F1 - HAMILTON SZÁMOL A MOTORBÜNTETÉSEKKEL

lewis_hamilton_f1_grand_prix_austria_previews_m_ytiiurho6l_1.jpg

Lewis Hamilton Ausztriában két motorkomponensből is az utolsó szabadon felhasználható darabot kapta meg - a brit tisztában van a nem éppen rózsás helyzetével, olyannyira, hogy véleménye szerint idén két futamot is a rajtrács második feléből fog megkezdeni.

A Mercedesnél úgy döntöttek Ausztriában, hogy a két W07-es motorját felruházzak egy-két nagyon friss motorkomponenssel - így Nico Rosberg mindenből a harmadik elemet kapta meg, míg Lewis Hamilton a turbótöltőből és a hőenergia-visszanyerő rendszerből már az ötödik darabot kapta meg, a hatodik beszerelése már büntetést von maga után.

Hamilton képben van azzal, hogy mennyire rosszul áll a motorkomponensek terén - a világbajnoki címvédő Spielbergben a Sky Sports F1-nek elárulta, hogy idén akár két olyan verseny is lehet, amikor hátrányból indul Nico Rosberggel szemben. A brit szomorúan, de a helyzetbe beletörődve vázolta fel a szituációt:

"A legutóbbi futamon volt egy motorhibám, amely miatt el is vesztettem az erőforrást, így már csak egyetlenegy darab maradt.

Tudtam, hogy ez meg fog történni, már csak az alapján, ahogy a dolgok alakultak, ugyanis mindig újabb problémákba ütköztünk.

Emiatt pedig nagyon kemény helyzetbe kerültem. Nico (Rosberg - szerk.) még négy motorból gazdálkodhat, így neki most könnyebb a dolga.

A következő 13 futamból legalább lesz egy vagy kettő, amikor hozzá képest jelentősebb hátrányban leszek. Hátulról előretörni pedig mindig nagyon nehéz."

Majd a háromszoros világbajnok hozzátette, hogy nem könnyű megbarátkoznia azzal, hogy a nyolc Mercedes-motoros pilóta közül csak neki van ennyi problémája.

"Természetesen nem olyan könnyű, hogy ott vagy az asztalnál, és azzal szembesülsz, hogy a nyolc Mercedes-motort használó pilótából csak Neked vannak ilyen szinten problémái, miközben a többiek tudják magukat tartani az eredeti tervhez: már a második motorjukat használják és azzal együtt még négyet használhatnak fel. Nekem meg már csak egy maradt, természetesen ez nem valami nagyszerű érzés, de én semmiről sem tehetek."

Mint ismeretes, a motorcsere miatti rajtbüntetések mértéke azon múlik, hogy a hat motorkomponensből hány került kicserélésre. Max Verstappen után Lewis Hamilton a második pilóta, aki bármelyik komponensből elérte a büntetlenül felhasználható darabokat illetően a határt.

Az alábbi táblázatban Nico Rosberget és Lewis Hamiltont hasonlítjuk össze, a különféle motorkomponensek felhasznált példányszámai alapján:

Nico Rosberg Lewis Hamilton
ICE (belső égésű motor) 3 3
TC (turbótöltő) 3 5
MGU-H (hőenergia-visszanyerő rendszer) 3 5
MGU-K (kinetikus energiát visszanyerő rendszer) 3 3
ES (energiatároló) 3 4
CE (vezérlőelektronika) 3 4

 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr258857856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása