A Forma-1 történetének leggyorsabb kerékcseréjét produkálta a hétvégén a Williams Martini Racing, amely egyelőre idén dominál a bokszkiállások gyorsaságának terén.
A Williams idén nem éppen a kimagasló teljesítményéről híres, sőt, a grove-iaknak egyre kevesebb beleszólásuk van az élmezőnyben zajló csatákba. A konstruktőri pontversenyben is már csak a negyedikek, köszönhetően a Red Bull előreugrásának, ráadásul ha a Williams nem kapja össze magát, akkor még egy pozíciót csúszhatnak vissza, az elmúlt versenyeken ugrásszerű javulást produkáló Force Indiával szemben.
Azonban a bokszkiállások terén idén még nem volt legyőzője Sir Frank Williams csapatának, amely a 2016-os szezonban eddig mind a 8 futamon elnyerte a "DHL Pit Stop Award" névre hallgató díjat. Ez pedig az előző években történt bakizások után mindenképpen meglepő.
Legutóbb Bakuban pedig a gyorsaságuk új, rekorddöntő szintre lépett, az 1,92 másodperces kerékcseréjükkel, melyet Felipe Massa autóján abszolváltak a szerelők. Eddig a rekordtartó a Red Bull volt, amely a 2013-as Amerikai Nagydíj 1,923 másodperc alatt cserélte le Sebastian Vettel kerekeit. Miután manapság már csak százados pontossággal mérik a depózások időtartamát, nem tudni, hogy mennyire megalapozott a rekorddöntés kifejezés. Ha a Williams méréseit vesszük figyelembe, akkor a legteljesebb mértékben az, ugyanis a csapat műszerei 1,89 másodpercet mértek.

Az eddig nyolc futam leggyorsabb kerékcseréi:
Ausztrál Nagydíj - Melbourne
- Williams (Bottas) - 2,35 másodperc
- Mercedes (Rosberg) - 2,65 másodperc
- Williams (Massa) - 2,72 másodperc
- Ferrari (Vettel) - 2,73 másodperc
- Alonso (McLaren) - 2,77 másodperc
Bahreini Nagydíj - Szahír
- Williams (Massa) - 2,27 másodperc
- Williams (Massa) - 2,32 másodperc
- Mercedes (Hamilton) - 2,37 másodperc
- Mercedes (Hamilton) - 2,43 másodperc
- Red Bull (Kvyat) - 2,54 másodperc
Kínai Nagydíj - Sanghaj
- Williams (Massa) - 2,10 másodperc
- Ferrari (Vettel) - 2,29 másodperc
- Red Bull (Ricciardo) - 2,44 másodperc
- Red Bull (Kvyat) - 2,51 másodperc
- Ferrari (Vettel) | Red Bull (Ricciardo) - 2,53 másodperc
Orosz Nagydíj - Szocsi
- Williams (Massa) - 2,23 másodperc
- McLaren (Alonso) - 2,46 másodperc
- Mercedes (Rosberg) - 2,50 másodperc
- Ferrari (Raikkonen) - 2,73 másodperc
- Williams (Bottas) - 2,76 másodperc
Spanyol Nagydíj - Barcelona
- Williams (Massa) - 2,12 másodperc
- Williams (Bottas) - 2,22 másodperc
- Ferrari (Vettel) - 2,36 másodperc
- Force India (Perez) - 2,47 másodperc
- Red Bull (Ricciardo) - 2,49 másodperc
Monacói Nagydíj - Monte Carlo
- Williams (Bottas) - 2,43 másodperc
- Williams (Massa) - 2,44 másodperc
- Williams (Bottas) - 2,81 másodperc
- Force India (Hülkenberg) - 2,90 másodperc
- Williams (Massa) | Red Bull (Verstappen) - 2,92 másodperc
Kanadai Nagydíj - Montreal
- Williams (Bottas) - 2,11 másodperc
- Mercedes (Rosberg) - 2,27 másodperc
- Mercedes (Hamilton) - 2,41 másodperc
- Mercedes (Rosberg) - 2,42 másodperc
- Ferrari (Vettel) - 2,58 másodperc
Európai Nagydíj - Baku
- Williams (Massa) - 1,92 másodperc
- Williams (Bottas) - 2,09 másodperc
- Red Bull (Ricciardo) - 2,12 másodperc
- Williams (Massa) - 2,18 másodperc
- Mercedes (Rosberg) - 2,39 másodperc
Azonban a Williams nem csak a kerékcserékben állított fel egy új rekordot, hanem a végsebességek kapcsán is. Valtteri Bottas a hétvégén 378 kilométer/órával haladt a célegyenes vége felé, ám a rekorddöntés nem tekinthető hivatalosnak, mert a grove-i alakulat a saját adataira támaszkodva tette közzé ezt az információt. A hivatalos mérőpont pedig érthetetlen okokból a célegyenes közepén lett elhelyezve.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal