A Mercedes silverstone-i kihágása után a Nemzetközi Automobil Szövetség még szigorúbbá fogja tenni a rádiós regulákat...
Mint ismeretes, a két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon a futam vége felé Nico Rosberg váltóproblémákkal küszködött, csapata, a Mercedes pedig a csapatrádión keresztül látta el a németet olyan instrukciókkal, amelyek segítettek orvosolni a problémát, igen ám, de ezzel a címvédő csapat szabályt szegett, így Rosberget utólag 10 másodperces időbüntetésben részesítették, ennek révén pedig a másodikról visszaesett a harmadik helyre.
A Mercedes kihágására pedig az FIA szigorítással válaszol, tehát a hungaroringi állomástól kezdve még keményebbek lesznek a rádiós szabályok. A módosítások után a csapatok többször is meg fogják gondolni, hogy mit mondanak versenyzőinknek...
A szabályváltozás egyértelműen kimondja, hogy ha egy csapat a versenyzőjét az autó problémájára akarja figyelmeztetni, egyúttal a depóba is ki kell hívnia, vagy adott esetben a verseny feladására kell késztetnie a versenyzőt. Ez az egy plusz kiállás pedig minden csapat és versenyző számára elrettentő tényező lehet, ha esetleg a rádiós szabály megszegését vennék fontolóra és egy 10 másodperces időbüntetést enyhének vélnének.
Az a módosítás is életbe lép, miszerint a csapatoknak bizonyítaniuk kell, hogy egy kritikus probléma elhárítása érdekében, csapatutasítás után végrehajtott változtatás nincs pozitív hatással az autó teljesítményére. Persze, az ilyen jellegű utasítás esetén is a bokszba kell rendelni a versenyzőt.
Innentől kezdve pedig csak a karosszéria sérüléseiről szolgálhatnak információval a versenyzők, ami az autók károsodását illeti.
Azért a csapatok némi könnyítésben is részesülnek, miszerint a korlátozások csak akkor lépnek életbe, amikor a versenyző a komplett bokszutcát elhagyta - korábban már a garázsból való távozás után érvényben voltak. Ebben a könnyítésben a csapatok valamilyen módon biztosan fognak találni kiskapukat.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.