Roppant izgalmas és fordulatos futamot hozott a 100., jubileumi Indianapolis 500-as, melyet nem kis meglepetésre az újonc Alexander Rossi nyert meg.
A 100. Indianapolis 500 magyar idő szerint vasárnap este 18:30 magasságában rajtolt el - a zöld zászló meglengetése után pedig James Hinchcliffe meg tudta őrizni a vezetést a pole-ból indulva. Ám azután a kanadai elkezdett csatázni a 2014-es győztessel, Ryan Hunter-Reay-jel, a két pilóta szorgalmas cserélgette a pozíciókat.
A verseny első tizede rendben, bárminemű incidens nélkül lezajlott. A 28. körben pedig sor került az első bokszkiállásokra is, melyekből Hinchcliffe rosszul jött ki, ugyanis az üzemanyagtöltő-cső miatt túl hosszú volt a kiállás, így a kanadai egy szempillantás alatt a hatodik helyen találta magát. Így az első három helyen Hunter-Reay - Bell - Newgarden sorrend alakult. A 40. kör környékén pedig Townsend Bell vérszemet kapott és megelőzte az amerikai andrettist az első helyért, miközben a ponttabella éllovasa, Simon Pagenaud csendben felzárkózott a trió mögé, a negyedik helyre.
A 47. körben pedig egy, a pályán heverő alkatrész miatt sor került az első sárga zászlós fázisra, amely lehetőséget kínált arra, hogy a mezőny megejtse második bokszkiállását is, amely azonban már nem volt olyannyira zökkenőmentes. Will Power a depóból kihajtva nekipasszírozta Tony Kanaan-t a pit wall-nak, az új-zélandi kihágását azonnal elkezdte vizsgálni a versenybíróság, amely végül rövid idő után úgy döntött, hogy Power számára irány a sor vége. Ekkor a Penske csapata alaposan megtankolta a 12-es rajtszámú gépet.
Simon Pagenaud öröme pedig az újraindításig tartott, ugyanis utána az 53. körben Townsend Bell és Josef Newgarden harapófogóba szorították a franciát, s előbbi belülről, utóbbi kívülről előzte meg. Ezáltal Pagenaud lendületet vesztett, s két kör elteltével már csak a kilencedik pozícióban haladt, ahonnan nekivágott az 500 mérföldes futamnak. Közben az élen is helycsere történt a 60. körben, Hunter-Reay mellett elment Newgarden.
REPLAY: Juan Pablo Montoya makes contact with T2. He's been checked, cleared and released. #INDYCAR #Indy500 https://t.co/ZE9uCwS7bc
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. május 29.
Az első nagyobb bukásig 64 kört kellett várni - a tavalyi győztes, Juan Pablo Montoya volt az, akinek autójának a hátulja megindult a 2-es kanyarban és nekicsapódott a falnak a 20. hely környékén autózva. A pace car mögött az előző kiállása során alaposan feltankolt Will Power állt az élre, mögötte Hinchcliffe, Hunter-Reay, Castroneves és Bell sorakoztak fel.
A mezőny elvileg a 71. kör kezdetén folytathatta volna a száguldást, azonban a versenyigazgatóság közbeszólt, tartva egy, Brickyard városa felett gyülekező felhőcsoporttól, amely végül nem jelentett veszélyt a versenyre. Mindeközben pedig Simon Pagenaudnak kellett kijönnie a depóba, hogy letöltse áthajtásos büntetését, amelyet veszélyes kiengedésért kapott, így a francia gyorsan a mezőny végén találta magát.
Azonban a 76. körben folytatódhatott a verseny, Will Power pedig azonnal visszaesett az addig mögötte ólálkodó kvartett mögé.
REPLAY: @SageKaram's incident in Turn 1. He's been checked, cleared and released from the care center. #Indy500 https://t.co/JJdbPmUgNi
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. május 29.
Nagyjából 15 körrel később pedig Helio Castroneves tört az élre, miközben James Hinchcliffe-fel vívott nagyokat. Ám kettejük csatája az újabb Pace Car-fázis miatt megszakadt, ugyanis Sage Karam is a falon kötött ki a GasMonkey Chevrolet-vel. Karam Bell-lel csatázott a baleset előtt, majd amikor a két autó összeért, akkor vesztette el a kontrollt versenygépe fölött az amerikai. A baleset látványos és nagy volt, de szerencsére Karam ép bőrrel megúszta. A 105. körben lengették meg a zöld zászlót újra.
REPLAY: @MikhailAleshin makes contact with the turn 1 wall. He has been checked, cleared and released. #Indy500 https://t.co/esMi3rXzgy
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. május 29.
A győzelemért vívott küzdelem ment tovább, de csak a következő biztonsági autós fázisig, ugyanis Mihail Aljosin és Conor Daly egymástól függetlenül csapódtak neki a falnak az 1-es kanyarban, így számukra véget ért a futam.
REPLAY: @RyanHunterReay and @TownsendBell make contact in pit lane. #Indy500 #INDYCAR #INDYRIVALS https://t.co/5WTxp5GMsT
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. május 29.
Azonban a nagy káosz nem a pályán, hanem a depóban alakult ki, ugyanis két, a győzelemért pariban lévő versenyző akadt össze, mégpedig a két andrettis, Ryan Hunter-Reay és Townsend Bell. Bell túlságosan túlbuzgó volt a csapata elől kihajtva, így nekihajtott Castronevesnek, ezáltal pedig megforgott a 41 éves pilóta, s magával 1111sodorta Hunter-Reay-t, a két andrettis pedig kis híján elsodorta Hinchcliffe szerelőit. Az ütközésben leginkább érintettek jobb megoldás híján visszamentek a pályára, majd újra sort kerítettek egy depólátogatásra, ugyanis az első szárnyak cserére szorultak. Azonban ezzel az előadással minden esélyük elszállt a győzelemre...
Miután ismét útjára engedték a versenyzőket, Alexander Rossi, Alex Tagliani, Helio Castroneves és Tony Kanaan álltak az első négy helyen. A két Alex depózása után Castroneves tört az élre.
Yellow Flag for a loose wheel in Turn 1. #Indy500 #INDYCAR #INDYRIVALS https://t.co/1I2Xejdij6 https://t.co/lx7Bp2LECg
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. május 29.
Azonban a 150. körben jött az újabb sárga, ugyanis Buddy Lazier hagyta el a bal első kerekét, és a 4-es rajtszámú géppel már nem tudott elvánszorogni a depóig az amerikai.
A folytatásban Kanaan tört az élre, maga mögött tartva Hinchcliffe-t és Newgardent. Azonban a 163. körben jött az újabb baleset - Takuma Sato súrolta le a falat az utolsó kanyarban az A.J. Foyt autójával, ekkor a mezőny megint kijött a bokszutcába kerekért és üzemanyagért. Nem sokkal később pedig Castroneves is kihullott az első helyért vívott harcból, JR Hildebrandnak köszönhetően, aki nekikoccant a brazil hátsó kerékvédőjének, ami miatt a komplett hátsó légterelőt cserélni kellett a Penske-Chevrolet-n.
A 170. kör környékén úgy tűnt, hogy már csak hárman, Kanaan, Newgarden és Hinchcliffe vannak meccsben a győzelemért, nemsokára pedig a kanadai, majd a brazil is leszakadt. A surranóágon pedig megjött Carlos Munoz, aki előbb a második, majd a 191. körben az első helyet vette át. Azonban az utolsó körökben az élbolynak ki kellett jönnie tankolni a depóba, míg Alexander Rossi egy merész stratégiát választva vagy kispórolta az utolsó köröket.
Ez pedig az IndyCar-újonc amerikai számára győzelmet ért az Indianapolis 500-on! Ezzel Alexander Rossi volt az első pilóta 2001 óta, aki újoncként tudott győzni az 500 mérföldesen - akkor Helio Castronevesé volt a dicsőség. A 2%-os zsírtartalmú tejbe nagy élvezettel belekortyoló amerikai mögött a második helyen Munoz, a harmadikon Newgarden zárt.
Folytatás egy hét múlva Detroitban, ahol két futamot is meg fognak rendezni.
Az Indianapolis 500 végeredménye:

Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal