WTCC - CITROEN-DOMINANCIA A ZÖLD POKOLBAN

13315391_10153705642492057_1523748135511935272_n.jpg

Egyelőre totális Citroen-uralom a 25 kilométeres Nordschleifén, leginkább José Maria Lopez révén.

nulladik szabadedzésen a két gyári C-Elyseé zárt az élen, José Maria Lopezzel és Yvan Mullerrel, előbbi 8:39.950-el szerezte meg az első helyet. A hondások közül ezúttal Norbi volt a "leggyengébb" a hatodik helyen, miután csapattársai, Huff és Monteiro a 3-4. pozíciókban zártak. Azonban azt meg kell jegyezni, hogy a 60 perces tréningen Michelisz eléggé sok időt szánt arra, hogy a Nürburging GP-pályán a beállításokat próbálgassa. A Civicek közé az 5. helyre Tom Chilton fért be az SLR Citroenjével. A legjobb tízbe még Valente, Bennani, Björk és Catburg fértek be, míg a Nordschleife királynőjeként emlegetett Sabine Schmitz egy 12. hellyel nyitott. Nem volt szerencséje Fredrik Ekblomnak, valamint Tom Coronelnek; mindketten defekt áldozatai lettek. Ficza Feri a zengős Hondával a 16. helyen nyitott.

Az FP1-en újból a Citroen duója végzett az első két pozícióban, ugyanúgy mint az első edzésen, Lopez - Muller sorrendben, az argentin 8:44.236-os idővel nyert. Ezúttal már kisebbek voltak a különbségek - az első 13 helyezett 10 másodpercen belül zárt. A két gyári Citroent ezúttal egy privát C-Elyseé követte, mégpedig Tom Chiltonnal, kinek esetében azt látni, hogy kezd megbarátkozni a franciák autójával - a brit a 3. helyen zárt és az az 1,4 másodperces lemaradás bőven belefér. A negyedik helyre egy Lada fért be, Nicky Catsburg révén, megelőzve két Hondát, Rob Huff-ot és Michelisz Norbertet, utóbbi műszaki hibával küszködött. A legjobb tízet Tarquini, Monteiro, Bennani és Coronel zárták. Ficza 16. lett.

cjziudiuoaaf-wp.jpg

Nem zajlott le eseménytelenül a 60 perces FP1, 20 perc után egy defekt következtében zúzta le az autóját a Lada francia pilótája, Hugo Valente a Wippermann-kanyarban. A Vesta jobb oldalt sérült, elől-hátul.

Nem sokkal később pedig a hondás Rob Huff esett egy óriásit néhány perccel a kockás zászló előtt. Úgy tudni, hogy a baleset futóműhiba következtében történt. A 2012-es világbajnok eléggé keményen összetörte a gépet, de szerencsére ő sértetlenül megúszta az esetet. Azonban a motort ki kellett cserélni az autóban, így a nyitófutamot Huff a rajtrács végéről fogjam megkezdeni.

A Volvo svédje, Fredrik Ekblom sem volt a szerencse kegyeltje, ugyanis autójában elszállt az egyik henger, ezen hiba miatt pedig temérdek időtől esett el a svéd, ráadásul mint kiderült, a motort úgy ahogy van, ki kell cserélni, így majd az első futamon csatlakozik Rob Huff-hoz, a rajtrács végére.

A csütörtök éjszakai esőzések után a péntek reggeli második tréningen nedves pálya fogadta a mezőnyt Németországban, ezáltal a köridők is nagyjából egy perccel voltak lassabbak. Azonban a folyamatosan felszáradó aszfaltcsík izgalmas utolsó perceket tartogatott magában, ugyanis folyamatosan változott a sorrend annál fogva, hogy rendre javultak a köridők a javuló körülmények miatt.

Ezúttal is José Maria Lopezé lett az első hely, egy 9:41.561-es idővel. Az argentin címvédő mögött Tarquini és Valente Ladája, valamint Michelisz Norbi Hondája zárt. A legjobb 10-be még Catsburg, Muller, Chilton, Monteiro, Bennani és Demoustier fért be. Ficza Ferenc az előkelő 13. helyen zárt a zengős Hondával.

Majd pár órával később az időmérő edzésre is sor került. A 60 perc folyamán minden pilóta 3-3 mért kört teljesíthetett, azt is meghatározott időszakaszokban, hogy az ETCC és a WTCC mezőnye ne tartsák fel egymást a gyors körökön. A pole-t "Pechito" Lopez szerezte meg, idén negyedjére. Az argentin 8:35.541-es ideje 3,5 másodperccel volt gyorsabb annál a körnél, amit Yvan Muller futott. A két gyári C-Elyseé mögött pedig kisebb meglepetésre Tom Coronel lett a harmadik, megelőzve Michelisz Norbit. A TOP 10 Chiltonnal, Catsburggal, Björkkel, Huff-al, Bennanival és Monteiróval lett teljes, utóbbi ezzel elhódította a fordított rajtrácsos pole-t a második futamra. Ficza Feri egy 17. időt tudott kipréselni a zengős Hondából.

Nem volt eseménymentes a tréning, ugyanis a hétvége folyamán második alkalommal is falnak kente Hugo Valente a Ladát.

Ezzel a francia az orosz márka MAC3-ját is lenullázta, mivel így nem volt meg az induláshoz szükséges 3 autó, így a csapatidőfutamon Citroen - Honda küzdelem volt az első helyért, melyet végül a Michelisz - Monteiro - Huff trió nyert meg, majd' két másodperccel a Muller - Lopez - Bennani hármas előtt.

A két futam szombaton kerül megrendezésre 11:15-től és 12:45-től, az eseményeket élőben az M4 Sport fogja közvetíteni.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr568752584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása