Újra borult a papírforma az IndyCar-ban: sokáig úgy tűnt, hogy egy újabb Pagenaud-győzelem lesz a vége, azonban a megvariált taktikák ismét egy érdekes, váratlan végeredményt hozó versenyt hoztak.
Újabb váratlan győzelem az IndyCar-ban, mégpedig egy ex-Forma-1-es versenyzőtől: Sebastien Bourdais a KVSH Racing taktikájával a 13. helyről startolva tudta behúzni a győzelmet Detroit utcáin, megelőzve a szintén pazar teljesítményt nyújtó Conor Daly-t, valamint Juan Pablo Montoyát megelőzve. Azonban a Penskéről így is elmondhatjuk azt, hogy csúnyán mellényúlt a stratégiával, ugyanis Castroneves 5., míg Pagenaud csak 13. lett úgy, hogy utóbbi a pole-ból várta a futamot.
És akkor nézzük, hogy mi történt a 70 körös detroiti futamon!
Ugyebár Pagenaud indulhatott a pole-ból, mellőle és mögüle két csapattársa, Castroneves és Montoya várhatta a indítást. A 4-5. helyről pedig a Hinchcliffe - Munoz kettős indulhatott.
A startnál Pagenaud szépen eljött, mögötte pedig Montoya próbálkozott be Castronevesnél, de utóbbi résen volt, így nem hagyta magát az ex-F1-es kolumbiaival szemben, s megőrizte a második helyet, sőt, az egyes kanyarban kis híján körbeautózta Pagenaud-ot, de a francia is észnél volt.
REPLAY: @MaxChilton makes contact with the Turn 5 wall. #INDYCAR #DetroitGP #INDYRIVALS https://t.co/1I2Xejdij6 https://t.co/2bJWjC4rWa
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. június 4.
Az első sárga zászlós fázisra a 10. körig kellett várni, amikor is a szintén korábbi F1-es pilóta, Max Chilton kente neki a falnak a Chip Ganassi Racing Team 8-as rajtszámú gépét. Az út pedig pár körrel később vált szabaddá a pilóták előtt.
REPLAY: @Hinchtown makes contact in turn 7. #INDYCAR #INDYRIVALS #DetroitGP https://t.co/1I2Xejdij6 https://t.co/gQl5RL9K1Y
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. június 4.
A következő "Caution"-zónára a 43. körben került sor, amikor is az Indianapolis 500 időmérőjén diadalmaskodó James Hinchcliffe beletette a gumifalba az 5-ös rajtszámú Hondát a 7-es kanyarban. A kanadai a malőrje után szörnyen dühös volt, csapkodta a kormányt. Végül vissza tudott állni a versenybe, s később 5 körös hátrányban intették
le.
Egy körrel később pedig kiesett a versenyből Will Power. Az új-zélandi pilótának a jobb hátsó kereke elszállt, ugyanis azelőtt útjának engedték a 12-es autót, hogy rögzítették volna azt.
A mezőny a 47. kör végén kapta meg a zöld zászlót, onnantól pedig szabad volt a verseny az utolsó 23 körben. Nem sokkal később pedig Scott Dixon is elvérzett a Chip Ganassi részéről, elektronikus hiba lett a veszte.
A verseny utolsó szakaszában a Penske csúnyán elkutyulta a stratégiát, így autóik csúnyán visszaestek. A legrosszabbul Pagenaud járt, aki annyira próbált spórolni az üzemanyaggal, hogy körönként már 5 másodpercet vesztett, végül 13. lett az éllovas.
Azonban a KVSH és Dale Coyne csapatoknál minden a lehető legjobban klappolt, az utolsó körökben ezen két csapat 1-1 pilótája, Sebastien Bourdais és Conor Daly küzdhetett meg a futamgyőzelemért. Végül a francia diadalmaskodott pályafutása során negyedik alkalommal, Detroitban pedig sorozatban másodjára, ugyanis a tavalyi detroiti második futamon is Bourdais látta meg elsőnek a kockást. Conor Daly pedig első dobogójának örülhetett az IndyCar-ban.
A második detroiti kvalifikáció 16:45-kor, a futam pedig 21:40-től kerül megrendezésre.
Az első detroiti futam végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal