A Nemzetközi Automobil Szövetség a Hungaroringen először használ elektronikai segédletet a pályaszélesítések, és ezáltal előnyszerzések kiszűrésére.
A hétvégi Magyar Nagydíj előtt a Hungaroring új aszfaltot, emellett pedig néhol új rázóköveket is kapott, amik hasonlóak a Spielbergben is látott változattal - annyi különbséggel, hogy ezúttal nem lesznek sárga, extra-magas kerékvetők a kétsávos rázók mögött.
Az új elemek nem egy felfüggesztésproblémát okoztak a versenyzők autóin a Red Bull Ringen, a szervezők azonban remélik, hogy semmi probléma nem lesz az itt elhelyezett szegélyekkel. Egyes találgatások szerint ugyanis nem is a sárga, magasított kerékvetők jelentették a problémát 3 héttel ezelőtt Ausztriában, hanem sokkal inkább a mélyített második soros piros elemek.
Az FIA mindenesetre az új rázókövek ellenére is felkészült arra, hogy a pilóták kiszélesíthetik a pályát, ezzel némi előnyt szerezve, így a Forma-1-ben először elektronikai mérőeszközt helyeztek el a 4-es és a 11-es kanyarok kijáratán, 1.6 méterrel az aszfalt szélétől, ami egyből jelezni fogja a versenyigazgatásnak, ha egy pilóta négy kerékkel elhagyja a pályát.
Emellett egyébként változott a 6-7-es kanyarkombinációjú sikán kerékvetője is - ott az eddigi magasított ("hurka") rázók helyett olyan narancssárga elemeket helyeztek el, mint amilyenek Abu Dhabi-ban is találhatók.
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.