F1 - AZ UTOLSÓ EDZÉS IS A MERCEDESÉ, ÚJABB BALESET A 15-ÖS KANYARBAN

lewis_hamilton_european_f1_grand_prix_qualifying_odv0qhyn33ml.jpg

A Mercedes brit címvédője, Lewis Hamilton 100%-os mérleggel várhatja a folytatást Azerbajdzsánban, ugyanis mind a három szabadedzést be tudta húzni. A második újra Nico Rosberg lett a másik W07-essel, míg a harmadik pozícióba ezúttal Nico Hülkenberg ért a Force Indiával. Utóbbi csapattársa, a hatodik helyen záró Perez a végén vágta neki a falnak az autóját a 15-ös kanyarban, ahol Ricciardo balesetezett pénteken. Valtteri Bottas edzését egy bokszutcai csatornafedél tette tönkre, a Williams finnje emiatt csak egyetlenegy installációs kört tudott megtenni a 6 kilométeres Baku City Circuit-en.

A szombati harmadik szabadedzésen folytatódott Lewis Hamilton jó szériája, és a Mercedes W07 Hybriddel azok után, hogy behúzta a pénteken megrendezett, két darab 90 perces gyakorlást, a szombati tréningen is az élen zárt. A háromszoros brit világbajnok az utolsó pillanatokban győzte le német csapattársát, Nico Rosberget, 257 ezredmásodperccel.

A Force India eléggé meggyőző és erős volt, ugyanis Nico Hülkenberg a harmadik leggyorsabb köridőt futotta meg a VJM09-essel, megelőzve a Red Bull Racing ausztrál versenyzőjét, Daniel Ricciardót, valamint a gyorsabbik ferrarist, Sebastian Vettelt.

Noha a Ferrari a péntekhez képest már feljebb kapcsolt, az 5. helyezett Vettelnek még így 1,2 másodperces volt a hátránya. Igaz, csapattársa, Kimi Raikkonen még hátrébb végzett - a 2007-es világbajnok csak a 10. pozícióban végzett az SF16-H-val.

Hiába végzett el a pénteki edzések után az FIA egy csomó módosítást a pályán, már 5 perc elteltével gondok adódtak a Baku City Circuittel. A depóban Valtteri Bottas Williams Mercedesének a hátulja felszippantotta a kábeleket fedő csatornafedelet, amely komoly kárt okozott az FW38-asban. Bottas pedig egyetlenegy installációs körrel zárta így a tréninget, az utolsó helyen.

Az edzés legelején a Force Indiák voltak a leggyorsabbak, egészen addig, amíg negyedidőnél Daniel Ricciardo a Red Bull RB12-es a szuperlágy gumikon nem futott egy 1:46-os időt a 6 kilométeres bakui pályán.

20 perc után azonban Nico Rosberg ugrott az élre egy 1:45.558-as körrel, utána Hamilton futott egy, a csapattársáénál 0,117 másodperccel lassabb köridőt. Utána a bajnoki éllovas összerakott egy 1:45.435-öt, Hamilton erre azonban már tudott reagálni, egy 1 tizeddel gyorsabb körrel.

Mindeközben továbbra sem akartak véget érni a nehézségek a Ferrari számára, ezúttal Kimi Raikkonennek támadtak gondjai - a finn autójában nem volt erő a kanyarkijáratokon. Emiatt a 2007-es világbajnoknak gyorsan a depóba kellett hajtania, ahol az olasz istálló szakemberei viszonylag gyorsan orvosolni tudták a problémát. Azonban, ami biztató lehetett a Scuderia számára, az Vettel teljesítménye, ugyanis a német rövidesen felugrott a 3. helyre, majd' 3 tizedes hátránnyal.

Amikor már csak 12 perc volt hátra, Rosberg újra átvette a vezetést egy 1:44.610-es idővel, amely nagyjából 4 tizeddel volt lassabb, mint az FP2-n futott legjobb köridő. Pillanatokkal később a másik Nico, Hülkenberg ért oda a második helyre, mindössze 3 ezreddel bevágva Hamilton elé.

Hamilton az utolsó előtti körében az első kanyarban ugyan hibázott, de az utolsó körével bejött az első helyre, miután 1:44.352-nél állította meg a stoppert, amikor már csak 40 másodperc volt.

l_0ad24a428fac00cdccb0cde61c49a9d9-4.jpg

A 60 perces tréningnek pedig csattanós vége lett, köszönhetően a mumus 15-ös kanyarnak, melynek ezúttal Sergio Perez áldozatául a Force Indiával. A mexikói hasonlóan járt, mint Ricciardo, az autó jobb hátulja sérült.

A harmadik szabadedzés végeredménye:

fp3.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr528820760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása