F1 - ELŐZETES: 2016 KANADAI NAGYDÍJ

2015_canadian_gp_preview_03.jpg

A hétvégén a Forma-1 mezőnye a montreali Circuit Gilles Villeneuve pályára látogat el, ahol az idei 7. futam kerül megrendezésre. Íme a Kanadai Nagydíj előzetese!

A pálya

Kanada már 1978 óta jelen van a Forma-1-es versenynaptárban, a Circuit Gilles Villeneuve-ön pedig 1982 óta rendeznek futamot évente. 1982 óta pedig csak két alkalommal maradt ki Montreal a naptárból, 1987-ben és 2009-ben. Az óramutató járásával megegyező irányú aszfaltcsík 4361 méter hosszú, vonalvezetésében 14 kanyar található.

 

1465385025982.png

Íme a montreali pályának a főcsapásvonalai:

  • 1-2. kanyar, Virage Senna: A pályán ez egy nagyon fontos előzési pont, ugyanakkor ugyanúgy baleseti gócpont is, főleg a rajtokat követően. Továbbá figyelnie kell itt arra a pilótáknak, hogy ne csússzanak le a kanyarívről, különben nagyon sok koszt gyűjtenek össze az abroncsok.
  • 10. kanyar, L'Epingle: Ez a kanyar több szempontból is kulcsfontosságú szerepet tölt be. Egyrészt, ez is egy remek hely az előzéshez, ugyanakkor ütközni is könnyű ezen a pályaszakaszon. Továbbá itt sem szabad elmérni a kanyarívet, mivel pont ezután a kanyar után jön a pálya leghosszabb egyenese, így, ha valamelyik versenyző elfékezi magát a 10-es kanyarban, annak nagyon nehéz dolga lesz az egyenesben, mivel a hiba az a tempón is meg fog látszani ebben a helyzetben. Egyébként ebben a hajtűben eléggé lassan közlekednek a pilóták, mivel karakterisztikája a monacói Loews kanyaréhoz hasonló, azonban itt valamivel gyorsabban, körülbelül 60 km/órával fordulnak el.
  • 13-14. kanyar, Wall of Champions: Ennek a sikánnak a különlegessége a kijáratnál található fal, amelyet a Bajnokok Falának neveztek el az 1999-es kanadai versenyt követően, amikor is három világbajnok csapta neki autóját a gumifalnak és esett ki a versenyből. Ez a pálya egyik, ha nem a legnehezebb része, ugyanis itt 330 km/óra fölötti tempóról kell lelassítani körülbelül 130-140 km/órára.

 

Esélylatolgató

2015_canada_gp_race_017.jpg

Kanadában motorerő szempontjából a Mercedes lehet a favorit, bár nem tudni, hogy a Red Bull félmásodperces gyorsulása mennyit fog számítani. Mindemellett a Ferrarinál is kérdéses, hogy a turbón bevetett újítások mennyit fognak hozni a konyhára. Fél szemmel pedig a McLarent is érdemes lesz figyelni, ugyanis Alonso és Button új turbófeltöltővel és új, ExxonMobil-üzemanyaggal támadnak. Szóval az erősorrend alakulása szempontjából még érdekesen is alakulhatnak a dolgok.

Adatbank

A legfontosabb tudnivalók a kanadai pályáról

  • Pálya neve: Circuit Gilles Villeneuve
  • Első futam: 1978
  • Körök száma: 70
  • Pályahossz: 4361 méter = 4.361 kilométer
  • Versenytáv: 305.27 kilométer
  • Körrekord: 1:13.622 - Rubens Barrichello (Ferrari, 2004)
  • Irány: óramutató járásával megegyező
  • Tavalyi győztes (2015): Lewis Hamilton, Mercedes | Tavalyi pole pozíciós (2015): Lewis Hamilton, Mercedes

Egyéb érdekességek a kanadai pályával kapcsolatosan

  • Üzemanyag-felhasználás: 1,48 kg / kör
  • Legmagasabb sebesség: 333 km/óra
  • Padlógázos szakaszok aránya egy körön: 56%
  • Kanyarban maximum G-erő: 3.4 G, 5-ös kanyar
  • Esély a Safety Car-ra: 50%
  • Sebességváltások - átlag: 91 db / kör

Gumikkal kapcsolatos tudnivalók, gumiválasztások

unnamed.png

pirelli-tyre-choice-canadian-gp.png

Program

2016.06.10., PÉNTEK

16:00 - 17:30

1. SZABADEDZÉS

20:00 - 21:30

2. SZABADEDZÉS

2016.06.11., SZOMBAT

16:00 - 17:00

3. SZABADEDZÉS

19:00 - 20:00

IDŐMÉRŐ EDZÉS

2016.06.12., VASÁRNAP

20:00 -

FUTAM

 

A Forma-1-et pedig ezúttal nem az M4 Sporton, hanem a Duna TV-n kell keresni, a Labdarúgó EB miatt. A Dunán a második edzés felvételről lesz leadva, míg az időmérő és a futam élőben lesz közvetítve. A kommentátorállásban pedig Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek, ahogyan azt az elmúlt bő 3 évben megszokhattuk.

DRS-zónák

  • 1.: A célegyenesben
  • 2.: A 12-es és a 13-as kanyar közötti, hosszú egyenesben

Negyedik versenybíró

A negyedik versenybíró pedig Derek Warwick lesz a hétvégén, aki 146 futamot teljesített 1981 és 1993 között, a Toleman, a Renault, a Brabham, az Arrows és a Lotus csapatok színeiben. Az évek folyamán négyszer tudott dobogóra állni és összesen 71 pontot szerzett. Azonban versenyzői pályafutása sikeres szakaszát a sportautók világában élte meg, amikor 1992-ben világbajnok lett a Peugeot színeiben, ugyanebben az évben diadalmaskodott a Le Mans-i 24 óráson. Később a BTCC-ben is versenyzett, manapság pedig az FIA munkáját segíti, valamint elnöki posztot tölt be a Brit Versenyzők Klubjában. Utoljára a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjon volt ebben a szerepben.

Sajtótájékoztatók

A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 15 órától): Jenson Button (McLaren), Marcus Ericsson (Sauber), Felipe Massa (Williams), Sergio Perez (Force India), Kimi Raikkonen (Ferrari), Daniel Ricciardo (Red Bull).

A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 22 órától): Maurizio Arrivabene (Ferrari), Robert Fernley (Force India), Christian Horner (Red Bull), Dave Ryan (Manor), Günther Steiner (Haas), Franz Tost (Toro Rosso). 

A várható időjárás

Péntek: enyhén felhős, 11-17 °C
Szombat: enyhén felhős, 13-19 °C
Vasárnap: napos, 12-18 °C

Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata! 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr148793788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása