F1 - DRÁMAI UTOLSÓ KÖR, HAMILTON NYERTE AZ OSZTRÁK NAGYDÍJAT!

2016_austrian_gp_friday_109.jpg

A két Mercedes a végén óriásit csatázott, ám a küzdelem végül koccanásba torkollott, de végül Lewis Hamilton megnyerte a futamot, miközben Nico Rosberg visszaesett a negyedik helyre, Verstappen és Raikkonen mögé! Wehrlein pedig pontot szerzett a Manorral!

Nico Rosberg karnyújtásnyira volt attól, hogy a hatodik rajthely ellenére sorozatban harmadik alkalommal is győzzön a Red Bull Ringen, még úgy is, hogy Sebastian Vettel defektje valamilyen szinten kiszúrt vele, mert egy jó pár gumifoszlány rácsimpaszkodott a Mercedesre. Azonban az utolsó körben a kettes kanyarban megtámadta Hamilton a külső íven a német csapattársát, ám a kettejük csatája balesettel ért véget, melyen végül Rosberg rajtavesztett, ugyanis a lefittyedt első szárny begyűrődött az autó alá, így az utolsó fél kört sérült autóval tette meg a német, miközben Lewis Hamilton megnyerte az idei kilencedik versenyt, az Osztrák Nagydíjat, megelőzve a Red Bull hollandját, Max Verstappent és a ferraris Kimi Raikkonent.

Egyébként az FIA stewardjai vizsgálják Rosberget baleset okozásáért, valamint érdekes módon azért is, mert a sérült autóval elcsordogált a célvonalig, ezzel veszélyeztetve a többieket.

Ahhoz képest, hogy délelőtt a GP2-esek és a GP3-asok futamán esett az eső, a Forma-1 mezőnyét a starttól kezdve száraz pálya fogadta, és a verseny közben is csak pár csepp eső hullott le.

Hamilton a futam korai szakaszában magabiztosan vezetett, de az ultralágyakon megtett hosszú első etap és az átlagosnál nagyjából két másodperccel lassabb kerékcsere Rosberg mögé vetette vissza az első kerékcsere után.

Sebastian Vettel szintén egy hosszas, szuperlágyas első etappal próbált előnyt kovácsolni magának, ám a Ferrarinál ezt a stratégiát túlvállalták, ugyanis a 26. körben a jobb hátsó gumi a rajt-célegyenesben felrobbant, így Vettel kicsúszott és véget számára a futam - a defekt okát homály fedi. Az eset miatt még a biztonsági autót is be kellett küldeni a pályára.

A verseny záró szakaszában a két kiálláson lévő Mercedeseknek meg kellett előzniük a Red Bull holllandját, Max Verstappent, aki egyetlenegy depózással teljesítette a 71 kört, de végül mindkét ezüst nyíl átfűzte magát a 18 éves versenyzőtárson.

S ahogyan már említettük, a kettejük között versenyt az a bizonyos baleset döntötte el a 2-es kanyarban.

EZ TÖRTÉNT A FUTAMON

A pole-ból induló Lewis Hamilton remekül elkapta a rajtot, így a mercedeses nagy előnnyel fordult el az 1-es kanyarba, a britet Jenson Button, Kimi Raikkonen és Daniel Ricciardo követte, ugyanis a 2. rajtkockából startoló Nico Hülkenberg borzalmasan jött el a piros lámpák elalvása után, melynek következtében a Force India németje másodpercek alatt az 5. helyen találta magát. Azonban a 2-es kanyarban Hülkenberg még vissza tudta előzni Ricciardót.

image71_img_1536_medium.jpg

A váltócsere miatt öthelyes rajtbüntetéssel sújtott versenyzők, Nico Rosberg és Sebastian Vettel is nyertek 1-1 pozíciót az első körben, Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas kárára.  Az első körökben pedig a Red Bull csapatán belül volt egy kis házi verseny, melyben Verstappen lenyomta Ricciardót.

Hülkenberg kálváriája viszont a következő körökben is folytatódott, ugyanis a Daniel Ricciardót még korábban megelőző ferraris Sebastian Vettel is lecsapott a Force India versenyzőjére.

Az első körök folyamán Lewis Hamilton tisztes előnyre tett szert, miközben mögötte Buttont előzték: a 7. körben Kimi Raikkonen, egy körrel később Nico Rosberg, s még egy körrel rá Max Verstappen utasította maga mögé a 2009-es világbajnokot.

Ekkorra a versenyben vezető Hamilton már 3,7 másodperccel vezetett Kimi Raikkonen előtt - érdekesség, hogy a verseny ezen szakaszában a Ferrari finnje gyorsabb volt, ugyanis a tartósabb szuperlágy gumikon volt, míg Hamilton az ultralágyakat nyüstölte. Mindeközben a 11. körben Nico Rosberg megejtette az első depózását, s lágy gumikon tért vissza a pályára - ugyan a német a forgalom kellős közepébe tért vissza, de szerencsére nem adódott belőle problémája.

Hamilton 11 körrel később, a 22. körben szánta el magát a cserére, melyet követően a címvédő csapattársa, Rosberg mögé tért vissza a pályára. Egy körrel később Kimi Raikkonen is kijött, de ő csak a Mercedesek és a Red Bullok mögé tudott visszatérni a 6. helyre.

cmc3grxwyaax7wy.jpg

Egyedül Vettel volt már csak kinn az élbolyból a pályán, a Ferrarin már nagyon csúnyán néztek ki a szuperlágyak - a kockázatos stratégiának meg is lett a böjtje, ugyanis a 27. kör elején a rajt-célegyenesben felrobbant a jobb hátsó gumi, melynek következtében Sebastian Vettel kicsúszott és kiesett a születésnapján. Az incidens miatt a biztonsági autónak is pályára kellett gördülnie.

A folytatásra öt kör múlva került sor, ekkor az első öt sorrendjét Rosberg, Hamilton, Verstappen, Ricciardo és Raikkonen alkotta.

A 43. körben Nico Rosberg rontott a 2-es kanyarban, így Hamilton DRS-távolságon belülre került vele szemben, de előzésre nem tudta elszánni magát. A brit aztán az 55. körre kiállt utolsó kerékcseréjére, s lágy gumikat kapott, Nico Rosberg egy körrel később friss szuperlágy szetten "hagyta faképnél" a szerelőit.

Az első helyért zajló csata a 60. körben kezdett szoros lenni, ugyanis a Mercedesek ekkor érték utol az élen álló, ám több, mint 40 körös lágy gumikon lévő Max Verstappent, aki próbálta menteni a menthetőt, de előbb-utóbb "térdre kellett kényszerülnie" az ifjú hollandnak az ezüst nyilakkal szemben. Előbb a 61. körben Rosberg, két körrel rá pedig Hamilton utasította maga mögé a másodéves Red Bull-pilótát. Ezen két kör alatt Rosberg több, mint másfél másodperccel meglógott Hamilton elől, így a címvédő újra nekivághatott felzárkózásnak. Amikor pedig a két élmenő utolérte a lekörözött pilótákat, szorossá vált a hajsza.

cmcawxnxyaemmiy.jpg

A csata pedig akkor élesedett ki igazán, amikor az utolsó körben az 1-es kanyar kijáratán megcsúszott Nico Rosberg. Ezt kihasználva Hamilton azonnal megkapaszkodott a német szélárnyékban, és a 2-es kanyar előtt külső íven odament Rosberg mellé, de végül a csata balesetbe torkollott - összeért a kanyarban ugyanis a két ezüst nyíl! Ezután Hamilton a bukótérből tért vissza a pályára, miközben Rosberg autója a baleset következtében komolyabb mértékben sérült - begyűrődött az első szárny a W07-es alá. Ezután pedig Rosberg mellett a hátralévő fél körben elment Hamilton (Mercedes), Verstappen (Red Bull) és Raikkonen (Ferrari), így végül negyedikként ért célba az imént említett hármas mögött.

Daniel Ricciardo egy bevállalós, kései kerékcserével bejött ötödiknek a másik Red Bull-lal, az ausztrál mögött a zseniális versenyző Jenson Button behozta a McLaren-Hondát a hatodik pozícióba. Az utolsó kör kezdetekor még Sergio Perez volt a hetedik, ám fékhiba miatt kicsúszott a 3-as kanyarban és falnak csapódott, így a pontszerző zóna Romain Grosjeannal (Haas), Carlos Sainz Jr.-ral (Toro Rosso), Valtteri Bottasszal (Williams) és Pascal Wehrleinnal (Manor) lett teljes.

Nico Hülkenberg hétvégéjére a vasárnapi nappal álomból rémálommá alakult át - a Force India német versenyzője már a rajtnál visszaesett, majd további pozíciókat veszített, mindemellett bokszutcai gyorshajtásért 5 másodperces időbüntetést kapott, végül vibrációra panaszkodva adta fel a futamot, pár körrel a leintés előtt.

Vettelen, Hülkenbergen és Perezen kívül még kiesett Kvyat, Massa és Alonso. A kockás zászlót 16-an látták meg, ugyanakkor 20 pilótát rangsoroltak, mert a kiesők közül többen is teljesítették a versenytáv 90%-át.

A folytatásra a jövő héten, Silverstone-ban kerül sor.

A verseny (nem hivatalos) végeredménye:

cmcat5uwaaamzjq.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr498863700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása