WTCC - NAGY DANI MOTORJA MIATT ÁLL A BÁL

zengo_dizajn_16_5_1.jpg

A WTCC általános igazgatója, Francois Ribeiro nyíltan nekiesett a Honda-motorokat biztosító Mugen UK cégnek, amiért még mostanra sem kaphatta meg motorját a Zengő Motorsport magyar pilótája, Nagy Dani. A Honda Motor Europe Motorsport főnöke, William De Braekeleer a brit cég védelmére kelt.

Miután hosszú évek után Michelisz Norbert elhagyta a Zengő Motorsportot, a magyar csapat úgy döntött, hogy az idei évben két autót indít, a volánnál Ficza Ferenccel és Nagy Dániellel.

Előbbi már Szlovákiában abszolválhatta a debütálást, utóbbi azonban egyre csak vár arra, hogy Mugen elvégezze a motorján a revíziót és helyrepofozza azt, így nem véletlen, hogy hétvégéről-hétvégére csak ígéretek jöttek.

Azonban a WTCC első számú embere, Francois Ribeiro úgy véli, hogy az ígéretekkel már tele van a padlás, így nyíltan kritizálta a Hondát és a Mugent, ugyanis úgy volt, hogy már a német futamra üzemkész lesz az erőforrás, azóta pedig már a moszkvai fordulón is túl van a WTCC mezőnye.

"Roppant mérges vagyok a Mugenre, elsősorban azért, mert a Zengő Motorsportnak már a Nürburgringre megígérte azt, hogy kész lesz a második motor. Aztán azt mondták, hogy a Nordschleife már túl közel van, Moszkvára megcsinálják. Aztán az is túl korai határidőnek bizonyult, de Vila Realra már valóban elkészül." - ecsetelte a helyzetet a motorsport.com számára Ribeiro.

"Van egy pilótánk, egy autónk, költségvetéssel, de nincs motor, és így ő (Nagy Dani - szerk.) csak a szezon második felében tud indulni. Pedig az alapján, amit Michelisz Norbitól hallottam róla, ez a fiatal magyar pilóta akár nagy meglepetést is okozhatna a Túraautó Világbajnokságban. Nagyon kíváncsi leszek rá." - zárta nyilatkozatát az általános igazgató.

Ribeiro kemény szavai hallatán előlépett a Honda Motor Europe Motorsport főnöke, William De Braekeleer, aki a Honda és a Mugen védelmére kelt:

"Senkit sem hibáztatok, ez a normális procedúra. A Zengő Motorsport a második motor költségvetését csak februárra tudta összerakni, ez az oka annak, hogy ennyit késlekedik a szóban forgó erőforrás. Más lenne a szituáció, ha februárban szóltak volna, hogy "megvan a pénz, versenyezni akarunk, szeretnénk egy motort". 

A Mugen nem egy pizzázó, ahová belépsz és rendelsz egy pizzát. Elő kell készítened a motort, s megrendelni hozzá a szükséges alkatrészeket, ráadásul az évnek ezen szakaszában a beszállítók nemigen érnek rá, mert tele vannak rendelésekkel, úgyhogy ilyenkor az ember a sor végére kerül.

És hogyha nem vagy előrelátó már szeptemberben, akkor már alsó hangon 4 hónap kell egy motor felkészítésére, most pont ugyanez a szituáció zajlik le.

Ugyanakkor azt is meg lehet érteni, hogy a Mugen pénzügyi garanciákat szeretne, és elkéri az előleget a megrendelőtől. Ezen apró nehézségek teremtették elő a jelenlegi helyzetet, miszerint a motor még nincs kész. Remélhetőleg Portugáliára vagy legeslegkésőbb Argentínára már üzemkész lesz."

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr818810868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása