A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kijelentette, hogy az időmérőn a 4-es és a 11-es kanyarban zéró tolerancia lesz elrendelve - tehát, aki ott mind a négy kerékkel elhagyja a pályát a gyors körén, akkor attól a köridőtől búcsút vehet.
A szövetség a Hungaroringen vetette be először a pályaelhagyásokat érzékelő elektronikus rendszert, amely a pénteki nap folyamán jól vizsgázott a 4-es (Mansell) és a 11-es (Alesi) kanyarokban.
Habár a korábbi időkben is sor került rendszeresen a szabálytalannak megítélt köridők törlésére, igaz, akkoriban még csak a visszajátszásokra tudtak hagyatkozni a versenybírák.
A péntek délutáni versenyzői eligazításon a versenyigazgató Charlie Whiting is bejelentette, hogy az automatikus rendszer nagyon szolgálatot tett már elsőre. Legfőképpen a 4-es kanyarban, ugyanis a 11-esben elhelyezett szenzorokra még ráfért egy kis igazítás.
Az is szóba került, hogy az 5-ös kanyarban miért nincs lefektetve ez a rendszer. Az FIA ezt azzal magyarázta, hogy ott nem látta szükségesnek, ugyanis ott a pálya kiszélesítésével nem nyert annyit a versenyző.
Az FIA pedig megerősítette, hogy az időmérőn annak az ideje azonnali hatállyal törlésre kerül, aki a 4-es és/vagy a 11-es kanyarban négy kerékkel elhagyja a pályát. A futam kapcsán a versenyzők remélik, hogy a stewardok előbb figyelmeztetéseket fognak kiosztani, s nem azonnal jönnek a büntetések.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.