Az FIA Fellebbviteli Bizottsága pénteken kihirdette a Honda padlólemezügyével kapcsolatos végső döntést, amely finoman szólva is megkérdőjelezhető.
Napra pontosan két hete látott napvilágot a hír, miszerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kizárja az összes Honda Civicet a magyarországi és a marokkói futamokról - a három gyári autót és a Zengő privát autóját is. Ezt a döntést semmiképpen sem akarta annyiban hagyni a Honda, meggyőződésük szerint a legteljesebb mértékben szabályos volt a padlólemez, így a japán gyártó azonnal hatállyal benyújtotta a fellebbezést, így egyelőre Michelisz, Huff, Monteiro és Ficza megőrizhette ideiglenesen az adott négy futamon gyűjtött pontegységeket. A fellebbezés benyújtásával pedig az ügy az FIA Fellebbviteli Bizottságához került, amely rövidesen ki is tűzte a következő, párizsi tárgyalás időpontját június 9-re.
A minap a tárgyalás megtörtént, s a minap meg is jöttek az eredmények miszerint a Honda csak féligazságot tudott kivívni magának, ugyanis az FIA csak a hungaroringi eredményeket írta jóvá, míg a marokkóiakat elvette, tehát Rob Huff pole pozíciója, és a Honda hármas győzelme a fő futamról mehetett a levesbe... Ezzel a döntéssel pedig a Honda három gyári pilótája jelentősen visszaesett a pontversenyben, kivétel nélkül minden gyári pilóta hátránya pillanatok alatt 100 pont fölé nőtt a bajnokságot vezető citroenes José Maria Lopezzel szemben, aki mögé a második helyre az SLR-es Mehdi Bennani tört előre.
Igen, a döntés abszolút mértékben megkérdőjelezhető, s miután az oldal félig-meddig blog is, most jön a cikk szubjektív szekciója. Személyes vélemény következik:
Egy biztos, ezzel a döntéssel az FIA most százezrek előtt ásta el magát, döntő többségben a Honda-szurkolók előtt.
Most pedig teret adva a különféle összeesküvés-elméleteknek, határozottan kijelenthető, hogy a Hondától való jelentős pontlevonással tulajdonképpen megnyerte a szintén francia Citroennek a bajnoki címet...
Mélységesen nevetséges az, hogy a Hungaroringen még szabályosnak minősült a padlólemez, de szűk két hét leforgása után, Marokkóban már nem. Nem beszélve arról, hogy ugyanezt a verziójú padlólemezt használt a Honda már tavaly is! Az FIA-nak el kellett volna döntenie, hogy most elfogadják a Honda-féle padlólemezt és teret adnak a fellebbezésnek vagy sem... Mert most körülbelül ez az a kategória, amikor a szülő fagylaltot vesz a gyerekének, de tölcsért már nem kér hozzá.
Ami pedig a legdühítőbb, hogy három remek képességű pilóta (Michelisz Norbi, Rob Huff, Tiago Monteiro) bűnhődik amiatt, hogy a WTCC vezetése Citroen-párti a francia kötődés révén. Egyszerűen az is elképesztő, ahogyan a Citroen ily mértékben meg tudta hülyíteni a bajnokság vezetését... Ez a sztori már 2013-ban elkezdődött, amikor is hirtelen megszületett az a döntés, miszerint 2014-től jön a TC1-es korszak, így a bajnokságban akkor jelen lévő gyártóknak akkor volt mindössze fél évük arra, hogy átálljanak, közben nem megfeledkezve aktuális teendőikről. Eközben a Citroennek volt egy éve arra, hogy kényelmesen, sok-sok kilométert tesztelve kifejlesszék autójukat, a C-Elyseé WTCC-t, amely tempó és az esetek többségében megbízhatóság terén is agyonüthetetlennek bizonyult, már a kezdetektől fogva. Onnantól kezdve pedig megkezdődött a Citroen-dominancia, amely egészen tavaly év végéig tartott. Idén úgy tűnt, hogy a Honda végre talált valamit, erre meg jön ez a hűbelebalázs módjára fabrikált valami, amit sportszerű, hivatalos döntésnek neveznek... Ez most körülbelül arra volt, hogy újra egyszínűvé váljon a bajnoki összetett.
Zárásképpen - így fest a bajnokság a pontlevonások után:
- Lopez - 209
- Bennani - 115
- Monteiro - 94
- Muller - 94
- Michelisz - 88
- Huff - 84
- Chilton - 84
- Catsburg - 64
- Tarquini - 57
- Coronel - 50
- Valente - 47
- Ekblom - 35
- Björk - 27
- Demoustier - 11
- Thompson - 8
- Filippi - 7
- Ficza - 2
- Münnich - 1
- Schmitz - 1
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.