendeznek pénteki félórás tesztet, ismertebb nevén nulladik szabadedzést.
A közvetítéseket illetően pedig fontos elmondani, hogy a kvalifikációt az Eurosport 2 fogja élőben adni, míg a futamok a több tévénéző számára elérhető Eurosport 1-en tekinthetőek meg. A közmédia ezúttal nem közvetíti a WTCC eseményeit, a riói Olimpiai Játékok miatt. Viszont a hétvégén újra ingyenessé válik a széria legújabb webtévé alkalmazása, a WTCC Premium TV, amelynek az az előnye, hogy nem csak a televízióközvetítés képét lehet vele figyelni, hanem néhány versenyző autójába is "beülhetünk" a fedélzeti kamerák révén. Fizetős megoldásnak pedig ott van az Eurosport Player. A Live Timing pedig a szokásokhoz híven egész hétvége folyamán elérhető lesz.
Íme az argentin hétvége programja:
Dátum | Időpont | Esemény |
2016.08.06., szombat | 13:45 - 14:15 | FP1 |
2016.08.06., szombat | 16:00 - 16:30 | FP2 |
2016.08.06., szombat | 20:00 - 21:00 | Időmérő |
2016.08.06., szombat | 21:00 - 21:30 | MAC3 |
2016.08.07., vasárnap | 19:05 - 19:30 | Nyitó futam (13 kör) |
2016.08.07., vasárnap | 20:20 - 20:50 | Fő futam (14 kör) |
(A közvetítési időpontokról ITT értesülhettek.)
PLUSZSÚLYOK
A termasi kompenzációs súlyokat az előző három (Németország, Oroszország, Portugália) hétvége időeredményeiből kalkulálták, az adott márkák 2-2 versenyzőjének két-két legjobb időmérős és versenyben futott körét figyelembe véve. Ezeket az időket átlagolják, és az átlagok közötti különbségek határozzák meg azt, hogy melyik gyártó hány kilogrammot kap pluszba az 1100 kilós minimumsúlyon túl.
Ahogy azt megszokhattuk az elmúlt évek folyamán, ismét a Citroen lesz a legnehezebb - az öt C-Elyseé az 1180 kilogrammos maximumsúlyon fog menni a 4806 méter hosszú Termas de Rio Hondo pályán. A Honda 20 kilóval lesz könnyebb, mint a rivális francia gyártó. A Lada egy alapos nyári diéta után 20 kilóval könnyebben, 1150 kilósan fog rajthoz állni. A Chevrolet pedig ledobta a 10 kilós fölöslegét, így a Volvo S60-asokkal egyetemben a Chevrolet Cruze-ok is minimumsúlyon fognak futni.
A termasi pluszsúlyok:
Autó | Különbség | Pluszsúly | Összsúly |
Citroen C-Elyseé | 0,0 mp. | 80 kg | 1180 kg |
Honda Civic | 0,2 mp. | 60 kg | 1160 kg |
Lada Vesta | 0,3 mp. | 50 kg | 1150 kg |
Chevrolet Cruze | 0,9 mp. | 0 kg | 1100 kg |
Volvo S60 | 0,9 mp. | 0 kg | 1100 kg |
EGYÉB TUDNIVALÓK
- Ficza Feri nem áll rajthoz Argentínában.
- James Thompson újra lehetőséget kap a Münnich Motorsporttól.
- Egy újabb argentin, nevezetesen Esteban Guerrieri veti meg majd a lábát a WTCC-ben Termas de Rio Hondóban. A Campos Racing színeiben fog debütálni.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.