Lewis Hamilton Ausztriában két motorkomponensből is az utolsó szabadon felhasználható darabot kapta meg - a brit tisztában van a nem éppen rózsás helyzetével, olyannyira, hogy véleménye szerint idén két futamot is a rajtrács második feléből fog megkezdeni.
A Mercedesnél úgy döntöttek Ausztriában, hogy a két W07-es motorját felruházzak egy-két nagyon friss motorkomponenssel - így Nico Rosberg mindenből a harmadik elemet kapta meg, míg Lewis Hamilton a turbótöltőből és a hőenergia-visszanyerő rendszerből már az ötödik darabot kapta meg, a hatodik beszerelése már büntetést von maga után.
Hamilton képben van azzal, hogy mennyire rosszul áll a motorkomponensek terén - a világbajnoki címvédő Spielbergben a Sky Sports F1-nek elárulta, hogy idén akár két olyan verseny is lehet, amikor hátrányból indul Nico Rosberggel szemben. A brit szomorúan, de a helyzetbe beletörődve vázolta fel a szituációt:
"A legutóbbi futamon volt egy motorhibám, amely miatt el is vesztettem az erőforrást, így már csak egyetlenegy darab maradt.
Tudtam, hogy ez meg fog történni, már csak az alapján, ahogy a dolgok alakultak, ugyanis mindig újabb problémákba ütköztünk.
Emiatt pedig nagyon kemény helyzetbe kerültem. Nico (Rosberg - szerk.) még négy motorból gazdálkodhat, így neki most könnyebb a dolga.
A következő 13 futamból legalább lesz egy vagy kettő, amikor hozzá képest jelentősebb hátrányban leszek. Hátulról előretörni pedig mindig nagyon nehéz."
Majd a háromszoros világbajnok hozzátette, hogy nem könnyű megbarátkoznia azzal, hogy a nyolc Mercedes-motoros pilóta közül csak neki van ennyi problémája.
"Természetesen nem olyan könnyű, hogy ott vagy az asztalnál, és azzal szembesülsz, hogy a nyolc Mercedes-motort használó pilótából csak Neked vannak ilyen szinten problémái, miközben a többiek tudják magukat tartani az eredeti tervhez: már a második motorjukat használják és azzal együtt még négyet használhatnak fel. Nekem meg már csak egy maradt, természetesen ez nem valami nagyszerű érzés, de én semmiről sem tehetek."
Mint ismeretes, a motorcsere miatti rajtbüntetések mértéke azon múlik, hogy a hat motorkomponensből hány került kicserélésre. Max Verstappen után Lewis Hamilton a második pilóta, aki bármelyik komponensből elérte a büntetlenül felhasználható darabokat illetően a határt.
Az alábbi táblázatban Nico Rosberget és Lewis Hamiltont hasonlítjuk össze, a különféle motorkomponensek felhasznált példányszámai alapján:
Nico Rosberg | Lewis Hamilton | |
ICE (belső égésű motor) | 3 | 3 |
TC (turbótöltő) | 3 | 5 |
MGU-H (hőenergia-visszanyerő rendszer) | 3 | 5 |
MGU-K (kinetikus energiát visszanyerő rendszer) | 3 | 3 |
ES (energiatároló) | 3 | 4 |
CE (vezérlőelektronika) | 3 | 4 |
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal