F1 - A WILLIAMS KÉT REKORDOT IS MEGDÖNTÖTT BAKUBAN

felipe_massa_european_f1_grand_prix_yenpoydbebkl.jpg

A Forma-1 történetének leggyorsabb kerékcseréjét produkálta a hétvégén a Williams Martini Racing, amely egyelőre idén dominál a bokszkiállások gyorsaságának terén.

A Williams idén nem éppen a kimagasló teljesítményéről híres, sőt, a grove-iaknak egyre kevesebb beleszólásuk van az élmezőnyben zajló csatákba. A konstruktőri pontversenyben is már csak a negyedikek, köszönhetően a Red Bull előreugrásának, ráadásul ha a Williams nem kapja össze magát, akkor még egy pozíciót csúszhatnak vissza, az elmúlt versenyeken ugrásszerű javulást produkáló Force Indiával szemben.

Azonban a bokszkiállások terén idén még nem volt legyőzője Sir Frank Williams csapatának, amely a 2016-os szezonban eddig mind a 8 futamon elnyerte a "DHL Pit Stop Award" névre hallgató díjat. Ez pedig az előző években történt bakizások után mindenképpen meglepő.

Legutóbb Bakuban pedig a gyorsaságuk új, rekorddöntő szintre lépett, az 1,92 másodperces kerékcseréjükkel, melyet Felipe Massa autóján abszolváltak a szerelők. Eddig a rekordtartó a Red Bull volt, amely a 2013-as Amerikai Nagydíj 1,923 másodperc alatt cserélte le Sebastian Vettel kerekeit. Miután manapság már csak százados pontossággal mérik a depózások időtartamát, nem tudni, hogy mennyire megalapozott a rekorddöntés kifejezés. Ha a Williams méréseit vesszük figyelembe, akkor a legteljesebb mértékben az, ugyanis a csapat műszerei 1,89 másodpercet mértek.

pitstop-felipe-massa-race-2016-spanish-gp-williams-f1-team.jpg

Az eddig nyolc futam leggyorsabb kerékcseréi:

Ausztrál Nagydíj - Melbourne

  1. Williams (Bottas) - 2,35 másodperc
  2. Mercedes (Rosberg) - 2,65 másodperc
  3. Williams (Massa) - 2,72 másodperc
  4. Ferrari (Vettel) - 2,73 másodperc
  5. Alonso (McLaren) - 2,77 másodperc

Bahreini Nagydíj - Szahír

  1. Williams (Massa) - 2,27 másodperc
  2. Williams (Massa) - 2,32 másodperc
  3. Mercedes (Hamilton) - 2,37 másodperc
  4. Mercedes (Hamilton) - 2,43 másodperc
  5. Red Bull (Kvyat) - 2,54 másodperc

Kínai Nagydíj - Sanghaj

  1. Williams (Massa) - 2,10 másodperc
  2. Ferrari (Vettel) - 2,29 másodperc
  3. Red Bull (Ricciardo) - 2,44 másodperc
  4. Red Bull (Kvyat) - 2,51 másodperc
  5. Ferrari (Vettel) | Red Bull (Ricciardo) - 2,53 másodperc

Orosz Nagydíj - Szocsi

  1. Williams (Massa) - 2,23 másodperc
  2. McLaren (Alonso) - 2,46 másodperc
  3. Mercedes (Rosberg) - 2,50 másodperc
  4. Ferrari (Raikkonen) - 2,73 másodperc
  5. Williams (Bottas) - 2,76 másodperc

 Spanyol Nagydíj - Barcelona

  1. Williams (Massa) - 2,12 másodperc
  2. Williams (Bottas) - 2,22 másodperc
  3. Ferrari (Vettel) - 2,36 másodperc
  4. Force India (Perez) - 2,47 másodperc
  5. Red Bull (Ricciardo) - 2,49 másodperc

Monacói Nagydíj - Monte Carlo

  1. Williams (Bottas) - 2,43 másodperc
  2. Williams (Massa) - 2,44 másodperc
  3. Williams (Bottas) - 2,81 másodperc
  4. Force India (Hülkenberg) - 2,90 másodperc
  5. Williams (Massa) | Red Bull (Verstappen) - 2,92 másodperc

Kanadai Nagydíj - Montreal

  1. Williams (Bottas) - 2,11 másodperc
  2. Mercedes (Rosberg) - 2,27 másodperc
  3. Mercedes (Hamilton) - 2,41 másodperc
  4. Mercedes (Rosberg) - 2,42 másodperc
  5. Ferrari (Vettel) - 2,58 másodperc

Európai Nagydíj - Baku

  1. Williams (Massa) - 1,92 másodperc
  2. Williams (Bottas) - 2,09 másodperc
  3. Red Bull (Ricciardo) - 2,12 másodperc
  4. Williams (Massa) - 2,18 másodperc
  5. Mercedes (Rosberg) - 2,39 másodperc

Azonban a Williams nem csak a kerékcserékben állított fel egy új rekordot, hanem a végsebességek kapcsán is. Valtteri Bottas a hétvégén 378 kilométer/órával haladt a célegyenes vége felé, ám a rekorddöntés nem tekinthető hivatalosnak, mert a grove-i alakulat a saját adataira támaszkodva tette közzé ezt az információt. A hivatalos mérőpont pedig érthetetlen okokból a célegyenes közepén lett elhelyezve.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr288833912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása